Jednym z efektów wieloletniej współpracy BILSTEIN z Mercedesem jest opracowanie konstrukcji pneumatycznego zawieszenia. Po raz pierwszy zastosowane w Mercedesie Klasy S (W220). Dziś to rozwiązanie stosowane jest w wielu modelach, nie mogło więc zabraknąć go i w nowej Klasie E (W213), która zadebiutowała na rynku w 2016 roku.
W ofercie dostępne są wersje w nadwoziu sedan, kombi (w tym uterenowiona All-Terrain), coupe, kabriolet i oczywiście odmiana AMG. Klienci mogą wybierać pomiędzy napędem na jedną oś lub stałym napędem 4Matic.
Nowa Klasa E (W213) oferowana jest również z tradycyjnymi amortyzatorami i właśnie do tych modeli BILSTEIN wprowadza na aftermarket alternatywne rozwiązania. W pierwszej kolejności są to dwa kompletne zestawy (ze sprężynami) z serii Performance, dzięki którym można manualnie obniżyć zawieszenie w zakresie od 30 do 50 mm. Do modeli z napędem na tylną oś przygotowano referencje B14 (47-258037) i B16 (48-258067), a do 4Matic referencję B16 (48-265737).
W najbliższym czasie katalog BILSTEIN do Mercedesa Klasa E (W213) zostanie wzbogacony o amortyzatory z serii Replacement B4, a także kolejne referencje z serii Performance B6 (ulepszona konstrukcja względem fabrycznie montowanych) i B8 (skrócone do stałego obniżenia zawieszenia). W ofercie na aftermarket znajdą się również pneumatyczne moduły B4 Airmatic, których uzupełnieniem będą oferowane od niedawna przez BILSTEIN sprężarki.
Pełna oferta BILSTEIN zostanie zaprezentowana podczas wrześniowych targów Inter Cars w Warszawie.
Komentarze