Firma Sogefi Filter Division opracowała wysoce wydajny separator mgły olejowej w skrzyni korbowej, działający na zasadzie koalescencji (proces chemiczny, w którym dwie lub więcej cząstek łączy się ze sobą, tworząc większą pojedynczą cząstkę). Takie rozwiązanie zdecydowanie zwiększa efektywność filtracji, jednoczenie zmniejszając spadek ciśnienia. Filtr koalescencyjny pozwala na odfiltrowanie niemal 100% oleju, lepiej chroni silnik samochodu przed nawet najdrobniejszymi zanieczyszczeniami, zmniejszając jednocześnie spalanie i emisję spalin.
Podczas procesu spalania powstają gazy spalinowe obciążone dodatkowo mgłą olejową. Przed ich recyrkulacją do wlotu powietrza, gazy te muszą zostać przefiltrowane w celu usunięcia oleju. Zadanie to przejmuje separator oleju. Filtr tego rodzaju eliminuje cząsteczki nawet o średnicy 0,3µm, bez wpływu na spadek ciśnienia. Jako materiał filtrujący w filtrze koalescencyjnym wykorzystuje się syntetyczne lub szklane mikrowłókna. Zasada koalescencji, na której opierają się filtry produkowane przez Sogefi powoduje, że nawet bardzo małych rozmiarów cząsteczki oleju, spływając po specjalnych włóknach, łączą się w większe i cięższe cząstki, które następnie gromadzą się na dnie separatora. Cząstki te w końcowej fazie procesu przepływają przez zintegrowany zawór zwrotny do miski olejowej.
Wyjątkową zaletą materiałów filtracyjnych stosowanych w filtrach koalescencyjnych Sogefi jest to, że mimo ich ogromnej efektywności spadek ciśnienia pozostaje na poziomie nie przekraczającym wartości dopuszczalnej nawet w warunkach zmiennego przepływu czy prędkości obrotowej silnika. Co istotne, wraz ze wzrostem przepływu nie zwiększa się spadek ciśnienia, co pozwala stosować separator mgły olejowej we wszystkich typach silników bez szkody dla wydajności.
Dzięki tym nowatorskim rozwiązaniom Sogefi Filter Division jest w stanie zaoferować wysoce wydajny komponent, który doskonale oczyszcza spaliny z mgły olejowej, zapewniając jednocześnie wysoki poziom elastyczności w montażu. Lata badań oraz doświadczenie wykwalifikowanej kadry inżynierskiej pozwoliły firmie zaoferować produkt spełniający wymagania większości odbiorców przemysłu motoryzacyjnego.
Separator mgły olejowej Sogefi został zaprojektowany w taki sposób by kompaktowe wymiary, niewielka masa i wytrzymała obudowa nie wymagały stosowania skomplikowanych mechanizmów oraz dodatkowego zużycia energii. Ponadto dostępna jest cała gama kształtów, od cylindrycznych czy płaskich po szereg innych. Filtry pozwalają jednocześnie na integrację takich funkcji jak: zawór bocznikowy, zwrotny czy regulacji ciśnienia. Dzięki tej różnorodności, możliwe są różne warianty zabudowy filtra: może on być zintegrowany z modułem filtracyjnym, głowicą cylindrów czy też na bloku silnika lub w osobnej obudowie.
Fot. 1: „Filtr koalescencyjny(1)” Kompaktowy i lekki: separator mgły olejowej wyposażony w filtr koalescencyjny Sogefi Filter Division
Fot. 2: „Filtr koalescencyjny(2)” Wydajny, koalescencyjny materiał filtracyjny dostępny w wielu odmianach i wersjach
Komentarze