Głównym zadaniem układu chłodzenia jest utrzymywanie optymalnej temperatury silnika. Bardzo ważną rolę pełnią w nim przewody układu chłodzenia, które są łącznikiem poszczególnych elementów i odpowiadają za prawidłowy przepływ cieczy chłodzącej.
Gwałtowny wzrost temperatury silnika, kłęby pary w okolicach maski silnika, nagły zanik ogrzewania albo po prostu wyciek płynu chłodniczego to powody, by jak najszybciej zatrzymać się i sprawdzić, co się stało. Dalsza jazda grozi bowiem poważną awarią silnika.
Awaria układu chłodzenia może objawić się w różny sposób. Najczęściej jednak widzimy, że strzałka wskaźnika temperatury podczas postoju w korku czy też podczas szybkiej jazdy pnie się w górę bardziej niż zazwyczaj, dosięgając w końcu czerwonego pola. Trzeba uważać – wraz z temperaturą rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia. Przegrzanie silnika to jedno, co nam grozi. Drugim zagrożeniem jest rozerwanie któregoś z przewodów wodnych albo wręcz obudowy chłodnicy. Wówczas z reguły dalsza jazda nie jest możliwa.
Dzięki chłodnicy ciepło jest odbierane z silnika, który generuje jego ogromne ilości podczas pracy. Zdarza się, że dochodzi do jej awarii, w wyniku której kierowca od razu planuje wymianę chłodnicy na nową. Nie zawsze jednak jest to konieczne. Nierzadko za błędne działanie chłodnicy, odpowiadają jej przewody. Z reguły chodzi o ich nieszczelność, która bardzo niekorzystnie wpływa na pracę chłodnicy, a tym samym samego silnika. Jeżeli przewody chłodnicy są nieszczelne, należy je wymienić na nowe. Próby naprawy tych podzespołów z reguły zdają się na nic ze względu na wysokie ciśnienie panujące w ich wnętrzu.
W przypadku uszkodzenia przewodów intercoolera dochodzi do gwałtownego spadku ilości powietrza dostarczanego do komór spalania silnika. Spada wówczas moc silnika i obciążony pojazd nie jest w stanie osiągnąć wyższych prędkości jazdy. W takich przypadkach również konieczna jest wymiana przewodu na nowy. Alternatywą dla dość drogich oryginalnych przewodów układu chłodniczego mogą być oferowane przez Inter Cars produkty zamiennikowe, które pod względem zastosowanych do ich produkcji materiałów nie odbiegają jakością od produktów OE.
W ofercie znajdziemy ponad 2000 referencji przewodów dedykowanych do układów chłodzenia silnika i powietrza. Są to m.in. gumowe i metalowe przewody układu chłodzenia, łączniki, przewody nagrzewnicy, przewody dolotowe powietrza czy też zbiorniczki wyrównawcze płynu chłodzącego.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Twin123, 24 kwietnia 2017, 12:25 0 0
Układ chłodniczy mamy w klimatyzacji. Układ chłodzenia silnika i innych podzespołów odbywa się poprzez układ chłodzący.
Odpowiedz
nie znający się, 26 kwietnia 2017, 14:08 2 0
Artykuł sponsoruje firma Inter Cars hahaha :D
Odpowiedz