Jakiś czas temu pisaliśmy o wejściu firmy NSK na niezależny rynek części samochodowych (IAM). Aby zapewnić uzyskanie optymalnych udziałów rynkowych, spółka NSK opracowała uporządkowaną strategię wejścia na aftermarket, która ma zapewnić partnerom firmy i właścicielom warsztatów osiągniecie większej wydajności, zyskowności i efektywności.
Firma NSK jest przekonana, że istnieją dobre prognozy wzrostu dla rynku IAM, zwłaszcza w przypadku łożysk kół. Spółka jest producentem OE, dostarczającym na rynek już trzecią generację łożysk piast kół, tak więc wejście na rynek wtórny części samochodowych stanowi kolejny logiczny krok w rozwoju firmy.
W przypadku Europy Zachodniej firma NSK początkowo skupi się na wiodących rynkach Niemiec i Francji, pomimo że są one mocno nasycone i charakteryzują się wysoko rozwiniętą konkurencją. Kolejną docelową lokalizacją jest Rosja, która jako rynek wschodzący charakteryzuje się odmienną dynamiką i bardzo dużym potencjałem ekspansji. Struktura popytu i sposób prowadzenia biznesu bardzo się różnią w Rosji, dając możliwości szybkiego wzrostu. Firma NSK kieruje swoje zainteresowanie również w stronę rynków wschodzących, takich jak Turcja i Bliski Wschód.
– „Intensywnie pracowaliśmy nad rozwojem wartościowych propozycji, grupując je w optymalne oferty o przystępnej cenie i jakości OE oraz starając się zapewnić niezawodność dostaw." – mówi Paul Cranston, dyrektor ds. niezależnego rynku samochodowego w NSK Europe.
Firma NSK obchodzi w 2016 r. 100-lecie działalności i z optymizmem patrzy w przyszłość dzięki strategii dla rynku IAM oraz koncepcji "Vision 2026".
– „Istotne jest, aby nasza działalność osiągnęła kolejny etap rozwoju." – mówi Jürgen Ackermann, Dyrektor Generalny NSK Europe Ltd. – „Rynek części zamiennych w ciągu ostatniej dekady doświadczył wyjątkowego wzrostu, dlatego dziś jest dobry czas, aby korzystać z naszej wiedzy eksperckiej i zasobów, odpowiadając na potrzeby rynku IAM."
W kategoriach krótkoterminowych głównym celem firmy w nadchodzących miesiącach będzie zwiększenie poziomu rozpoznawalności marki NSK w zakresie części zamiennych dla samochodów. Co więcej, w ciągu następnych 3 do 5 lat spółka chce dokonać skokowej zmiany na rynku i zbudować długoterminowe partnerstwo we wszystkich krajach, które leżą w gestii odpowiedzialności NSK Europe – od Władywostoku na dalekim wschodzie Rosji do Reykjaviku w Islandii.
Aby ułatwić ten proces spółka NSK uruchomiła specjalną stronę (www.nsk-autoaftermarket.com) dla klientów z rynku IAM, na której można znaleźć szczegółowe informacje o liniach produktowych i usługach firmy.
Komentarze