Pasywny system TPMS wykorzystujący czujniki ABS do monitorowania ciśnienia w kół został podany badaniom przez organizację TRANSPORT & ENVIRONMENT.
Misją tej organizacji jest promowane globalnej polityki transportowej EU minimalizującej szkodliwy wpływ transportu na środowisko i zdrowie. Do testów wybrano dwa auta Fiat 500L i Volkswagen Golf VII. Samochody poddano dwudziestu kombinacjom sytuacji, w których dochodzi do obniżenia ciśnienia. System powinien wówczas zasygnalizować klientowi ostrzeżenie.
Niestety w wielu przypadkach w obu autach system pasywny nie zadziałał i nie uruchomił kontrolki ostrzegawczej. Na postawie tych badań organizacja TRANSPORT & ENVIRONMENT rekomendowała do odpowiednich organów UE wprowadzenie niezwłocznie przepisów, które zobligują producentów samochodów do stosowania systemu Aktywnego TPMS (czujniki ciśnienia montowane w kołach) we wszystkich nowych pojazdach sprzedanych po 1 stycznia 2018 r.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
obserwator, 25 listopada 2016, 7:52 0 0
lobbysci nie spia ;)
Odpowiedz