Innowacyjne, lekkie komponenty układu zawieszenia produkcji Tenneco znalazły się na wyposażeniu fabrycznym nowych kompaktowych modeli Jaguar XE Sports sedan.
Koncern Jaguar Land Rover będzie stosować opracowaną przez Tenneco technologię wytrzymałego układu zawieszenia we wszystkich nowych modelach sportowego sedana XE.
Lekkie, wysokociśnieniowe, gazowe amortyzatory jednorurowe gwarantują stabilność oraz prowadzenie pojazdu, dzięki swoim innowacyjnym rozwiązaniom z zakresu technologii zaworów. Specjalna konstrukcja zapewnia różnorodne możliwości montażu, większy potencjał tłumienia oraz lepszą współpracę, w porównaniu do amortyzatorów dwururowych.
Według koncernu Jaguar, system zawieszenia w nowych modelach XE jest o 20% sztywniejszy niż w starszych modelach X, co pozwala inżynierom na uzyskanie idealnej równowagi w kontekście prowadzenia oraz manewrowania pojazdem.
– „Z dumą wprowadzamy naszą innowacyjną technologię zaworów jednorurowych, jako jeden z elementów układu zawieszenia, we wszystkich nowych modelach Jaguara XE. Technologia ta wyróżnia się najnowocześniejszymi aluminiowymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi.“Zależy nam, podobnie jak koncernowi Jaguar, na rozwijaniu lekkich rozwiązań, które poprawiają dynamikę pojazdu oraz jakość jazdy, przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa oraz obniżonej emisji CO2.” – zdradza Sandro Paparelli, Wiceprezes i Dyrektor Generalny, Europe Ride Performance.
Lekkie amortyzatory jednorurowe, wyposażone w innowacyjną technologię zaworów Tenneco, oferują udoskonalone możliwości regulacji parametrów, bardziej bezpośredni czas reakcji oraz stałe wytłumianie i trwałość. Niskie siły tłumienia można niezależnie dopasować do trybów kompresji i odbicia. System umożliwia także swobodne dopasowywanie poziomów upuszczania powietrza oraz prędkości reakcji wytłumiania w zakresach średnich oraz znacznych prędkości. Budowa zaworu różni się od budowy standardowych zaworów jednorurowych, gdzie poziom sił tłumienia oraz tempo reakcji są od siebie wzajemnie zależne.Tenneco wykorzystuje wysoce precyzyjne technologie procesowe, w tym regulowanie pojedynczej siły oraz spawanie laserowe podczas produkcji amortyzatorów jednorurowych.
Komentarze