Konsorcjum złożone z firmy BORG Automotive Reman i 19 innych partnerów opracowało projekt „rEUman” jako propozycję w ramach programu Horyzont Europa. Grupa otrzymała zgodę na jego finansowanie ze środków najważniejszego unijnego programu finansowania badań i innowacji. Celem jest wzmocnienie przyszłej gotowości i konkurencyjności europejskiego przemysłu zajmującego się regeneracją części.
Unijny projekt dotyczący regeneracji części
Projekt rEUman to niedawno uruchomiony pod patronatem programu Horyzont Europa projekt innowacyjny (IA). Stanowi wspólną inicjatywę BORG Automotive Reman, niezależnego producenta części regenerowanych oraz jego partnerów. Wystąpiono o jego finansowanie, aby opracować i przedstawić nowy paradygmat regeneracji skoncentrowanej na człowieku zarówno na poziomie fabryki, jak i łańcucha wartości po to by na przykład: zapewnić wysoki współczynnik regeneracji oraz optymalną identyfikowalność zużytych zasobów.
Przy całkowitym finansowaniu w wysokości około 6,7 miliona euro projekt potrwa do końca sierpnia 2028 i będzie koncentrował się na sektorach: motoryzacyjnym, dużego AGD i optoelektronicznym. BORG Automotive Reman oraz CPI, oddziały BORG Automotive Group zajmujące się regeneracją, otrzymają 341 531 euro na wsparcie walidacji ich przypadku użycia w ramach rEUman, który obejmuje działania w obszarze elektromobilności, takie jakie silniki elektryczne, falowniki i e-turbosprężarki.
Prace już się rozpoczęły: spotkanie inauguracyjne konsorcjum, w tym firm, uniwersytetów i stowarzyszeń odbyło się na początku października na Politechnice Mediolańskiej, która jest wiodącym partnerem. Na przestrzeni najbliższych sześciu miesięcy sfinalizowane zostanie planowanie projektu oraz definiowanie celów, po czym nastąpi faza realizacji trwająca trzy i pół roku.
– Fakt, że projekt rEUman został wybrany, jest wielkim wyrazem uznania dla pracy włożonej przez wszystkich zaangażowanych, a także dla BORG Automotive Reman i wartości, jakie firma wnosi do projektu: dziesięciolecia doświadczenia w regeneracji, obiecujące obszary zastosowania, najnowocześniejsze technologie i narzędzia cyfrowe. – wyjaśnia Lorenzo Gaspari, Head of New Business Development w BORG Automotive Group. – Oczekujemy, że nasz wkład w projekt przyniesie istotne rezultaty w takich obszarach jak automatyzacja procesów, naprawa elektroniki i cyfryzacja. Już nie możemy się doczekać, aby pomóc w kształtowaniu przyszłości europejskiego przemysłu regeneracyjnego! – dodaje.
Komentarze