Organizacja Superbrands już od dziesięciu lat przyznaje nagrody najsilniejszym markom na rynku polskim. W procesie certyfikacji Superbrands 2013/2014 zostały wskazane marki cieszące się uznaniem konsumentów. Wśród nich było 30 przedstawicieli branży motoryzacyjnej.
Najsilniejsze marki motoryzacyjne
Konkurs składał się z dwóch etapów. Najpierw, w badaniu przeprowadzonym wspólnie z firmą ARC Rynek i Opinia, 15 tysięcy konsumentów oceniło między innymi marki motoryzacyjne: motocykle i skutery, opony i części samochodowe, samochody, stacje paliw i oleje oraz nawigacje GPS i car audio. Zadaniem uczestników było wskazanie, które spośród przedstawionych za pomocą logotypów marek są im znane i na ile są skłonni polecić je swoim bliskim. Następnie skrócona lista marek trafiła do ekspertów z Rady Marek Superbrands, złożonej z 43 specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, komunikacji i brandingu, którzy oceniali wizerunkową siłę marki w odniesieniu do polskiego rynku.
W gronie laureatów Superbrands 2013/2014 znalazło się 30 firm z branży motoryzacyjnej. Dodatkowe przyznano wyróżnienia "Created in Poland Superbrands". Otrzymały je firmy o polskim rodowodzie, których strategię wypracowali polscy specjaliści. Były to: Orlen (otrzymał także nagrodę Superbrands), Dębica oraz system nawigacji AutoMapa.
W gronie laureatów Superbrands 2013/2014 znalazło się kilku producentów opon: Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli. Wśród marek samochodów dominowały te z tzw. klasy premium: Audi, BMW, Bentley, Ferrari, Jaguar, Lamborghini, Land Rover, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche. Wyróżniono także Hondę, Jeepa, Subaru, Skodę, Toyotę, Volkswagena i Volvo. Polacy dobrze kojarzą także marki motocykli: Harley-Davidson, Yamaha. Nagrody otrzymały również sieci stacji benzynowych BP, Castrol, Statoil, Shell. Jako producenta systemów nagłośnienia do samochodów, w kategorii motoryzacyjnej wyróżniono także Sony. Rodzynkiem z branży części motoryzacyjnych oraz wyposażenia warsztatowego w Superbrands został Bosch.
Komentarze