W ciągu ostatnich tygodni Grupa Boryszew zdobyła kontrakty o wartości 240 mln zł. Koncern będzie produkował komponenty do trzech modeli Volkswagenów. W Toruniu powstaną elementy do Caddy i T6, zaś w Niemczech – do Tiguana.
Podpisany z Grupą VW kontrakt, którego wartość wynosi 120 mln zł, przewiduje wyprodukowanie i dostarczenie komponentów plastikowych do wnętrz Volkswagena T6 oraz Caddy.
„Podpisany z Grupą VW kontrakt jest z jednej strony wyrazem zaufania dla Boryszewa, uznaniem dla jakości naszych produktów oraz umiejętności szybkiego budowania nowych mocy produkcyjnych w odpowiedzi na zapotrzebowanie naszych partnerów biznesowych.” – mówi Paweł Surówka, członek Zarządu Boryszew S.A. odpowiedzialny za segment automotive – „Z drugiej strony jest to także sprawdzian naszych możliwości. Jestem przekonany, że zdamy go celująco, a swoistą nagrodą będą kolejne, coraz większe kontrakty dla zakładów, które otwieramy w Toruniu.” – dodał Surówka.
Jednocześnie w ramach podpisanych kontraktów spółka produkować będzie w Niemczech komponenty do VW Tiguan. Łączna wartość wszystkich kontraktów zdobytych w ostatnich tygodniach, obejmująca swoim zasięgiem także produkcję w Niemczech wynosi 240 mln złotych.
– „Toruń zawsze był niezwykle ważny dla Grupy Kapitałowej Boryszew. Nie tylko ze względu na wspólną historię, ale także dzięki ogromnej przyjazności dla biznesu. Nie bez znaczenia jest również szybki rozwój infrastruktury niezbędnej dla tego rodzaju przedsięwzięć. Stąd też umiejscowienie produkcji właśnie tutaj.” – wyjaśnia Paweł Surówka
Oprócz istniejących już zakładów Grupy Boryszew w Niemczech, Czechach, Francji, Hiszpanii, Chinach czy Brazylii, powstaje nowa fabryka w Rosji. Jej otwarcie zaplanowane jest na IV kwartał bieżącego roku.
– „Nowe fabryki w krajach BRIC to dla całej Grupy ogromna szansa, szczególnie mając na uwadze utrzymującą się trudną sytuację na rynku europejskim.” – powiedział członek zarządu Boryszewa – „Dla polskich pracowników i managerów jest to także ogromna szansa na poznanie całkowicie odmiennych kultur biznesowo-produkcyjnych, gdyż kluczowy personel we wszystkich naszych zakładach stanowi Polska załoga.” – dodaje Surówka.
Komentarze