Przeguby GKN SX-Countertrack

25 maja 2017, 16:11

Nowa technologia produkcji przegubów, opracowana i opatentowana przez GKN, pozwala przy zmniejszonej o 10 proc. średnicy przenosić taką samą moc.

Technologia Countertrack zawdzięcza swoje parametry profilowi prowadnicy w kształcie litery S oraz umieszczonej przeciwbieżnie prowadnicy kulowej (zwrócone w przeciwne strony strzałki na zdjęciu).

Nowego typu konstrukcja pozwala też zredukować tarcie wewnątrz oraz obniżyć temperaturę przy jednoczesnym podniesieniu możliwego do przeniesienia momentu obrotowego i zwiększeniu kąta zgięcia. To z kolei pozwala zmniejszyć utratę mocy w pełnym wychyleniu nawet o 30 proc. Do tego dochodzi redukcja masy o 15 proc. i zwiększenie przenoszenia momentu obrotowego nawet o 25 proc.

Za redukcją masy w naturalny sposób podąża zmniejszenie poziomu emisji spalin i CO2 . Mniej oczywistą korzyścią bardziej kompaktowych przegubów Countertrack jest możliwość wydłużenia rozstawu osi, a tym samym poprawy właściwości jezdnych w konstruowanych autach.

Jak uczula Frank Hürter – dyrektor handlowy GKN Automotive Independent Aftermarket:
– Podczas naprawy należy koniecznie pamiętać, aby przeguby GKN Countertrack® wymieniać tylko na przeguby tego samego rodzaju. Przeguby GKN SX nie mogą być bowiem wymieniane na przeguby innego typu. Kierowca natychmiast rozpoznałby nieoryginalną część zamienną bez opatentowanej technologii SX po większych kołach skrętu. Do tego dochodzi zwiększone ryzyko awarii: Kompaktowe, popularne przeguby nie zapewniają półosi przy wykorzystaniu całej drogi sprężyny i/lub przy pełnym skręcie koła tyle przestrzeni, co przeguby Countertrack®, a to oznacza, że półoś może zniszczyć przegub.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!