Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
04.07 UFI Group zapowiedziało nowość, którą zaprezentuje na ważnych targach branżowych 04.07 Mototechnika kończy współpracę z dystrybutorem części 04.07 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu

Podnośniki

Jak (nie) szukać lokalu – historia pewnego warsztatu

Szukanie lokalu nadającego się do prowadzenia warsztatu samochodowego może stanowić nie lada wyzwanie. Oprócz znalezienia odpowiedniego miejsca trzeba też przemyśleć cały proces przewożenia elementów warsztatu, a także samochodów rozebranych niekiedy na części pierwsze. Inną kwestią są umowy z właścicielami, a raczej ich przełożenie na rzeczywistość…

Byliśmy w warsztacie naprawiającym samochody elektryczne

Temat elektromobilności nieustannie przewija się w branżowych dyskusjach. Mimo to niezależne warsztaty, które specjalizują się w naprawach pojazdów elektrycznych i hybrydowych można liczyć na palcach jednej ręki. Odwiedziliśmy JD Serwis w stolicy, który pod wieloma względami jest miejscem wyjątkowym. Pokazuje, że konkurencja wobec warsztatów naprawczych może nadejść z zupełnie niespodziewanego kierunku.

Katalog spinek i elementów montażowych Polcar

Polcar w celu ułatwienia doboru spinek i elementów montażowych opublikował ich katalog.

Nexion i Stenhoj łączą siły

Zgodnie z porozumieniem dwóch rodzinnych firm Nexion nabył 75% udziałów grupy Stenhoj. Rodzina Dyøe nadal będzie właścicielem z 25% udziałów. 

Nowości w ofercie SKV

Marka SKV rozbudowała swoje portfolio o nowości w grupach produktowych takich jak podnośniki szyb, pompy vacum czy czujniki temperatury spalin.

Zawieszenie pneumatyczne. Nie taki diabeł straszny jak go malują.

Dla dużej grupy profesjonalistów zajmujących się naprawą samochodów zawieszenie pneumatyczne to temat tabu. Tymczasem, jeśli zrozumiemy zasadę działania zawieszenia w samochodzie okazuje się, że odsyłając klienta z niesprawnym zawieszeniem pneumatycznym do konkurencji tracimy nie tylko zarobek na jego naprawie, ale także szansę serwisowania innych usterek i części eksploatacyjnych.

Porady Bilstein dotyczące zawieszenia pneumatycznego

Rosnąca w Polsce popularność modeli samochodów z zawieszeniem pneumatycznym otwiera przed warsztatami nowy zakres świadczonych usług. Firma Bilstein wspiera mechaników, między innymi poprzez szkolenia i materiały filmowe.

Lutowe nowości SKV

SKV prezentuje nowe referencje w kilku grupach asortymentu. Szczegóły znajdują się poniżej.

Nowość w ofercie Elwico: podnośnik dwukolumnowy Maestro

Podnośnik 2-kolumnowy o udźwigu 3500 kg jest dostępny w wersji elektromechanicznej i elektrohydraulicznej, do uniwersalnej obsługi zarówno kompaktowych aut jak i tych z największych z długim nadwoziem (typu Volkswagen T6).

Podnośnik w warsztacie – krok po kroku

Posiadanie podnośnika w warsztacie nie sprowadza się jedynie do złożenia zamówienia i opłacenia faktury. Niezbędne jest dopełnienie formalności w Urzędzie Dozoru Technicznego, a także określenie czy nasz lokal spełnia wymagane warunki. O wszystkich ważnych kwestiach piszemy w poniższym artykule.

Profesjonalne podnośniki warsztatowe dają gwarancję wygodnej i bezpiecznej pracy mechaników w warsztacie. Obecnie najchętniej wykorzystywane w serwisach są podnośniki dwukolumnowe, pozwalające na stabilne podniesienie całego auta i zapewnienie dobrego dostępu do jego podwozia. Alternatywą są tańsze, acz mniej funkcjonalne podnośniki nożycowe, mechanikom zdarza się także korzystać z mniejszych podnośników pneumatycznych – jednokolumnowych, motocyklowych lub standardowych podnośników punktowych typu „żaba” czy hydrauliczny „bałwanek”. Co kryje się za tymi nazwami? Tego dowiesz się w tej kategorii artykułów. Poznasz także nowości na rynku podnośników, takie jak podnośnik do samochodów elektrycznych.