Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Podnośniki

Majowe nowości w ofercie SKV

Marka SKV prezentuje nowości, które w tym miesiącu wprowadziła do swojej oferty.

Resurs podnośnika warsztatowego – co to jest?

22 tysiące cykli – na tyle określono bezpieczny okres użytkowania podnośnika warsztatowego w myśl nowych przepisów unijnych. Przyjmując średnio 8 cykli dziennie daje to łącznie 10 lat pracy podnośnika w serwisie. Nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 czerwca 2019 roku.

Nowości w ofercie SKV

Marka SKV przygotowała ponad 200 nowości które zostały wprowadzone m.in. w takich grupach asortymentu jak przewody turbin, zaciski hamulca czy czujniki temperatury spalin.

Czy klient może być obecny przy naprawie samochodu?

Nierzadko w pracy mechaników zdarzają się przypadki, że klient chce przyglądać się naprawie swojego pojazdu. Są serwisy, w których klienci są mile widziani, ale nie w pobliżu swojego auta, a w poczekalni warsztatu. Są też warsztaty, w których mechanicy nie widzą nic złego w tym, aby klient przyglądał się naprawie, zapraszają go do środka, a […]

Jak (nie) szukać lokalu – historia pewnego warsztatu

Szukanie lokalu nadającego się do prowadzenia warsztatu samochodowego może stanowić nie lada wyzwanie. Oprócz znalezienia odpowiedniego miejsca trzeba też przemyśleć cały proces przewożenia elementów warsztatu, a także samochodów rozebranych niekiedy na części pierwsze. Inną kwestią są umowy z właścicielami, a raczej ich przełożenie na rzeczywistość…

Byliśmy w warsztacie naprawiającym samochody elektryczne

Temat elektromobilności nieustannie przewija się w branżowych dyskusjach. Mimo to niezależne warsztaty, które specjalizują się w naprawach pojazdów elektrycznych i hybrydowych można liczyć na palcach jednej ręki. Odwiedziliśmy JD Serwis w stolicy, który pod wieloma względami jest miejscem wyjątkowym. Pokazuje, że konkurencja wobec warsztatów naprawczych może nadejść z zupełnie niespodziewanego kierunku.

Katalog spinek i elementów montażowych Polcar

Polcar w celu ułatwienia doboru spinek i elementów montażowych opublikował ich katalog.

Nexion i Stenhoj łączą siły

Zgodnie z porozumieniem dwóch rodzinnych firm Nexion nabył 75% udziałów grupy Stenhoj. Rodzina Dyøe nadal będzie właścicielem z 25% udziałów. 

Nowości w ofercie SKV

Marka SKV rozbudowała swoje portfolio o nowości w grupach produktowych takich jak podnośniki szyb, pompy vacum czy czujniki temperatury spalin.

Zawieszenie pneumatyczne. Nie taki diabeł straszny jak go malują.

Dla dużej grupy profesjonalistów zajmujących się naprawą samochodów zawieszenie pneumatyczne to temat tabu. Tymczasem, jeśli zrozumiemy zasadę działania zawieszenia w samochodzie okazuje się, że odsyłając klienta z niesprawnym zawieszeniem pneumatycznym do konkurencji tracimy nie tylko zarobek na jego naprawie, ale także szansę serwisowania innych usterek i części eksploatacyjnych.

Profesjonalne podnośniki warsztatowe dają gwarancję wygodnej i bezpiecznej pracy mechaników w warsztacie. Obecnie najchętniej wykorzystywane w serwisach są podnośniki dwukolumnowe, pozwalające na stabilne podniesienie całego auta i zapewnienie dobrego dostępu do jego podwozia. Alternatywą są tańsze, acz mniej funkcjonalne podnośniki nożycowe, mechanikom zdarza się także korzystać z mniejszych podnośników pneumatycznych – jednokolumnowych, motocyklowych lub standardowych podnośników punktowych typu „żaba” czy hydrauliczny „bałwanek”. Co kryje się za tymi nazwami? Tego dowiesz się w tej kategorii artykułów. Poznasz także nowości na rynku podnośników, takie jak podnośnik do samochodów elektrycznych.