TMD Friction zamierza zmienić podejście warsztatów do konceptów cyfrowych, dzięki nowemu oprogramowaniu GaraShield. Może być ono używane bezpośrednio przy pojeździe i cyfrowo wspiera poszczególne etapy pracy.
Dla warsztatu niezależnego osobista rekomendacja jest kluczem do prowadzenia działalności i pozyskiwania nowego klienta. W celu rozwijania swojego biznesu, niezależne warsztaty muszą jednak podejmować wysiłki również w obszarze obsługi flot, gdzie osobisty kontakt z klientem jest najczęściej ograniczony do minimum. Także i tutaj istotne jest jednak pokazanie klientom, że naprawa pojazdu przebiega w sposób transparentny, profesjonalny i z dbałością o najwyższą jakość. Dla uzyskania takich rezultatów konieczne może okazać się korzystanie z narzędzia cyfrowego. Swoją propozycję w tym zakresie przedstawia właśnie TMD Friction.
Cechy narzędzia GaraShield:
- Mechanik dostaje jasny opis zadania wraz ze wszystkimi niezbędnymi etapami pracy dla danego modelu pojazdu, niezależnie od tego, czy jest to przegląd czy naprawa,
- GaraShield oferuje interaktywny interfejs użytkownika: poszczególne etapy przeglądu czy naprawy można potwierdzić za pomocą jednego kliknięcia, a uszkodzenie lub zużycie konkretnych części można łatwo opisać oraz udokumentować za pomocą zdjęć,
- GaraShield może być zintegrowane z istniejącymi rozwiązaniami IT, więc informacje o pojeździe i postępach pracy mogą być udostępniane wszystkim zaangażowanym stronom w czasie rzeczywistym – wewnętrznie, w celu np. pozyskania odpowiednich części zamiennych, monitorowania poszczególnych etapów prac; lub zewnętrznie, w celu stałego informowania klienta o statusie naprawy.
Twórcą narzędzia jest brytyjski właściciel warsztatu David Poole, który wie, jak wygląda codzienność w warsztacie.
– To mechanik przy podnośniku decyduje, czy system jest dobry czy nie. Jeśli proces obsługi i poręczność urządzenia go przekonają, to na pewno będzie korzystał z takiego rozwiązania – mówi David Poole o swoich doświadczeniach.
GaraShield oferuje możliwość znacznego usprawnienia procesów roboczych w warsztacie, ale zasięg działania wykracza dalej. Dzięki GaraShield niezależny warsztat dostaje w swoje ręce narzędzie, które czyni go konkurencyjnym w branży flotowej. Cyfrowy zapis przebiegu pracy rozpoczyna się w momencie pozostawienia auta pod okiem mechanika. Klient ma możliwość śledzenia w przejrzysty sposób wszystkich kroków pracy mechanika, a
warsztat ma szansę potwierdzić swoje kwalifikacje. Oba te czynniki są kluczowe dla menadżerów flot.
Dzięki oprogramowaniu GaraShield, które może być zainstalowane na tablecie i komputerze, pracownik warsztatu może udokumentować za pomocą zdjęć stan całego pojazdu przed przystąpieniem do pracy. Operator floty natychmiast otrzymuje jasny obraz wszelkich wcześniejszych szkód. Dodatkowo jest to profesjonalny sposób na uniknięcie dyskusji na temat szkód, które potencjalnie mogły powstać w warsztacie, ponieważ klient nie był ich świadomy.
Wszelkie usterki techniczne mogą być również szczegółowo obfotografowane i opatrzone komentarzem. W ten sposób warsztat buduje swoją wiarygodność, co może być szczególnie ważne przy potencjalnie kosztownych naprawach, a menadżer floty ma jasną i przejrzystą informację. Za pomocą kilku kliknięć może również włączyć raport z naprawy i zdjęcia (np. uszkodzonej części) do własnej dokumentacji pojazdu.
Funkcja raportowania pomaga również uzyskać kontrolę pod kątem czasowym. Szczególnie w przypadku floty oznacza to możliwość zaplanowania jej gotowości operacyjnej, ponieważ status naprawy jest zawsze widoczny w czasie rzeczywistym. W ten sposób unika się zaskakującego i kosztownego przekroczenia terminów.
System oferuje zarządzającemu flotą również możliwość indywidualnego określenia etapów roboczych, które muszą być uwzględnione zgodnie z jego standardami jakości lub polityką firmy. Mogą być one zapisane bezpośrednio w GaraShield i w razie potrzeby odpowiednio przetwarzane.
Oprócz procesów zewnętrznych, optymalizowane są również wewnętrzne procedury warsztatowe. Informacje o części do wymiany mogą być od razu udostępnione w systemie osobie odpowiedzialnej za zaopatrzenie, aby wymagane części zamienne mogły być jednoznacznie zidentyfikowane i zamówione.
GaraShield – koszty
GaraShield może być zintegrowane przez informatyka z istniejącym systemem IT warsztatu w ciągu około 2 godzin i obsługiwany zarówno z tabletu jak i komputera. Profile pracy mogą być dostępne za pomocą funkcji „przeciągnij i upuść” na każdym z tabletów i są natychmiast widoczne. Dalsze etapy obsługi oprogramowania są intuicyjne, tak więc nie są potrzebne kosztowne szkolenia personelu. Firma TMD Friction zdecydowała się na model „Pay-per-Use” („opłata za zużycie”) – aby znaleźć dla warsztatu najbardziej ekonomiczne rozwiązanie licencyjne – poza opłatą wstępną nie ma żadnych stałych kosztów dla warsztatu.
Komentarze