Wielu mechaników zakłada, że podczas wymiany łożysk należy zawsze stosować środek smarny. Ale tak nie jest. Jeśli pamięta się dość proste zasady można unikać reklamacji.
Istnieją trzy główne typy łożysk wciskowych:
- Łożyska wyciskowe z metalowymi obudowami
- Łożyska wyciskowe z obudowami z tworzywa sztucznego
- Łożyska wyciskowe z obudowami z PTFE (czyli z teflonu)
Smar należy stosować TYLKO do łożysk z obudowami metalowymi.
W zależności od modelu samochodu, podczas wykonywania prac konserwacyjnych i naprawczych należy stosować różne procedury – dlatego ZAWSZE zapoznaj się z instrukcją producenta samochodu. W każdym przypadku należy przestrzegać następujących zasad:
- Przed montażem sprawdź łożysko wyciskowe, widełki wciskające i tuleję prowadzącą pod względem zużycia. Wymień uszkodzone części.
- Usuń zanieczyszczenia z obudowy łożyska wyciskowego i tulei prowadzącej.
- Jeśli obudowa łożyska jest wykonana z metalu (rys. 1), posmaruj smar.
- Użyj smaru zalecanego przez producenta pojazdu. W przypadku braku zaleceń producenta, Castrol Olista Longtime 1 lub 2 może być stosowany jako środek smarny.
- Obudowy z tworzywa sztucznego (rys. 2) lub obudowy pokryte PTFE (z teflonu) (rys. 3) nigdy nie powinny być smarowane
źródło: materiały techniczne TRISCAN
Komentarze