Stosowanie smarów do wciskanych łożysk sprzęgłowych

8 sierpnia 2022, 12:05

Wielu mechaników zakłada, że ​​podczas wymiany łożysk należy zawsze stosować środek smarny. Ale tak nie jest. Jeśli pamięta się dość proste zasady można unikać reklamacji.

Istnieją trzy główne typy łożysk wciskowych:

  • Łożyska wyciskowe z metalowymi obudowami
  • Łożyska wyciskowe z obudowami z tworzywa sztucznego
  • Łożyska wyciskowe z obudowami z PTFE (czyli z teflonu)

Smar należy stosować TYLKO do łożysk z obudowami metalowymi.

W zależności od modelu samochodu, podczas wykonywania prac konserwacyjnych i naprawczych należy stosować różne procedury – dlatego ZAWSZE zapoznaj się z instrukcją producenta samochodu. W każdym przypadku należy przestrzegać następujących zasad:

  • Przed montażem sprawdź łożysko wyciskowe, widełki wciskające i tuleję prowadzącą pod względem zużycia. Wymień uszkodzone części.
  • Usuń zanieczyszczenia z obudowy łożyska wyciskowego i tulei prowadzącej.
  • Jeśli obudowa łożyska jest wykonana z metalu (rys. 1), posmaruj smar.
  • Użyj smaru zalecanego przez producenta pojazdu. W przypadku braku zaleceń producenta, Castrol Olista Longtime 1 lub 2 może być stosowany jako środek smarny.
  • Obudowy z tworzywa sztucznego (rys. 2) lub obudowy pokryte PTFE (z teflonu) (rys. 3) nigdy nie powinny być smarowane
Rys. 1: Łożyska wyciskowe z metalowymi obudowami MUSZĄ być smarowane.
Rys. 2: Łożyska wyciskowe z plastikową obudową NIE MOGĄ być smarowane.
Rys. 3: Łożyska wyciskowe z obudową PTFE NIE MOGĄ być smarowane.

źródło: materiały techniczne TRISCAN

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!