Czy możliwe jest sprawdzenie dostępności, czasu dostawy i ceny hurtowej części motoryzacyjnych w wielu hurtowniach równocześnie tylko jednym kliknięciem? Platforma, w której portfolio znajdują się już niemal wszystkie główne hurtownie w Polsce, a łączna baza dostępnych części liczy ponad 7,5 miliona referencji daje takie możliwości, a jest nią Motorro.
Dla kogo powstało Motorro?
Motorro to platforma zakupowa dla sklepów i warsztatów, która integruje oferty wielu hurtowni motoryzacyjnych w jednej bazie. Korzyścią dla użytkowników jest usprawnienie i przyspieszenie pracy oraz możliwość zapewnienia najlepszych warunków dla klientów. Korzyścią dla hurtowni – możliwość zwiększenia sprzedaży oraz pozyskiwania nowych i aktywizacji dotychczasowych klientów.
Dzięki Motorro pracownicy warsztatów i sklepów mogą przygotowywać wyceny dla klientów dosłownie za pomocą kilku kliknięć – szybko, sprawnie i dokładnie. Dzięki sprawnej organizacji procesu zakupowego, zaoszczędzony czas mogą spożytkować na rozmowy z kolejnymi klientami.
Jak działa platforma Motorro?
Działanie platformy zakupowej Motorro, w skróconej formie ilustruje poniższy film. Obejrzyj go, poświęcając nieco ponad minutę:
Czy warto skorzystać z Motorro?
Motorro stworzyli ludzie z wieloletnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej, którzy doskonale wiedzą jak wygląda proces wyceny części samochodowych. Ile czasu zajmuje z pozoru prosta wycena np. remontu silnika. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez portal MotoFocus.pl, w ponad połowie większych warsztatów, czynności związane z przygotowaniem wycen dla klientów zajmują od 2 do 4, a często nawet do 6 godzin. Każdego dnia.
Z tego samego badania wynika, że niemal połowa klientów warsztatów po otrzymaniu wyceny naprawy opóźnia decyzję mówiąc np.: „muszę się jeszcze zastanowić”. Jeżeli taki klient nie powraca, dokonana wycena przepada, a czas wykorzystany na jej przygotowanie zostaje bezpowrotnie stracony. Korzystając z platformy Motorro można przygotować wycenę nie tylko w znacznie krótszym czasie, ale także w maksymalnie korzystny sposób dla klienta (porównując wiele dostępnych opcji na raz). Jeżeli klient mimo wszystko będzie zwlekał z decyzją, możemy zapisać propozycję wyceny jednym kliknięciem i szybko odszukać ją ponownie w przypadku powrotu klienta. Od niedawna można również wysłać wycenę klientowi na maila i pozwolić mu samemu zamówić towar w momencie, w którym będzie go potrzebował wg. wcześniej przygotowanej wyceny.
Masz pytania o Motorro? Zadaj je.
Masz pytania lub wątpliwości dotyczące działania platformy zakupowej Motorro? Zadaj je w komentarzu pod artykułem. Przedstawiciele firmy planują w dniu publikacji artykułu udzielać odpowiedzi. Jeżeli pytań będzie wiele, przygotowany zostanie osobny artykuł z wyjaśnieniami wszystkich poruszanych kwestii.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Jack, 25 listopada 2021, 15:07 2 0
Czy macie aktualne stany magazynowe każdej filii? Mnie interesuje towar, który jest w zasięgu ręki czyli w Łodzi, a nie stan magazynowy centrali, która przywiezie części na jutro.
Odpowiedz
Motorro, 25 listopada 2021, 17:52 3 0
Każdy klient widzi dostępność ze swojej ścieżki dostaw czyli oddział (który go obsługuje), hub pośrednie (jeśli w danej hurtowni występuje) oraz centrale
Odpowiedz
Anonim, 26 listopada 2021, 12:53 0 0
Doswiadczenie ludzi z motoro to za mało żeby wiedzieć w którym oddziale i po ile kupuję.
Odpowiedz
Motorro, 26 listopada 2021, 20:55 3 0
Pokazujemy konkretnie pytając każdą z hurtowni, Pana cenę i dostępność. Nie opieramy tego na fazach księżyca a na rozwiązaniach informatycznych ;) Każdy nasz klient widzi swoje warunki (cena i dostępność z oddziałów na ścieżce dostaw) 1:1 te same dane co w katalogach hurtowni w tym samym momencie.
Odpowiedz
Madi, 25 listopada 2021, 16:04 1 0
Ceny części i rabaty zmieniają w hurtowniach codziennie. Czy cena hurtowa to znaczy dla mojej firmy? To chyba jest jakaś ogólna dla wszystkich.
Odpowiedz
Motorro, 25 listopada 2021, 17:56 4 0
Ceny i dostępność zawsze sprawdzana jest online dla poszukiwanego produktu. Dzięki czemu każdy klient widzi swoje ceny i dostępność dokładnie tak jak w danej chwili w katalogu hurtowni.
Odpowiedz
MAry, 25 listopada 2021, 23:51 0 0
Piszecie, ze "można również wysłać wycenę klientowi na maila i pozwolić mu samemu zamówić towar": jak można kalkulować cenę dla klienta?
Odpowiedz
Motorro, 26 listopada 2021, 1:00 0 0
Ustala się globalny narzut, przy dodawaniu produktów do konkretnej wyceny dla klienta można łatwo edytować (zaokrąglać) cenę do tej która przekazało się klientowi. Dzięki temu każdy z pracowników wie jaka cena została ustalona z klientem.
Odpowiedz
MAry, 25 listopada 2021, 23:43 0 0
Klienci najczęściej mówią: muszę się zastanowić, ale też często pytają, ile mogę jeszcze pojeździć.
Odpowiedz
Motorro, 26 listopada 2021, 1:01 0 0
Takich też nie brakuje, ale na to narazie nie mamy lekarstwa ;)
Odpowiedz
Motorro, 26 listopada 2021, 8:52 0 0
Oczywiście wycenę dla zastanawiających się robimy tylko raz i w każdej chwili możemy do niej wrócić.
Odpowiedz
Hurt, 26 listopada 2021, 21:27 2 0
Dlaczego powodujecie zmniejszenie marzy w hurtowniach i wojnę cenową?
Odpowiedz
Motorro, 27 listopada 2021, 8:38 0 0
Ciekawy punkt widzenia. To dzieje się na rynku od lat i powodują to hurtownie nawet działające w ramach tych samych grup zakupowych. My pokazujemy klientom obraz rynku i to klient decyduje gdzie chce towar kupic, nie robi tego żaden automat. Pokazujemy obecne warunki klienta bez żadnej ingerencji. Klienci bardzo często nie wybierają najniższej ceny a kupują tam gdzie maja relacje i dobra obsługę posprzedażowa. Oczywiście jeśli relacje (zaufanie) są nadużywane i na klientach z którymi są podpisane umowy marża jest podnoszona to jest ryzyko, że ten klient to bardzo szybko zauważy.
Odpowiedz
Motorro, 27 listopada 2021, 8:52 0 0
Spojrzałbym też na to z drugiej strony. Żadna z hurtowni, z którymi mamy podpisane umowy nie komunikowała, że na klientach korzystających z Motorro mają spadek marży. Wręcz przeciwnie, u większości pojawiły się nowe obroty od klientów, którzy do tej pory nie mieli nawet czasu włączyć ich katalogu, bo byli traktowani jako 5-6 potencjalny dostawca, którego katalog włącza się sporadycznie.
Odpowiedz
Anonim, 27 listopada 2021, 11:57 0 0
Tylko po jakimś czasie użytkownik platformy może zauważyć, że wszędzie ma prawie identyczną cenę na te same brendy i jest ona sztywna i nienegocjowalna jak w przeszłości.
Odpowiedz
Motorro, 27 listopada 2021, 13:08 0 0
Politykę cenową zawsze ustalają hurtownie dla konkretnego klienta. Żadna hurtownia nie widzi cen innej hurtowni (chyba, że pokazuje ją sam klient na ekranie swojego komputera któremuś z handlowców). Obecna sytuacja na rynku (brak części) zmniejsza skłonność do obniżania (negocjacji) cen.
Odpowiedz
Motorro, 27 listopada 2021, 13:09 0 0
Jest Pan naszym klientem? Nie słyszałem takiej opinii od żadnego z klientów.
Odpowiedz
Paweł, 7 kwietnia 2023, 11:56 0 0
Czy można szukać części po konkretnym modelu auta czy muszę znać numer szukanego produktu?
Odpowiedz