Wprawdzie coraz więcej nowych aut ma światła wykorzystujące technologię LED, ale zdecydowana większość samochodów na naszych drogach wciąż wyposażona jest w tradycyjne żarówki. Jak wybrać te najlepiej dopasowane do potrzeb danego kierowcy?
Przede wszystkim trzeba sobie odpowiedzieć na kilka pytań – co dla kierowcy jest najważniejsze, czy często jeździ samochodem nocą poza terenem zabudowanym, a także czy wymiana żarówek w jego aucie jest prosta czy też wymaga wizyty w serwisie. Jeszcze inną grupą kierowców są ci, którzy chcą się wyróżnić na drodze.
Dla tych, którzy często jeżdżą nocą w trasy zdecydowanie najlepsze będą żarówki o podwyższonych parametrach, takie jak np. OSRAM Night Breaker Laser lub Night Breaker 200. Te ostatnie żarówki, nowość w gamie OSRAM, świecą światłem nawet do 200% jaśniejszym niż określa to minimum homologacyjne. Dzięki temu droga przed samochodem będzie oświetlona znacznie dalej, nawet do 150 m przed podjazdem i znacznie jaśniej w najbardziej kluczowych dla bezpieczeństwa obszarach drogi. Jest to najprostszy i w pełni legalny sposób na poprawę bezpieczeństwa oraz ulepszenie i modernizację oświetlenia w samochodzie.
Jeśli wymiana żarówek w aucie jest skomplikowana, najlepszym rozwiązaniem będą żarówki OSRAM Ultra Life. Zaprojektowano je z naciskiem na wydłużenie trwałości. Dzięki temu konieczność czasochłonnej i kosztownej wymiany będzie zdarzała się znacznie rzadziej. Na żarówki linii Ultra Life firma OSRAM udziela 4-letniej gwarancji. Trwałość jest nawet 4-krotnie dłuższa niż produktów standardowych.
Jeśli kierowca rzadko jeździ nocą może sięgnąć po żarówki linii Original, o bardzo dobrych parametrach świetlnych i wysokiej trwałości. Dokładnie takie żarówki są montowane fabrycznie w ponad połowie nowych samochodów zjeżdżających z taśm na całym świecie.
Kierowcy, którzy lubią się wyróżnić mogą sięgnąć po produkty, wytwarzające chłodnobiałe światło. W gamie OSRAM takie żarówki należą do rodziny Cool Blue Intense.
Warto pamiętać, że żarówki z tej samej rodziny mają zbliżoną trwałość. Co oznacza, że po przepaleniu się jednej z nich wkrótce trzeba będzie wymienić także drugą. To jeden z powodów, dla których specjaliści od oświetlenia zalecają wymianę żarówek parami. Inny powód to taki, że po zmianie jednej z żarówek może być widoczna różnica w skuteczności reflektorów, może być widać także inną barwę światła (zwłaszcza w przypadku lamp ksenonowych). A to jest niekorzystne dla oczu i bezpieczeństwa na drodze.
Dodatkowo warto wozić ze sobą komplet zapasowych żarówek, zwłaszcza podczas wyjazdów wakacyjnych. Nigdy nie wiadomo, kiedy się przydadzą, a dodatkowo w niektórych krajach jest obowiązek posiadania w samochodzie zapasowych żarówek.
Komentarze