Radar Kit – wszechstronna regulacja systemów radarowych

, 31 marca 2020, 8:02

Kalibracja systemu radarowego jest obecnie koniecznym warunkiem wielu prac przy pojazdach. Naprawy powypadkowe, zmiany zbieżności lub pochylenia kół czy montaż komponentów zawieszenia, które skutkują zmianą wysokości pojazdu, ale także nor­malne prace serwisowe wymagające ustawienia pasa przedniego w pozycji serwisowej (np. przy wymianie pasa zębatego), pociągają za sobą konieczność regulacji systemu.

Producenci samochodów osobowych prześcigają się w nowoczesnych rozwiązaniach. Systemy radarowe nie służą już tylko do awaryjnego hamowania pojazdu ale również współpracują z asystentami utrzymania pasa ruchu czy układami kontrolującymi „martwe pole”. Wielozadaniowość systemu radarowego oraz mnogość rozwiązań producentów pojazdów, wymuszają zastosowanie różnych narzędzi do kalibracji tych systemów.

Design nowoczesnych pojazdów często wymusza na producentach montaż radarów na różnych wysokościach względem podłoża. Takie zmiany w konstrukcjach samochodów osobowych zainspirowały nas do stworzenia modułu kalibracji radarów drugiej generacji Radar Kit I EVO jako podstawowego narzędzia umożliwiającego prace serwisowe przy tych systemach.

Dzięki połączeniu urządzenia CSC Tool oraz Radar Kit I EVO warsztat jest w stanie skalibrować system radarowy z czujnikiem umieszczonym zarówno nisko w zderzaku (np. Audi) jak i w wysoko nad zderzakiem (np. VW Passat), bez konieczności zmiany ustawienia belki kontrolnej urządzenia CSC Tool. Rozwiązanie „EVO” jest przyjazne dla mechanika i pozwala na rozbudowę systemu o nowe panele referencyjne teraz jak i w przyszłości.

Nowy zestaw do kalibracji radarów w samochodach osobowych Radar Kit I EVO umożliwia jeszcze łatwiejszą i dokładniejszą pracę z systemami ADAS.

Radar Kit I EVO składa się z uchwytu mocującego o regulowanym kącie nachylenia, z systemem płynnej regulacji wysokości oraz referencyjnej płyty regulacyjnej. Zestaw ten umożliwia regulację radaru systemu ADAS zamontowanego na niemalże każdej wysokości.

nr zamówieniowy: 8PZ 010 611-981

Radar Kit I EVO może zostać w prosty sposób rozbudowany o tablicę referencyjną do kalibracji systemu aktywnej regulacji prędkości opartego na czujnikach laserowych (nowe modele Audi A6, A7, A8, Q8)

nr zamówieniowy: 8PZ 010 624-961

Dopełnieniem zestawu Radar Kit I EVO jest moduł lasera montowany magnetycznie służący do prawidłowego ustawienia referencyjnej tablicy regulacyjnej oraz prawidłowego montażu czujnika radarowego w przypadku jego wymiany na nowy.

nr zamówieniowy: 8PZ 010 611-321

Zestaw, który jest obowiązkowy dla warsztatów zajmujących się obsługą pojazdów marki MB jest Radar Kit II. Radar Kit II pozwala na próżniowe zamontowanie lustra kontrolnego na czujniki radarów fabrycznie nie wyposażonych w system luster.

numer zamówieniowy: 8PZ 010 611-251

Z zupełnie innym rozwiązaniem spotykamy się dla samochodów marki Toyota, Honda, Lexus czy Mazda.

Radar Kit III składa się z obrotowej podstawy z prętem wzmocnionym włóknem szklanym, modułu laserowego i 2 reflektorów radarowych stosowanych zarówno do przednich jak i tylnych czujników radarowych.

numer zamówieniowy: 8PZ 015 269-051

Do kalibracji tylnych radarów (głównie w grupie VW) służy system RADAR REFLECTOR CSC 4-06. Do jego poprawnego montażu wykorzystujemy część systemu do kalibracji tylnych kamer REAR CAM KIT I BASIC & ADDITION.

numer zamówieniowy: 8PZ 015 269-001

Współpraca systemów kamer wraz z systemami radarowymi często wymusza kompleksowe podejście do tematu kalibracji systemów ADAS. Wszystkie procedury kalibracyjne są dokładnie opisane krok po kroku w oprogramowaniu diagnostycznym Hella Gutmann Solutions.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!