HELLA jako lider nowoczesnej elektroniki samochodowej

31 marca 2020, 7:32

Hella, od lat będąca prekursorem w produkcji elektrycznych i elektronicznych rozwiązań OE do pojazdów, teraz również przekazuje swoje kompetencje w zakresie różnego rodzaju czujników do rynku wtórnego części zamiennych. Sukcesywnie poszerzana oferta docelowo ma zawierać blisko 50 rodzajów czujników sterujących pracą silnika i innych podzespołów w samochodzie oraz coraz popularniejszych na wyposażeniu OE radarów wspomagających kierowcę podczas jazdy.

Rys. 1. Czujnik światła/deszczu do wykrywania deszczu, obciążenia słonecznego, wilgotności i temperatury w celu kontroli np. układu wycieraczek, reflektorów lub klimatyzacji w sposób automatyczny (fot. Hella)

Aktualnie oferta Helli to 28 grup czujników zawierająca ponad 1600 referencji dostępnych u dystrybutorów. Znajdą Państwo tam takie podstawowe produkty jak czujniki położenia wałów, przepływomierze czy czujniki ABS, ale również te bardziej wyrafinowane jak czujniki poziomu i temperatury oleju silnikowego, czujniki położenia pedału gazu (zintegrowane z pedałem) czy inteligentne czujniki stanu akumulatora, których wymiana powinna towarzyszyć każdej wymianie akumulatora.

Czujniki stanu akumulatora IBS

Rys.2. Inteligentny czujnik stanu akumulatora (fot. Hella)

Wraz ze wzrostem zapotrzebowania w energię współczesnych samochodów zachodzi poważna potrzeba kontroli pracy i parametrów akumulatora. Hella już kilka lat temu wprowadziła na rynek OEM rozwiązanie spełniające to zadanie w postaci IBS.

Inteligentny czujnik stanu akumulatora, bo o nim mowa (IBS – Intelligent Battery Sensor) firmy HELLA jest kluczowym elementem zarządzania energią w pojeździe. IBS generacji II niezawodnie i dokładnie mierzy parametry akumulatora: napięcie, pobór prądu czy temperaturę akumulatora.

Korzystając z inteligentnego czujnika akumulatora układ zarządzania energią może szybko reagować w przypadku krytycznego stanu akumulatora i wpływać zarówno na zachowanie poszczególnych podzespołów pojazdu, jak i na sposób ładowania akumulatora.

Teraz, wraz z pojawieniem się już drugiej generacji tego sensora, produkty te można również kupić na rynku wtórnym części zamiennych.

Warto zaznaczyć, iż każda wymiana akumulatora w samochodzie wyposażonym w IBS powinna być powiązana z wymianą tego czujnika, ponieważ jest on niejako przypisany do konkretnego akumulatora. Zapisuje on parametry jego pracy w pamięci, której nie można zresetować.

Aktualnie w ofercie Helli znaleźć można blisko 30 takich czujników do różnych samochodów wyposażonych fabrycznie w to rozwiązanie, np. 6PK 010 562-901 znajdujący zastosowanie w pojazdach BMW.

Czujniki położenia pedału przyspieszania (zintegrowane z pedałem)

Rys. 3. Zintegrowany czujnik położenia pedału przyspieszania (fot. Hella)

W nowoczesnych pojazdach pedał przyspieszania nie działa już mechanicznie za pośrednictwem cięgna czy popychacza. Zamiast tego specjalny czujnik mierzy położenie pedału i przekazuje te dane do sterownika, który na tej podstawie steruje elementami układu zapłonowego i wtryskowego. Zaleta: parametry te można wykorzystywać do m.in. do efektywniejszego wykorzystania sprzęgła w zrobotyzowanych skrzyniach biegów i czy redukcji emisji CO2.

Firma Hella rozróżnia w czujnikach pedału przyspieszania dwie różne technologie pomiaru położenia. Oprócz bezstykowych indukcyjnych czujników położenia (CIPOS®) – bardzo dokładnej, wytrzymałej, kompaktowej i zaawansowanej technologii pomiaru pozycji, Hella oferuje również tradycyjną technologię potencjometryczną.

Jako lider rynku w zakresie czujników położenia pedału przyspieszania Hella dysponuje wieloletnim doświadczeniem dzięki dostarczaniu tych produktów na wyposażenie fabryczne OEM.

Naszą oferta czujników można znaleźć również na rynku wtórnym części zamiennych do znacznej liczby modeli pojazdów zapewniającą odpowiednio wysokie pokrycie parku pojazdów spotykanych w naszym kraju. Są one głównie stosowane w pojazdach firm BMW, Renault, Dacia, Ford, Mercedes-Benz, Mini, Opel, oraz koncernu VW. Oferta obejmuje aktualnie ponad 100 referencji.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!