Narva wprowadza do oferty nową generację retrofitów LED. Kompaktowa konstrukcja, zmodyfikowany układ chłodzenia, wyższe parametry świecenia i nowe typy to najważniejsze zmiany z punktu widzenia kierowcy.
Retrofity LED to zamiennik tradycyjnych żarówek halogenowych. Dokonuje się tego w najprostszy z możliwych sposobów, poprzez wymianę 1:1. Nowa Narva Range Performance LED charakteryzuje się kompaktową budową, co jeszcze bardziej ułatwia montaż w reflektorze. Jest krótsza, a do tego zintegrowana ze skrzynką kontrolną, która do tej pory wymagała dodatkowego miejsca pod maską samochodu. Zmieniono przy tym schemat działania pierścienia centrującego wiązkę światła wobec układu optycznego odbłyśników i klosza.
Zoptymalizowano również kwestie chłodzenia. Wykonany z aluminium radiator, pokryty anodowaną powłoką, zapewnia szybkie rozprowadzenie ciepła. Wspomaga go wbudowany w podstawę silniczek wiatraczka.
W nowych retrofitach Narva zastosowano wydajne diody LED. Osiągają one wyższą, wynoszącą 6500 Kelwinów, temperaturę barwową. Jest ona zbliżona do białego, dziennego światła, a więc neutralnego dla ludzkiego oka. Jednocześnie wyznaczono ostrą linię odcięcia z szeroką rozpiętością wiązki. Dzięki temu kierujący ma zapewnioną doskonałą widoczność sytuacji na drodze, na której pozostali uczestnicy chronieni są przed efektem oślepiania.
Gama retrofitów Narva Range Performance LED do oświetlenia zewnętrznego składa się z oferowanych do tej pory typów – H4, H7, H8/H11 Fog, HB3/4 i HIR2. Nowością w niej są nowe pozycje – H1 i H3. Atutem wszystkich jest możliwość montażu w instalacjach samochodowych 12 i 24V oraz trwałość wynosząca do 1500 godzin ciągłego świecenia.
„Retrofity LED to nowe źródła światła, które dzięki bezpośredniemu przełożeniu mogą na stałe zastąpić żarówki halogenowe. W ten prosty sposób poprawia się techniczne parametry świecenia także starszych reflektorów samochodów, a tym samym zwiększa widoczność i poziom bezpieczeństwa. Obecnie trwają procesy ich homologacji i dopuszczenia do użytku na drogach publicznych. W oczekiwaniu na ten moment kontynuujemy prace nad rozwijaniem tej technologii” – mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marek Narva i Philips.
Ważne: to źródło światła LED typu retrofit zostało opracowane i jest przeznaczone wyłącznie do użytku poza drogami publicznymi, np. podczas rajdów i wyścigów. W związku z tym podlega kontroli technicznej w zakresie montażu. Montowanie źródeł światła LED typu retrofit w pojazdach poruszających się po drogach jest niezgodne z przepisami. Lumileds nie ponosi żadnej odpowiedzialności ani nie ma żadnych zobowiązań z tego tytułu. Odpowiedzialność za to, by użytkowanie źródeł światła LED typu retrofit było zgodne z odpowiednimi przepisami, spoczywa na użytkowniku. Oświetlenie przeznaczone do użytku na trasach rajdowych i torach wyścigowych. Oświetlenie nie jest przeznaczone do użytku na drogach publicznych.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
S111, 26 marca 2020, 21:07 8 -13
To po co mi taka" żarówka " jak zaraz policja zabierze mi dowód
Odpowiedz
Alex, 27 marca 2020, 16:01 2 -9
Coś, co nigdy nie będzie mogło być legalnie stosowane jako zamiennik żarówki w reflektorze, który nie jest homologowany do led. Bez sensu...
Odpowiedz
radlin, 27 marca 2020, 16:19 7 -8
taak. sprzedajecie coś, co jest nielegalne. Mogę to sobie założyć na rajd albo wyścigi. No faktycznei, mam setki klientów, którzy jeżdżą w wyścigach i na sobotnie track daye będą zmieniali żarówki.
Żałosne. To powinno byc karalne i dziwię sie ze motofokus takie rzeczy tu umiescza nawet za pieniądze
Odpowiedz
Gusia, 7 kwietnia 2020, 15:58 0 -5
Bosch nie ma tego w asortymencie na Polskę.
Odpowiedz
Driver, 6 maja 2020, 11:13 12 -2
No i fajnie, święcą wspaniale. Jak z nimi wjechałem na przegląd to sobie diagnosta maszyny kalibrował. Idealne odcięcie.
Odpowiedz
Maciek, 9 kwietnia 2021, 7:09 1 0
Kiedy homogacja?
Odpowiedz