Nowoczesne samochody osobowe i dostawcze są dziś w coraz większym stopniu wyposażane w systemy wspomagania kierowcy (ADAS), które za pomocą czujników radarowych i kamer wykrywają krytyczne sytuacje, ostrzegają kierowcę, a nawet interweniują automatycznie w razie zagrożenia.
Przed warsztatami samochodowymi coraz częściej pojawia zadanie ponownej kalibracji tych systemów, po wykonanej naprawie lub przeglądzie. Bosch wprowadził do oferty urządzenie DAS 3000 do kalibracji i regulacji systemów ADAS. Dzięki różnym tablicom kalibracyjnym urządzenie może być stosowane w samochodach wszystkich popularnych marek. System jest sterowany za pomocą komputera (z zainstalowanym oprogramowaniem ESI[tronic] 2.0) połączonego z testerem diagnostycznym KTS. To efektywne i elastyczne w zastosowaniu rozwiązanie umożliwia warsztatom uzyskanie szybkiego dostępu do różnych procedur diagnostycznych przy kalibrowaniu danego systemu wspomagania kierowcy.
W pełni cyfrowy pomiar odległości i ustawianie w stosunku do pojazdu
W standardowym wyposażeniu stanowiska znajduje się wielofunkcyjna tablica kalibracyjna XL do samochodów Grupy VW, która przy ustawieniu poziomym pozwala kalibrować kamery przednie, a przy ustawieniu pionowym radary. Kolorowe uchwyty umożliwiają szybkie zawieszenie tablic kalibracyjnych w wyznaczonym dla danego pojazdu położeniu. Dzięki temu czas przygotowania stanowiska np. dla samochodów Grupy VW lub BMW jest bardzo krótki. Zintegrowane kamery i operacje występujące w oprogramowaniu mierzą w sposób całkowicie cyfrowy odległość do pojazdu oraz wyznaczają ustawienie w stosunku do geometrycznej osi jazdy. Gwarantuje to szybkie i dokładne pozycjonowanie urządzenia DAS 3000 przed pojazdem i podnosi tym samym efektywność pracy w warsztacie.
W standardowym wyposażeniu stanowiska występuje również dokładna belka pomiarowa do zawieszania dedykowanych tablic kalibracyjnych wybieranych z obszernego zestawu tablic Boscha. Urządzenie może być łatwo i elastycznie stosowane na wszystkich stanowiskach warsztatowych przygotowanych według specyfikacji producentów, także na stanowiskach ustawiania świateł lub na podnośnikach podłogowych. Duże koła ułatwiają manewrowanie w warsztacie, a hamulec sprężynowy ze stemplem zapewnia stabilne ustawienie. Ponadto dla komputera diagnostycznego przewidziano dużą półkę.
Do stosowania na stanowisku DAS 3000 Bosch oferuje solidne tablety i testery diagnostyczne, stworzone specjalnie do zadań warsztatowych. Kalibracja systemów ADAS jest przeprowadzana za pomocą oprogramowania warsztatowego ESI[tronic] 2.0. Moduły serii KTS 5xx obsługują wszystkie spotykane interfejsy OBD oraz nowy interfejs bazujący na Ethernecie (DoIP). Moduły KTS mają dostęp do portali producentów samochodów dzięki wyposażeniu w funkcję PassThru.
Do zakładów napraw powypadkowych, serwisów wymiany szyb oraz specjalistycznych warsztatów
W pracy warsztatowej często konieczna jest kalibracja kamer i radarów. Systemy muszą być na nowo ustawione po naprawie blacharskiej, wymianie szyby przedniej, wymianie uszkodzonego czujnika lub po pracach tuningowych. DAS 3000 pomoże mechanikowi także przy lokalizowaniu usterki w systemach ADAS oraz przy wszystkich czynnościach regulacyjnych, przyczyniając się do zwiększenia efektywności i jakości pracy.
Zakres dostawy DAS 3000 S20:
- Urządzenie kalibrujące z wózkiem i precyzyjnymi belkami pomiarowymi (belki służą także do zawieszania dedykowanych do danej marki tablic kalibracyjnych)
- Hamulec sprężynowy ze stemplem – stabilne ustawienie zestawu
- Duża półka na komputer diagnostyczny
- Tablica VW – lustro dla radaru
- Zestaw kamer w belce (wyznaczanie osi geometrycznej)
- Przyrząd do pomiaru odległości (słupek z panelem referencyjnym)
- Zestaw uniwersalnych zacisków na koło z tablicą
- Pakiet oprogramowania ADAS
Komentarze