MotoE: wraz z Brembo – jedynym dostawcą układu hamulcowego – ożywa wyścig zarezerwowany dla motocykli w pełni elektrycznych

, 3 października 2019, 11:55

Moto E to mistrzostwa, które stanowią bardzo interesującą platformę rozwojową dla firmy Brembo. Będzie ona mogła wypróbować rozwiązania techniczne do zastosowania w motocyklach i skuterach elektrycznych.

W nocy z 13 na 14 marca potężny pożar zniszczył wszystkie motocykle nowych Mistrzostw Świata Fim Enel MotoE, zagrażając tym samym rozpoczęciu serii. Zaangażowanie wszystkich zainteresowanych firm, przede wszystkim Energica Motor Company, producenta motocykli oraz Brembo, umożliwiło odbudowanie wszystkich motocykli i ich podzespołów w rekordowym czasie, gwarantując rozpoczęcie sezonu, który jest teraz w samej pełni.
W nowej serii wyścigów jednej marki, zarezerwowanej dla motocykli całkowicie elektrycznych, Brembo jest wyłącznym dostawcą całego układu hamulcowego wszystkich 18 Ego Corsa Energica Motor Company.

Jak każde wyścigi motocyklowe, tak i te mistrzostwa stanowią bardzo interesującą platformę rozwojową dla firmy Brembo, która będzie mogła wypróbować specjalistyczne rozwiązania techniczne do zastosowania w motocyklach i skuterach elektrycznych powszechnego użytku. Jak zawsze wyścigowy układ hamulcowy został zaprojektowany w celu zapewnienia maksymalnej wydajności i osiągów.

Stalowe tarcze – nazywane T-Drive i opracowane specjalnie do sportów motorowych, są wynikiem doświadczeń zdobytych podczas Superbike i MotoGP. Charakteryzują się średnicą 336 mm i grubością 7,1 mm oraz konfiguracją zaprojektowaną specjalnie dla motocykli Energica Ego Corsa. Składają się z ośmiu szpilek w kształcie litery „T” i ośmiu wgłębień na dzwonie, co eliminuje potrzebę użycia śrub mocujących: to rozwiązanie bardziej efektywnie przekazuje moment hamowania.

Zacisk przedni – Monoblok, frezowany z jednej bryły. Znany z Mistrzostw MotoGP, w których brał udział z tarczami stalowymi aż do sezonu 2017, został dostosowany przez Brembo do wymagań Ego Corsa. Posiada 4 tłoczki o zróżnicowanej średnicy wykonane z tytanu.

Klocki hamulcowe – Firma Brembo postanowiła dopasować do zacisków i tarcz, klocki hamulcowe Z04, już przetestowane na mistrzostwach Superbike, SuperSport i w Moto2. Charakteryzują się one wysokim tarciem i niezmienną sprawnością, zwłaszcza przy wysokich temperaturach tarczy.

Pompa promieniowa – Uzupełnia układ i jest wykonana z litego materiału o średnicy 19 mm i rozstawie osi 18 mm. Technologia ta zapewnia wyjątkowe wyczucie hamowania, gwarantując gotowość, możliwość regulacji i idealną liniowość między siłą przyłożoną do dźwigni przez kierowcę a reakcją hamowania we wszystkich warunkach użytkowania.
Istotną nowością jest brak pompy sprzęgła, ze względu na brak sprzęgła w motocyklach elektrycznych Energica.

Koła Marchesini – Brembo jest również obecne na Mistrzostwach MotoE dzięki własnej marce Marchesini, która wyposaża wszystkie motocykle Energica Ego Corsa w swoje 7-ramienne kute koła aluminiowe.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!