Wiemy już do kogo trafią trzy zestawy gadżetów, przygotowane przez firmę Dayco. Tym razem w ramach naszego konkursu, sprawdzaliśmy wiedzę z tematyki związanej z układem rozrządu silnika.
Aby mieć szansę na zdobycie jednego z trzech zestawów nagród (plecak, softshell rozm. XL, pendrive 16GB, zegarek), należało odpowiedzieć prawidłowo na poniższe pytania:
1. Zestawy paska rozrządu Dayco o kodzie zaczynającym się KBIO…, to specyficzne zestawy montowane od kilku lat do silników znanych marek.
a) Czym charakteryzują się te zestawy w porównaniu do standardowych zestawów (typu KTB i KTBWP), jaki zastosowano w nich pasek?
Odpowiedź: posiadają pasek rozrządu pracujący w oleju
b) Proszę podać co najmniej jeden przykład na zastosowanie paska rozrządu w oleju.
Odpowiedź: Ford Modeo / Focus / C-Max / Galaxy / S-Max 1.8TDCi, Ford Fiesta / Focus 1.0SCTi, Peugeot / Citroen 2008 / 3008 / Cactus / C4 1.2VTi / 1.2e-Vti / 1.2tHP
2. Firma Dayco produkuje między innymi paski rozrządu o powłoce teflonowej (PTFE). Paski te stosowane są do silników najnowszej generacji, gdzie wysokie ciśnienia wtrysku i moc jednostki napędowej wymagają zastosowania paska o zwiększonej wytrzymałości. Proszę podać jak w łatwy sposób można rozpoznać taki pasek?
Odpowiedź: pasek rozrządu o powłoce teflonowej ma powierzchnię zębów koloru białego, co zawdzięcza powłoce teflonowej.
3. Napisz w maksymalnie trzech zdaniach, jakie konsekwencje może mieć niestosowanie się do zaleceń producentów dotyczących wymiany zestawu rozrządu w wymaganym czasie?
Jury konkursu wskazało 3 uczestników, którzy odpowiedzieli prawidłowo na pytania 1. i 2. oraz w najciekawszy sposób na pytanie nr 3. Są to:
- Aleksandra Pela
- Marcin Tech
- Bartosz Pałaczanis
Zwycięzcom gratulujemy, nagrody zostaną przesłane pocztą kurierską.
Konkurs trwał od 19 do 25 września 2019 r.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Smykul1, 25 września 2019, 23:18 0 -2
1. Zestaw paska składa się z kasety koła i pasek przystosowany do pracy w oleju napędza on pompę wtryskowa np ford s-max 1,8 tdci
2. Pasek od strony wewnętrznej czyli na zębach pokryty jest teflonem jest koloru białego
3. Nie stosowanie się do wymogów wymiany paska rozrządu w danym interwale skutkuje trwalym uszkodzeniem silnika. Powoduje przestawienie zapłonu A co za tym idzie kolizji zaworów z tlokami
Odpowiedz