BREMBO XTRA: gdy tarcze i klocki są do siebie idealnie dopasowane

, 11 czerwca 2019, 9:21

Połączone działanie klocków hamulcowych Brembo Xtra oraz tarcz hamulcowych Max i Xtra zapewnia najlepszą skuteczność hamowania w każdych warunkach. Odkryjmy wszystkie sekrety idealnego dopasowania!

Połączenie daje siłę… hamowania! Również w przypadku układu hamulcowego doskonałe funkcjonowanie zależy od współdziałania różnych podzespołów. Jeśli tarcze i klocki hamulcowe są wysokiej jakości i zostały zaprojektowane z myślą o optymalnym współdziałaniu, skorzysta na tym właśnie skuteczność całego układu hamulcowego. Przyczepność, osiągi i wyczucie pedału, lecz także komfort i trwałość: pod względem korzyści związanych z hamowaniem, tarcze Xtra i Brembo Max, wraz z klockami Brembo Xtra, nie mają sobie równych. Zużycie jest jedną z głównych pułapek, jakich należy unikać, aby ten związek był trwały. W dłuższej perspektywie ścieranie może prowadzić do zużycia tarcz, co z kolei przyspiesza proces niszczenia klocków! Ta sama dynamika destrukcji występuje również w odwrotnym przypadku, kiedy to zużycie klocków hamulcowych powoduje nadmierne zużycie tarcz hamulcowych. Strukturalnie zużyty układ wytwarza wyższe temperatury podczas hamowania, powodując szereg dalszych problemów ze szkodą dla spokojnego współdziałania i prawidłowego funkcjonowania wszystkich podzespołów układu.

Jak zatem możemy uniknąć tego błędnego koła? Poprzez wykorzystanie wspólnych zalet płynących z zastosowania tarcz gamy X-Range i klocków Brembo Xtra! Dowiedzmy się zatem więcej o zaletach tego zastosowania.

PONAD 30 RÓŻNYCH SKŁADNIKÓW: KIEDY POŁĄCZENIE JEST WIECZNE (PRAWIE)

W mieszance klocków hamulcowych Brembo Xtra wykorzystuje się specjalny materiał, opracowany w zaawansowanych laboratoriach badawczych firmy i zawierający ponad 30 różnych składników. W porównaniu z mieszankami tradycyjnie stosowanymi w tej kategorii klocków hamulcowych, BRM X L01 gwarantuje wysoki współczynnik tarcia, który zwiększa zalety tarcz Brembo z sektora Aftermarket, zapewniając stabilne i zdecydowane hamowanie w każdej temperaturze. Opierając się na doświadczeniu Brembo w sektorze wyścigów i oryginalnego wyposażenia, to nowe rozwiązanie zostało dopracowane, aby zapewnić najlepsze osiągi dla miłośników sportowej jazdy, również pod względem komfortu i trwałości. Z punktu widzenia wyczucia pedału, klocki Xtra oferują doskonałą modulację pedału i pełną kontrolę we wszystkich fazach hamowania. Komfort jazdy jest zapewniony również w przypadku sportowego użytkowania na drodze, a stabilność współczynnika tarcia pozwala na równomierny rozkład ciśnienia i temperatury, zapobiegając powstawaniu gorących punktów na powierzchni hamowania i tym samym uciążliwych drgań.
Dzięki innowacyjnej formule mieszanki BRM X L01, korzyści w zakresie osiągów nie mają wpływu na ciszę i trwałość produktu związaną z przebiegiem. Należy również podkreślić, że działanie klocków Brembo Xtra jest stałe zarówno podczas hamowania w wysokich temperaturach, jak i podczas kolejnych cykli na zimno: obróbka powierzchni ciernej klocka tzw. scorching pozwala w rzeczywistości na wyeliminowanie z wyprzedzeniem gazów odpowiedzialnych za zjawisko tzw. fading, co może spowodować zmniejszenie współczynnika tarcia między tarczą a klockiem.

NACIĘCIA I WIERCENIA: GDY ESTETYKA JEST RÓWNIEŻ SYNONIMEM FUNKCJONALNOŚCI

W idealnym związku, wygląd także ma znaczenie. Tak jest w przypadku tarcz hamulcowych Brembo Xtra i Max, które posiadają specjalne wiercenia i nacięcia oraz są wzmocnione wyjątkową warstwą ochronną lakieru UV. Oprócz atrakcyjnego efektu wizualnego, nacięcia i wiercenia oferują przede wszystkim szereg zalet funkcjonalnych, które zapewniają skuteczność hamowania i komfort jazdy w każdych warunkach.

  • Lepsza przyczepność. Nacięcia i wiercenia wytłoczone na powierzchni hamowania tarczy zapewniają wysoką przyczepność, a układ hamulcowy jest w stanie szybko i skutecznie reagować na każdą sytuację.
  • Czystość klocka. Perforacja tarcz Xtra i Max pomaga w czyszczeniu i odnawianiu powierzchni ciernej klocków.
  • Rozpraszanie ciepła. Występowanie nacięć i wierceń jest fundamentalne dla zwiększenia cyrkulacji powietrza i tym samym zdolności układu hamulcowego do rozpraszania ciepła. Nacięcia i wiercenia umożliwiają także szybkie wydalanie gazów, które mogą powodować zjawisko fadingu.
  • Osiągi na mokrej nawierzchni. W przypadku deszczu, wiercenia i nacięcia przerywają cienką warstwę wody, która osadza się na powierzchni hamowania, przywracając maksymalną niezawodność układu już od pierwszego hamowania.

Jak pokazuje doświadczenie, najlepsze współdziałanie to takie, które jest trwałe także podczas poddawania go próbie. Doskonałe połączenie klocków Brembo Xtra z tarczami Max i Xtra zostało przetestowane na hamowni oraz na drodze, przechodząc w pełni wszystkie najważniejsze próby i stając się w ten sposób rozwiązaniem doskonałym.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!