Wymiana, regeneracja i naprawa wtryskiwaczy C4i Common Rail

, 3 czerwca 2019, 12:15

Ewolucja Common Rail w kierunku czystego, super wydajnego systemu wtrysku paliwa (jakim jest obecnie) spowodowała modernizację technologii stosowanej w tym układzie. Najnowszym rozwiązaniem jest wtryskiwacz DFI1.20 Common Rail wykorzystujący kalibrację C4i. Ale czym jest kalibracja C4i, inaczej znana jako kodowanie C4i, i jak producenci OE mogą pomóc warsztatom skorzystać z ekscytujących możliwości serwisowych, jakie oferuje ta technologia?

Czym są kalibrowane wtryskiwacze C4i?

Aby spełnić coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji zanieczyszczeń, producenci pojazdów poszukują sposobów dokładniejszego kontrolowania przepływu paliwa do silnika, a tym samym optymalizacji wydajności procesu spalania. Doprowadziło to do opracowania wtryskiwaczy, które mogą wykonywać wiele wtrysków podczas cyklu spalania, wtryskiwać paliwo do silnika przy jeszcze wyższym ciśnieniu oraz działać stabilnie we wszystkich warunkach pracy silnika. Tak właśnie działają wtryskiwacze C4i. Wyposażone w ulepszony kod parametru korekcji (znany również jako C4i), wtryskiwacze C4i zapewniają większą dokładność w porównaniu z poprzednimi generacjami wtryskiwaczy C2i i C3i, a jednocześnie są zgodne z normami emisji Euro 6.

Możliwości świadczenia usług

Wtryskiwacze Delphi Technologies C4i DFI 1.20 są montowane jako podzespoły OE do zastosowań w VW 1.6L i 2.0L, a także w markach VW, Audi, Seat, Skoda i MAN w samochodach osobowych i lekkich pojazdach użytkowych. Ponad 7,5 mln wtryskiwaczy znajduje się w obecnie użytkowanych pojazdach, a do tego dojdzie produkcja OE do 2022 r., w tym także przyszłe wdrożenia dla zastosowań związanych ze średnimi obciążeniami i zastosowań terenowych – to właśnie dlatego technologia C4i stanowi znaczącą i rosnącą szansę na świadczenie usług na rynku aftermarket. Aby pomóc Twojej firmie skorzystać z tych atrakcyjnych możliwości, oferujemy trzy opcje serwisowe: wtryskiwacze nowe, regenerowane i naprawione.

Na czym polega różnica?

W ciągu 12 miesięcy od premiery pojazdu wprowadzamy na rynek części zamiennych nowe wtryskiwacze C4i. Nasze nowe wtryskiwacze są identyczne z OE – pochodzą z tej samej linii produkcyjnej, która jest wykorzystywana do zaopatrywania producentów pojazdów. Jedyną różnicą jest opakowanie Delphi Technologies.

W 2017 r. na rynku pojawiły się wtryskiwacze regenerowane. Wtryskiwacze tego rodzaju wykorzystują te same komponenty OE i są kalibrowane zgodnie z tą samą specyfikacją OE, z zastosowaniem nawet 1000 punktów kalibracji w ramach planu testowego, ale w podzespołach ponownie użyto głównego rdzenia wtryskiwacza (tam gdzie jest to wykonalne) w celu uzyskania części bardziej przyjaznej dla środowiska i efektywniejszej kosztowo. Zarówno nowe, jak i regenerowane wtryskiwacze zgodne ze specyfikacją OE objęte są dwuletnią gwarancją.

W zeszłym roku uruchomiliśmy również usługę naprawy podzespołów C4i za pośrednictwem autoryzowanego centrum Delphi Diesel Centre. W naprawianych wtryskiwaczach zgodnych z normami OE wymieniane są tylko komponenty niespełniające specyfikacji, dzięki czemu można jeszcze bardziej obniżyć koszty. Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie części zamienne są identyczne z częściami OE, a wtryskiwacz jest skalibrowany zgodnie ze specyfikacją OE.

Naprawa wtryskiwaczy C4i uzupełnia ofertę usług Delphi Technologies dla tych podzespołów najnowszej generacji.

Oferując części nowe, regenerowane i naprawione zarówno dla wtryskiwaczy Common Rail, jak i pomp wysokociśnieniowych, możemy zapewnić odpowiednie rozwiązanie dla każdego właściciela pojazdu. Każda z tych trzech opcji zapewnia gwarantowaną jakość OE, ale przy różnym poziomie cenowym, co pozwala dobrać rozwiązanie najlepsze dla Ciebie i Twojego klienta. Nazywamy to „wyborem bez kompromisów”.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!