Raport GiPA: Castrol umacnia swoją pozycję

9 kwietnia 2019, 14:42

Aż 30% kierowców, którzy wymienili olej silnikowy zadeklarowało, że używa w tym celu produktów Castrol – wynika z raportu „Marki olejów używane przez kierowców. Badanie kierowców 2018”, opracowanego przez firmę GiPA. To aż o 3% więcej niż w minionym roku.

Oleje Castrol najchętniej używane przy wymianie

Oleje Castrol były najchętniej wybierane przy wymianie przez kierowców bez względu na wiek posiadanego przez nich pojazdu. Najczęściej sięgali po nie posiadacze samochodów w wieku 3-6 lat (aż 35%), dużą popularnością cieszyły się też one wśród właścicieli najnowszych aut, czyli takich, których wiek nie przekroczył 3 lat (28%). Wśród posiadaczy starszych pojazdów popularność olejów Castrol również była wysoka (około 30% dla pojazdów starszych niż 10 lat).

W czasie wymiany oleju, po markę Castrol sięgali kierowcy zarówno aut o małym przebiegu do 50 000 km (29%), jak i tych o większej liczbie kilometrów na liczniku – 150 001 i więcej (31%).

Uzupełniamy olej!

Marka Castrol znalazła się również na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o uzupełnianie olejów – korzystanie z niej w tym celu zadeklarowało aż 31% kierowców. Z olejów Castrol najczęściej korzystali w tym zakresie posiadacze samochodów o przebiegu do 50 000 km (36%) oraz między 50 000 do 99 999 km (40%).

Biorąc pod uwagę typ zakupu auta – oleje Castrol były wybierane aż przez 37% nabywców nowych pojazdów. Po produkty Castrol chętnie sięgali również zwolennicy samochodów „z drugiej ręki” (30%).

Udział Castrol ciągle rośnie

Badanie firmy GIPA, monitorującej rynek olejów w Polsce, wskazuje na to, że marka Castrol rośnie najdynamiczniej i stale powiększa swoje udziały w stosunku do konkurencji.

„Od lat marka Castrol cieszy się w Polsce bardzo wysoką rozpoznawalnością wśród użytkowników samochodów osobowych. Niewątpliwie bardzo dobra znajomość, jak również pozytywny wizerunek tej marki wśród polskich kierowców przekładają się na skłonność do jej wyboru. Oczywiście, nie zawsze kierowca o tym decyduje, w wielu przypadkach to mechanik wybiera konkretną markę olejową. Niemniej jednak korelacja pomiędzy znajomością a skłonnością do wyboru jest wyraźna” – tak badania skomentował Marek Garlicki z firmy GiPA.

„Wyniki badania firmy GiPA niezmiernie nas cieszą. To już kolejny rok, w którym obserwujemy wzrost i w którym ponownie jesteśmy liderem w rankingach” – mówi Tarek Hamed, Marketing Activation Manager CEE. „To dla nas dowód na to, że nasze oleje cieszą się popularnością zarówno wśród kierowców, jak również właścicieli autoryzowanych i niezależnych warsztatów, którzy często mają kluczowy wpływ na wybór oleju” – dodaje.

O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę GiPA w maju 2018 r. na próbie 1 987 kierowców, którzy wymienili olej w ciągu 12 wcześniejszych miesięcy oraz 883, którzy uzupełnili olej w tym samym okresie. Firma GiPA to międzynarodowa firma, która od 1986 r. zajmuje się analizami rynku samochodowego oraz zachowaniem konsumentów. Badania prowadzane są co roku w ponad 30 krajach.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Franek, 5 maja 2019, 22:53 3 0

A ja uzywam Shella 0W-20 najnowszego ekologicznego i nie wiem czy ktorys z moich znajomych uzywa wyzej wymienionego :D szkoda ze to nie raport tylko z Polski albo statystyki z całego swiata a nie 30 krajów ? jakich krajów chociaz by napisali.

Odpowiedz

Oloratuj, 13 sierpnia 2019, 11:11 0 0

dobry olej ale ja miałem inny od kupna i sie go trzymam :D 5W40 tez shella

Odpowiedz