Znana już na rynku marka Stardax, oferująca rozruszniki i alternatory poszerza swoją ofertę o produkty fabrycznie regenerowane. Jak odróżnić nową część Stardax od regenerowanej? O tym, że produkt został poddany fabrycznej regeneracji informuje zielone logo z napisem „green line”, oraz numer referencji kończący się na literę R.
R jak Regenerowane
Do tej pory oferta części Stardax dostępna w sieci Inter Cars obejmowała jedynie produkty nowe. Teraz, dzięki wprowadzeniu „zielonej linii” klienci zyskują większą możliwość wyboru. Obie linie produktów, zarówno te nowe jak fabrycznie regenerowane charakteryzują się wysoką jakością przy zachowaniu korzystnej ceny.
Przed nami okres zimowy, w którym to diagnozuje się najwięcej usterek układu elektrycznego. Dzięki ofercie marek Stardax i Stardax Green Line, warsztaty mogą zaproponować swoim klientom korzystne cenowo produkty nowe lub regenerowane. Ich dostępność w sieci Inter Cars zapewnia szybką i bezproblemową dostawę na terenie całego kraju – co jest szczególnie ważne w przypadku awarii powodujących unieruchomienie samochodu.
Referencje na start
W ofercie marki Stardax Green Line już teraz znajdzie się ok 400 referencji, przeznaczonych do samochodów często spotykanych na polskich drogach, m.in. Vw, Opel, Fiat, Ford, Mercedes. Gama produktów będzie na bieżąco poszerzana, w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów.
Co się najczęściej psuje w rozrusznikach i alternatorach? Oto najczęstsze awarie…
Co i dlaczego psuje się w rozruszniku? Eksperci wyliczają 5 najczęstszych powodów awarii tego podzespołu: przegrzanie (np. w wyniku zbyt długie „kręcenia” rozrusznikiem, kiedy auto nie chce odpalić), wadliwy elektromagnes (powodujący problemy z „wzbudzeniem” rozrusznika), uszkodzenia wewnętrzne (np. w wyniku awarii instalacji elektrycznej, kiedy mechanizm sprzęgający nie zostanie wycofany w odpowiednim momencie), korozja oraz uszkodzenia mechaniczne (powstałe często z błędów montażowych).
Jakie są natomiast najczęstsze powody awarii układu ładowania? Zerwanie paska (czyli nie zawsze winny musi być sam alternator), spalony regulator, uszkodzenie płyty diodowej, spalony stojan, uszkodzony wirnik oraz zużyte łożyska lub koło pasowe.
Jedno jest pewne – w przypadku awarii rozrusznika lub alternatora należy unikać wybiórczej naprawy.
Jak widać w podzespołach tych znajduje się wiele elementów, które mogą ulec awarii. Elementy te zużywają się równomiernie w trakcie eksploatacji. Nie warto zatem dokonywać wybiórczej naprawy, np. wymiany jedynie regulatora w alternatorze, ponieważ za jakiś czas może się okazać, że wyeksploatowane są także łożyska i po krótkim czasie znowu trzeba będzie demontować alternator, co w wielu samochodach jest coraz bardziej złożoną czynnością.
Więcej informacji o produktach Stardax, znajdziesz na stronie stardax.eu
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
enter, 24 stycznia 2019, 21:35 1 0
Ale bzdety ! Tak naciąga się ludzi. Rozrusznik alternator przy prawidłowej eksploatacji może wytrzymać do końca "życia" pojazdu. Ewentualna wymiana drobnego elementu nie powoduje tak drastycznego wzrostu kosztów jak przy kupnie regenerowanej całościowo części.To samo jest z zaciskami hamulcowymi.
Odpowiedz