Automechanika 2018: ZF Aftermarket prezentuje innowacyjne portfolio oraz systemy audio-informacyjne

15 września 2018, 15:37

W celu osiągnięcia długoterminowego sukcesu ważna jest transformacja z tradycyjnej firmy produkującej części zamienne na dostawcę inteligentnych usług mobilnych. ZF Aftermarket na targach Automechanika Frankfurt 2018 zaprezentował funkcjonujące już koncepcje i produkty, niezbędne do osiągnięcia sukcesu w zmieniającej się branży.

Stoisko ZF Aftermarket numer 91 w hali 3 koncentruje się na inteligentnych rozwiązaniach i innowacyjnych produktach.

Na stoisku A91 w hali 3 firmy ZF Aftermarket odbyły się nie tylko światowe premiery m.in. Electric Blue, nowej generacji innowacyjnych klocków hamulcowych dla pojazdów elektrycznych, ale również debaty i prezentacje dotyczące nowych koncepcji napędów. Zaprezentowana została również oferta usług prowadzących do cyfryzacji biznesu warsztatowego.

Osiemnaście miesięcy po integracji ZF Services i TRW Aftermarket i utworzeniu ZF Aftermarket, firma ta udowodnia, że jest doskonale przygotowana do kształtowania mobilnej przyszłości na rynku części zamiennych. Jako zaufany i niezawodny partner, ZF Aftermarket dąży do tego, aby wyzwania takie jak cyfryzacja i elektromobilność stały się ogólnodostępnymi kompetencjami biznesowymi dla klientów.

– Jako dywizja koncernu ZF jesteśmy zaangażowani w rozwój technologii motoryzacyjnej na wczesnym etapie. Niezależnie, czy mówimy tu o autonomicznych taksówkach, transporcie publicznym napędzanym elektrycznie czy też połączeniu różnych środków transportu w sieć – rozwiązania marki ZF prowadzą w kierunku mobilności oraz zaawansowanych technologicznie rozwiązań. Motto grupy ZF brzmi: >see. think. act.<. To również determinuje nasze działania na rynku części zamiennych. Obecnie widzimy w jakim kierunku podąża rynek, a to pozwala nam na aktywne działania i pracę nad innowacyjnymi projektami, które następnie zostaną wdrożone na rynek produktów i usług” – wyjaśnia Dr. Ulrich Walz, Dyrektor ds. Produktu i Rynku w ZF Aftermarket.

Innowacyjna technologia Electric Blue skierowana do pojazdów elektrycznych

We Frankfurcie odbyła się premiera nowej generacji klocków hamulcowych do pojazdów elektrycznych o nazwie Electric Blue. Ta innowacyjna technologia zmniejsza hałas podczas hamowania w pojeździe. W pojazdach elektrycznych, ze względu na brak dźwięku silnika, hałas generowany przez układ hamulcowy jest szczególnie odczuwalny. Klocki są dostarczane w pakiecie z akcesoriami tłumiącymi hałas. Poza obniżeniem poziomu hałasu, kombinacja specjalnego materiału okładziny i zastosowanie innowacyjnych niebieskich podkładek redukuje o 45% emisję pyłu powstającego w trakcie hamowania.

Klocki hamulcowe będą dostępne dla 15 najbardziej popularnych pojazdów elektrycznych już we wrześniu 2018, a do końca roku nawet 97 procent europejskich samochodów otrzyma dostęp do nowego produktu.

– Wzrost w liczbie elektrycznie napędzanych samochodów i transporcie publicznym będzie szczególnie widoczny w środowisku miejskim – komentuje Markus Wittig, szef IAM (Independent Aftermarket Business Unit) w ZF Aftermarket. – Pojazdy te stają się coraz bardziej zautomatyzowane lub nawet całkowicie autonomiczne. Nasza firma również wpływa na kształtowanie nowoczesnych rozwiązań transportowych. Dobrym przykładem, który potwierdza nasze zaangażowanie jest pojazd e.GO Mover. Jest to pierwszy pojazd wyposażony w systemy ZF, które pokazują działanie autonomicznej koncepcji mobilności dla miast i są gotowe do produkcji seryjnej.

Jako część wspólnego przedsięwzięcia koncernu ZF i firmy e.GO Mobile AG, z siedzibą w Aachen, spółka e.GO Moove GmbH będzie rozwijać, produkować i sprzedawać zasilany elektrycznie i autonomiczny pojazd do przewozu osób i towarów. Prototyp pojazdu e.GO Mover będzie kolejną atrakcją na stoisku targowym ZF podczas targów Automechanika.

Nowe technologie wymagają wyspecjalizowanych kompetencji

Rozwój technologiczny oferuje warsztatom interesujący potencjał wzrostu. Jednak będzie to miało miejsce jedynie w sytuacji, gdy w porę się do tego przygotują. ZF Aftermarket zareagował na zmieniające się potrzeby rynku na bardzo wczesnym etapie i rozszerzył ofertę szkoleń z zakresu systemów wysokiego napięcia. Korzystając z modułów
e-learning’owych opartych o kursy praktycznie, z odpowiednio zaplanowanymi szkoleniami, firma jest w stanie skutecznie przygotować mechaników pod kątem technologii przyszłości, jednocześnie skracając niezbędny na to czas i obniżając związane z tym koszty.

Gościem specjalnym stoiska będą VOX Car Doctors

Dzielenie się wiedzą to temat przewodni tegorocznego pokazu ZF Aftermarket. -Gwiazdy niemieckiej telewizji – Holger Parsch i Hans-Jürgen Faul, znani milionom widzów jako „The Car Doctors”, będą gośćmi honorowymi stoiska ZF. Podczas swoich występów w dniach 14 i 15 września, omówią między innymi hybrydowe i elektryczne pojazdy oraz różne rodzaje ich układów napędowych.

Na targach Automechanika 2018, odwiedzający mogli spotkać się z członkami zespołu ZF [pro]Tech i zobaczyć, jak koncept warsztatowy sprawdza się na rynku niemieckim, austriackim, szwajcarskim, brytyjskim  i hiszpańskim. W czerwcu br. Koncept został uruchomiony również w Polsce, a w 2019 planowane jest jego wprowadzenie również w kolejnych krajach.

Były również dostępne informacje o niedawno uruchomionym przez ZF Aftermarket programie premiowym ZF [pro]Points. Za każdą zakupioną część marek Lemförder, Sachs i TRW warsztatom naliczane są punkty, które następnie  można następnie wymienić na atrakcyjne nagrody. Program działa już w Niemczech, Austrii, Hiszpanii, Portugalii, Francji, Wielkiej Brytanii i Polsce.

Inteligentne rozwiązania oferują warsztatom nowe możliwości

Wysoka atrakcyjność konceptów warsztatowych świadczy o dużej świadomości mechaników co do nadchodzących wyzwań. Pojazdy są w stanie „porozumiewać się”, a ZF Aftermarket zapewni ciągłość tej komunikacji z niezależnymi warsztatami. „Na początku może to zabrzmieć dziwnie, ale kiedy przyjrzymy się bliżej, jest to znaczący krok w przyszłość. Dzięki platformie Openmatics zrobiliśmy ten krok” – wyjaśnia Helmut Ernst, szef ZF Aftermarket.

Przedstawiane rozwiązanie oferowane przez ZF oparte jest na otwartej platformie łączącej w sieć i działającej niezależnie od producentów pojazdów. Klucz OBD zbiera i przekazuje dane i odczytuje aż 74 niezależne sygnały bezpośrednio z interfejsu OBD pojazdu, w tym m.in.: poziom paliwa, reakcje hamowania kierowcy czy też komunikaty o błędach. „Openmatics umożliwia warsztatom oferowanie swoim klientom flotowym różnorodnych produktów i usług” – dodaje Helmut Ernst.

Networking stanowi wartość dodaną

Firma ZF Aftermarket jest członkiem Association Independent Aftermarket, Verein Freier Ersatzteilmarkt e.V. i angażuje się w szereg wspólnych działań w ramach stowarzyszenia.

– Dla działających w ramach stowarzyszenia firm bardzo ważne jest zwracanie uwagi na obawy jakie panują wewnątrz naszej branży, tak by każdy z jej członków mógł na tym skorzystać. W naszych wspólnych działaniach przeprowadzamy kilka niezwykle interesujących scenariuszy dotyczących na przykład jakości części – podkreśla Dr Ulrich Walz.

Aby upewnić się, że Frankfurt to nie tylko praca, odwiedzający targi mogli wziąć udział w „Mechanic Games”, które odbyły się na terenie zewnętrznym AGORA znajdującym się przed halami 2, 3 i 4. Ciekawą propozycją dla zwiedzających będą tutaj e.GO-karty.

Targi Automechanika we Frankfurt nad Menem odbyły się w dniach: od 11 do 15 września 2018 r.

Artykuł sponsorowany ZF

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Lord Vader, 12 września 2018, 19:53 4 0

Z tego miejsca pragę pozdrowić Pana Grzegorza, który mam nadzieję tym razem przyleci sputnikiem na targi.

Odpowiedz