Lauber podsumowuje udany rok

, 18 stycznia 2018, 9:08

Rok 2017 był bardzo intensywny dla specjalizującej się w fabrycznej regeneracji części firmy Lauber.

Należąca do Grupy Kapitałowej Inter Cars spółka podsumowuje najważniejsze cele jakie udało się zrealizować w minionym roku, zwraca uwagę na wyzwania stojące przed branżą regeneracji oraz przedstawia swoje plany na kolejne 12 miesięcy.

Akcja regeneracja

Jednym z projektów realizowanych przez firmę Lauber była tak zwana akcja regeneracja, która polegała na wprowadzeniu usługi regeneracji przekładni kierowniczej na zlecenie klientów. Wcześniej klienci mogli kupić gotowy zregenerowany produkt. Dzięki nowej usłudze mogą również zlecić regenerację swojej części już od 400 zł netto.

– Akcja regeneracja pokazała, nam że klient, szuka przede wszystkim możliwości wyboru między zakupem zregenerowanej przekładni, dostępnej od ręki na półce Inter Cars, jak również regeneracją swojej niesprawnej maglownicy, po korzystnej cenie.

W podstawowej ofercie Lauber posiada około 250 referencji przekładni. Akcja regeneracja, czyli promocja na regenerację przekładni od 400 zł netto cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, nie tylko wśród mechaników, ale też klientów detalicznych – powiedział Grzegorz Nowaczyk z firmy Lauber.

Przypominamy, że klienci mogą wygodnie zlecić regenerację swojej przekładni kierowniczej pod adresem www.regeneracja.lauber.pl.

Kompresory klimatyzacji Ditermannn

Fabrycznie regenerowane kompresory klimatyzacji oferowane przez Lauber od minionego roku dostępne są pod marką Ditermann.

– Rok 2017 to też zapoczątkowana nowa marka Ditermann, pod którą znajdują się kompresory klimatyzacji regenerowane w fabryce Lauber. W podstawowej ofercie znajduje się 120 referencji sprężarek do najpopularniejszych aut rynku europejskiego. Wszystkie sprężarki są gotowe do montażu, zalane olejem PAG 46, w ilości obejmującej cały układ klimatyzacji . Kompresor po fabrycznej regeneracji to w pełni sprawny element, przygotowany do montażu w pojeździe. Nasza firma poddaje regeneracji tylko kompresory uznanych marek pierwszomontażowych, dlatego też jesteśmy pewni jakości gotowego produktu  – dodaje Tomasz Osiński z Laubera.

Warto dodać, że kompresory marki Ditermann regenerowane są zużyciem oryginalnych części czołowych producentów, m.in. Denso.

Sukces dni otwartych fabryki

W roku 2017 Lauber uruchomił projekt Dni Otwartych w fabryce w Słupsku, który cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem.

– Projekt miał na celu pokazanie jak wygląda nasza fabryka oraz w jaki sposób regenerujemy nasze produkty. Udział w projekcie mógł wziąć każdy kto zgłosił chęć uczestnictwa. Podsumowując, udział w naszym projekcie wzięło 150 osób pod czas 7 edycji. Byli to między innym klienci Inter Cars, którzy często przyjeżdżali w towarzystwie swoich opiekunów handlowych. Odwiedzili nas także sprzedawcy, pracownicy magazynu a także kierownicy filii. Cieszymy się z faktu iż wszyscy nasi goście wyszli z naszej fabryki zadowoleni a przede wszystkim bogatsi w informacje o jakości naszych produktów – mówi Grzegorz Nowaczyk.

W związku z dużym zainteresowaniem dniami otwartymi projekt ten będzie realizowany także w roku 2018. Dokładne terminy kolejnych wizyt będą publikowane na stronie internetowej Lauber.

Problem z pozyskiwaniem rdzeni z rynku wciąż doskwierał w minionym roku
Regeneracja dla współczesnego rynku części jest korzystna przede wszystkim ze względów ekologicznych. Pozwala na ponowne wykorzystanie surowców, ograniczenie emisji zanieczyszczeń i znaczne zmniejszenie konsumpcji energii (w porównaniu do procesu produkcji nowych części). Jednak tak jak wszędzie, tak i w tym segmencie rynku pojawiają się trudności i problemy. Podstawowym z nich jest niedobór rdzeni, czyli części używanych, które można wykorzystać do regeneracji.

W Polsce wciąż kwitnie handel częściami używanymi, dlatego też zdarza się, że produkt z demontażu zamiast trafić do fabryki, która profesjonalnie go zregeneruje… od razu wraca do sprzedaży jako część używana.

Łatwiejsza ocena stanu rdzenia dzięki aplikacji Lauber

Czasami problem z pozyskiwaniem rdzeni wynika z tego, że części są nieprawidłowo demontowane lub trudno jest jednoznacznie określić czy dana część nadaje się do regeneracji. Firma Lauber znalazła jednak skuteczne rozwiązanie tego problemu. Aby usprawnić proces pozyskiwania rdzeni z rynku stworzono aplikację internetową CBR (Core Bank and Claim Registry). Za jej pomocą pracownicy filii Inter Cars przechodząc poszczególne kroki (jak np. obfotografowanie części w odpowiedni sposób) mogą szybko zweryfikować online czy dany rdzeń kwalifikuje się do regeneracji. Wprowadzenie tego rozwiązanie znacznie skróciło czas potrzebny na weryfikację stanu rdzenia.

Pod ogólnodostępnym adresem http://cbr.lauber.pl/ znajdują się także szczegółowo opisane kryteria przyjmowania wymontowanych części do regeneracji dla poszczególnych grup towarowych. Jeśli ktoś ma wątpliwości czy dany produkt nadaje się do regeneracji, wystarczy, że sprawdzi jakie są kryteria przyjęcia np. dla alternatorów czy kompresorów klimatyzacji.

Plany na nadchodzący rok

W przyszłym roku firma Lauber chce się skupić na dalszym rozwijaniu swojego asortymentu. Jest jednak pewna grupa samochodów na którą firma chce zwrócić szczególną uwagę…

– Naszym celem jest  rozwój i wprowadzanie nowości we wszystkich liniach produktowych w ofercie Lauber, przede wszystkim do samochodów 4-5 letnich, dlatego, że zdajemy sobie sprawę, że nasze części sprzedawane są w kilkunastu krajach Europy środkowo-wschodniej, gdzie park samochodów osobowych jest bardzo zróżnicowany i mamy wielu klientów szukających części do aut pogwarancyjnych – dodaje Grzegorz Nowaczyk.

Komentarze

Brak komentarzy