Choć obecna sytuacja gospodarcza daleka jest od miana stabilnej, większość warsztatów samochodowych nie musi szczególnie zabiegać o klientów. Co jednak, jeśli pojawi się taka konieczność? Zapytaliśmy przedstawicieli warsztatów o działania, które ich zdaniem warto podjąć w takim celu.
Co zrobiłyby warsztaty chcąc zwiększyć liczbę klientów?
Wyniki ankiety wskazują, że większość przedstawicieli warsztatów wie, co mogłaby zrobić, by przykuć uwagę właścicieli aut zainteresowanych serwisem lub naprawami pojazdów. W ankiecie (wielokrotnego wyboru), najczęściej wskazywana była odpowiedź “rozszerzenie zakresu oferowanych usług”. Taki pomysł wskazało ponad 3/4 badanych. Rozwiązanie to wiąże się z koniecznością podjęcia inwestycji w sprzęt oraz szkolenie personelu.
Zaskoczeniem może być duża rola, jaką warsztaty przypisują posiadaniu samochodu zastępczego, oferowanego na czas naprawy. Aż 64% badanych stwierdziło, że jest to recepta na zwiększenie liczby klientów.
Warto zauważyć, że jako skuteczna metoda na pozyskanie klientów przestaje być traktowane obniżanie cen usług. Trudno się temu dziwić, mając na uwadze rosnące gwałtownie koszty prowadzenia działalności gospodarczej.
Dane pochodzą z raportu „Przemysł, handel i usługi w motoryzacji – podsumowanie sytuacji po IV kwartale 2022 r. i prognozy „Zmiany, wyzwania, problemy – czego w roku 2023 spodziewa się branża motoryzacyjna”, przygotowanego przez MotoFocus.pl oraz Santander Bank Polska.
Całość raportu można pobrać TUTAJ.
Komentarze