ProfiAuto podsumowuje cykl konferencji

29 listopada 2023, 13:05

Sieć ProfiAuto po raz kolejny zorganizowała cykl konferencji ProfiAuto Serwis. W  spotkaniach uczestniczyło niemal 1000 gości – właścicieli warsztatów motoryzacyjnych ze wszystkich regionów Polski, a także przedstawicieli największych światowych dostawców rynku motoryzacyjnego. Organizatorzy przede wszystkim wskazywali właścicielom warsztatów, w jaki sposób jeszcze efektywniej prowadzić ich biznesy w czasach ciągłych zmian gospodarczych.

Mówiono m.in. o katalogu ProfiAuto, który zapewnia szybkie wyszukiwanie części i akcesoriów oraz intuicyjną obsługę. Jednym z głównych punktów programu było także wystąpienie ekspertów Moto-Profil dotyczące tego, jak obecnie wygląda rynek aftermarket w Polsce i na świecie oraz jakie są perspektywy jego wzrostu w najbliższych latach. Prelegenci mówili m.in. o tym, że elektryfikacja w Polsce wejdzie pod strzechy później, niż było to dotychczas przewidywane, co jest szansą na zwiększenie roli niezależnych serwisów w Polsce i Europie.

W kontekście zwiększania potencjału biznesu warsztatowego, na wydarzeniach podkreślano także wagę używania narzędzi marketingowych przez serwisy (jak wizytówki Google i profesjonalne strony internetowe), czy właściwą interpretację przepisów podatkowych. Przedstawiciele ProfiAuto wskazali także, dlaczego warto wprowadzać do oferty produkty marek własnych (w przypadku sieci ProfiAuto Serwis – ProfiPower, Oyodo, JPN) i w jaki sposób wpływają one na marże, a tym samym większe przychody warsztatów.

Każdą z tegorocznych konferencji kończyła wieczorna gala, podczas której wręczano nagrody właścicielom tych ProfiAuto Serwisów, które najefektywniej prowadzą swój biznes w ramach sieci i w pełni korzystają z dostępnych w jej ramach możliwości. Nagrody wręczali przedstawiciele największych dostawców części motoryzacyjnych, współpracujący od lat z firmą Moto-Profil i jej marką ProfiAuto. Tegorocznym konferencjom towarzyszyły ponadto targi części i akcesoriów motoryzacyjnych, na których wystawiali się dostawcy obecni na wydarzeniach.

– Możliwości, jakie daje członkostwo w dużej sieci warsztatowej są w naszej branży znane od lat. Potwierdzeniem tego jest coraz większa liczba niezależnych serwisów, jakie przystępują do ProfiAuto Serwis. Potencjał na rozwój warsztatów jest jednak wciąż bardzo wysoki, co związane jest choćby z możliwością wykorzystania nowych technologii i narzędzi jakie zapewniamy. Mowa tu między innymi o katalogu online, nowoczesnych procesach marketingowych czy korzystaniu z naszej wiedzy dotyczącej rozwoju nowych punktów. To wszystko jest na wyciągnięcie ręki i to właśnie chcieliśmy przekazać mechanikom. Zawsze nieoceniony jest także fakt, że mogliśmy zobaczyć się na żywo i w mniej formalnej atmosferze wymienić doświadczeniami. Dobre relacje z naszymi partnerami zawsze były i będą podstawą naszej działalności – mówi Adam Kapek, wiceprezes firmy Moto-Profil, właściciela marki i sieci ProfiAuto Serwis.