Kolejny kraj, w którym zalegalizowano retrofity Philips

22 lutego 2023, 9:33

Z roku na rok powiększa się lista krajów, które dopuszczają wymianę tradycyjnych żarówek halogenowych w samochodach używanych na tzw. retrofity wykorzystujące technologię LED. Produkt zalegalizowano właśnie na terytorium kolejnego państwa sąsiadującego z Polską.

Czechy legalizują retrofity LED

Retrofity LED oferują lepszą jakość światła, większą trwałość i mniejszy pobór energii – nie wymagają też tak częstej wymiany jak przepalające się żarówki konwencjonalne i nie stosuje się w nich szkodliwych gazów (halogenów).

Kraje UE, w których legalnie można korzystać na drogach publicznych z retrofitów to Niemcy, Austria, Chorwacja i Francja. Ze względu na fakt, że montaż retrofitów w reflektorach, które konstruowano kiedyś wyłącznie z myślą o żarówkach halogenowych jest pewną formą przeróbki, odpowiednie organy poszczególnych państw stworzyły listy konkretnych modeli, w których takie zmiany zostały przetestowane i zaakceptowane. Za legalne uznaje się także retrofity wyłącznie dwóch producentów, z których jednym jest Philips.

Wzorowym przykładem rozwiązania problemu żarówek typu LED retrofit mogą poszczycić się Niemcy. Nieczęsto dzieje się tak, że z wprowadzonych zmian cieszą się zarówno ekolodzy, kierowcy jak i administracja.

W Niemczech kompleksowy program badań przeprowadzony we współpracy z TUV Rheinland bardzo szybko potwierdził wydajność nowej żarówki Philips LED, co umożliwiło uzyskanie homologacji przez niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA). Świadectwo homologacji „ABG” zostało przyznane przez KBA na podstawie krajowego rozporządzenia §22a StVZO umożliwiającego stosowanie w wybranych modelach pojazdów. Analogiczną drogą poszły Austria i Chorwacja, a ostatnio także Francja i Czechy.

W Polsce sprawa wciąż tkwi w martwym punkcie, a proponowane rozwiązania nakładające na każdego zainteresowanego indywidualny obowiązek homologacyjny wydają się tyleż nierealne, co abstrakcyjne.

Retrofity Philips

Dzięki specjalnej konstrukcji, retrofity Philips pasują do wielu istniejących reflektorów bez konieczności stosowania adapterów lub pierścieni łączących. Zintegrowana elektronika zapewnia kompaktowe wymiary, dzięki czemu instalacja jest łatwa dla majsterkowiczów i mechaników, nawet w miejscach o ograniczonej przestrzeni – wystarczy podłączyć i włączyć.

Po zamontowaniu retrofity Philips Ultinon zapewniają do 230% jaśniejsze światło niż minimalne wymogi prawne dla żarówek halogenowych. Chłodna biała wiązka światła o temperaturze barwowej do 5800 Kelwinów zwiększa widoczność. Philips Ultinon Pro6000 H7 i H4-LED charakteryzują się również większą trwałością – żywotność wynosi 3000 godzin.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Wandzia, 27 lutego 2023, 6:13 5 -3

A o tym, że 90% obecnych aut potwornie oślepia wszystkich naokoło swoimi "cudownymi" LEDami to już nie ważne. Kto i na jakiej podstawie klepie homogacje dla takich samochodów???

Odpowiedz

Michal2316, 1 marca 2023, 7:17 0 0

Niech zamkną aliexpress i po kłopocie

Odpowiedz

Kierowca, 27 lutego 2023, 12:12 3 -5

Oślepiające gó%$o

Odpowiedz

Jaja, 2 marca 2023, 6:54 1 0

A jak Niemiec przyjedzie na niefabrycznych ledach do Polski do mandacik? Jestem za ale powinna być całą UE tym objęta. Jakość ledów dobra (u nas druciarstwo typu świecące przecinki z Alli są jak wiadomo powszechne).

Odpowiedz