Producent opon Hankook ukazuje swoją futurystyczną koncepcję mobilności w projekcie „Design Innovation 2020”, przedstawiając dwukołowy pojazd o nazwie „HPS-Cell”. „HPS-Cell” jest autonomicznym wózkiem napędowym, który można dołączyć do różnych kabin pasażerskich lub przestrzeni ładunkowych zwanych gondolami.
Hankook przedstawił na oficjalnym kanale YouTube projekt „Design Innovation 2020”, w ramach którego nowo opracowane opony są innowacją w zakresie podróżowania i mobilności. Program „Design Innovation” rozpoczęto w 2012 r. Jest to projekt badawczo-rozwojowy organizowany co dwa lata we współpracy z jedną z wiodących uczelni projektowych na świecie. Wspólny projekt badawczy przedstawia futurystyczne koncepcje rozwiązań w zakresie podróżowania i mobilności, które stanowią odpowiedź na dzisiejsze wyzwania.
W ramach podprojektu „Urban Reshaping” profesorowie i studenci z Wydziału Wzornictwa Przemysłowego Uniwersytetu w Cincinnati (Stany Zjednoczone) zajęli się przekształceniem miast i rekonfiguracją mobilności, która idzie w parze z tym rozwojem. Zamiast przedstawiać mobilność jako oddzielny cel sam w sobie, studenci opracowali scenariusz, który wizualizował ją jako część przestrzeni życiowej z rozszerzoną infrastrukturą automatyki i najnowocześniejszymi technologiami, jak np. technologia przyjazna środowisku, autonomiczna jazda samochodu i sztuczna inteligencja (AI). Następnie projektanci i inżynierowie firmy Hankook rozwinęli te koncepcje, aby uczynić je bardziej wizjonerskimi.
Sercem tej wizji jest dwukołowy wózek modułowy „Hankook Platform System (HPS)-Cell”. „HPS-Cell” to pojazd autonomiczny, wykorzystujący technologię mobilności elektrycznej HEM (Hankook Electric Mobility Technology). Przeznaczenie wózka zależy od tego, z czym go połączymy — z kabiną pasażerską lub przestrzenią ładunkową — tzw. gondolami. Jeśli oddzielimy wózek od gondoli, okazuje się, że centrum mobilności stanowią opony.
W wózku „HPS-Cell” zastosowano opony bezpowietrzne. Wykorzystano czujniki, które w czasie rzeczywistym identyfikują bieżnik opony i warunki drogowe, a także reagują na ryzyko zużycia i zmieniają wzór bieżnika w zależności od stanu drogi, wykorzystując regulowane koła i zoptymalizowaną infrastrukturę.
Aby wprowadzić w życie koncepcyjną oponę i wózek „HPS-Cell”, przygotowano film poglądowy i wyprodukowano prototyp pojazdu. Pozwoliło to na pokazanie, w jaki sposób mieszkańcy miast w 2040 roku mogą wykorzystać tego typu pojazd. W trakcie filmu wózki łączą się z gondolami o różnym przeznaczeniu, aby spełnić określone cele, np. aby przywieźć jedną osobę do pracy, kilka osób zabrać na wycieczkę rodzinną lub do zadań rolnictwa miejskiego.
Hankook Tire łączy nowe pomysły w naszej najnowocześniejszej technologii, aby zbadać koncepcje projektowe dla następnego pokolenia. Uważamy, że kreatywność jest pierwszym krokiem w kierunku urzeczywistnienia wyobraźni. Cieszymy się, że możemy zaprezentować tegoroczne prace, ponieważ mówią one wiele o istocie przyszłej mobilności, którą przewiduje Hankook – powiedział Jimmy Kwon, wiceprezes laboratorium Hankook Tire.
Komentarze