Najnowszą oponę koncepcyjną od Continental zaprojektowano z myślą o ruchu miejskim

5 września 2023, 15:26

Conti CityPlus zaprezentowana na targach IAA Mobility jest oponą, którą projektanci stworzyli z myślą o elektrycznych samochodach poruszających się w znacznej większości lub wyłącznie po mieście. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom producent deklaruje zmniejszenie zużycia energii o nawet o 10%.

Prezentacja nowej opony na targach w Monachium

Podczas targów IAA Mobility w Monachium Continental zaprezentował nową koncepcyjną oponę Conti CityPlus. Dzięki najnowocześniejszym technologiom całkowita efektywność energetyczna opony została zwiększona nawet o 10%. Rezultatem jest niższa emisja CO2 w przypadku samochodów osobowych z silnikami spalinowymi i większy zasięg pojazdów elektrycznych. Osiągnięto to poprzez optymalizację zachowania opony podczas zatrzymywania się i ruszania w ruchu miejskim, zwiększając w rezultacie zasięg pojazdów osobowych nawet o 3%. Odpowiada to oszczędności 0,6 kWh/100 km w przypadku samochodów elektrycznych.

 – Wyznaczyliśmy sobie ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Na targach IAA prezentujemy najnowsze osiągnięcia technologiczne, będące przykładem naszych ogromnych kompetencji w zakresie materiałów. Ogumienie Conti CityPlus zmniejsza całkowite zużycie energii przez oponę. Widzimy ogromny potencjał, zwłaszcza dla pojazdów elektrycznych, gdzie liczy się każdy kilometr zasięgu” – mówi Klaus Kreipe, szef działu pierwszego wyposażenia Continental w regionie EMEA. – UltraContact NXT jest jak dotąd najbardziej zrównoważoną oponą seryjną. Łączy w sobie wysoki udział zrównoważonych materiałów z maksymalnym bezpieczeństwem i wydajnością” – dodaje.

Do 10% wyższa efektywność energetyczna przy tych samych oporach toczenia
Ruch miejski charakteryzuje się ciągłym zatrzymywaniem się i ruszaniem. Powoduje to deformację opon spowodowaną siłą momentu obrotowego pojazdu, co skutkuje rozproszeniem energii. Ogumienie Conti CityPlus zostało zaprojektowane w celu poprawy całkowitej efektywności energetycznej w takich warunkach jazdy. Jest to szczególnie korzystne dla pojazdów elektrycznych, ponieważ ich wyższy moment obrotowy i masa dodatkowo zwiększają straty energii w oponach.

 – Uważamy, że ważne jest, aby spojrzeć na efektywność energetyczną opon jako całość. Obejmuje to swobodne toczenie, a także hamowanie i przyspieszanie. Rezultatem jest nawet o 10% wyższa efektywność energetyczna przy tych samych poziomach oporu toczenia” – wyjaśnia Kreipe.

Czym wyróżnia się Conti CityPlus?

Opona Conti CityPlus bazuje na serii opon Continental EcoContact 6. Została ona specjalnie zaprojektowana, aby zapewnić wysokie przebiegi i niskie opory toczenia. Aby osiągnąć wyższą ogólną efektywność energetyczną, koncepcyjna opona zawiera szereg modyfikacji stworzonych w celu zmniejszenia deformacji opony podczas hamowania i przyspieszania. Obejmują one specjalnie zaprojektowany wzór bieżnika, nowo skonstruowany karkas i zmodyfikowaną mieszankę gumową. Pas bieżnika ma specjalny wzór w kształcie litery V, który tworzy sztywniejszą strukturę wzoru. Ponadto, nowa metoda konstrukcyjna skutkuje sztywniejszym karkasem, który zmniejsza deformację opony. Specjalny system wypełniaczy i zoptymalizowana sieć polimerów w mieszance gumowej również przyczyniają się do wysokiej ogólnej efektywności energetycznej opony.
Opracowując energooszczędne opony, inżynierowie i eksperci ds. materiałów koncentrowali się do tej pory na optymalizacji oporów toczenia podczas swobodnego toczenia ze stałą prędkością. Podejście to umożliwiło firmie Continental zminimalizowanie oporów toczenia opon do samochodów osobowych znajdujących się w jej portfolio o średnio 25% w ciągu ostatniej dekady.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!