Koronawirus: profilaktyka w warsztatach samochodowych. Wyniki ankiety.

9 czerwca 2021, 11:02

Ostatnie tygodnie to czas luzowania obostrzeń pandemicznych. Podstawowe zasady sanitarne nadal powinny być jednak przestrzegane w miejscach publicznych. Czy warsztaty samochodowe podchodzą poważnie do profilaktyki antywirusowej? Przedstawiamy wyniki naszej ankiety.

W naszej ankiecie zapytaliśmy przedstawicieli warsztatów, czy w ich miejscach pracy wciąż obowiązują środki zapobiegawcze, mające przeciwdziałać zarażeniu się COVID-19? Przygotowując pytanie, mieliśmy w pamięci wyniki naszej ankiety z początku pandemii (wiosna 2020 r.), kiedy to aż 84,6% przedstawicieli warsztatów, zadeklarowało wdrożenie takich środków.

Okazało się, że z czasem zapał do przestrzegania zaleceń sanitarnych nieco w warsztatach przygasł. Ponad połowa warsztatów nadal stosuje środki zapobiegawcze, jednak liczba warsztatów, które tego nie robią wydaje się zaskakująca. Co prawda, ze względu na specyfikę pracy warsztatów, ryzyko zakażenia nie jest w ich przypadku tak wysokie jak w przypadku sklepów czy restauracji. Wydaje się jednak, że uśpienie swojej czujności wobec COVID-19 nadal wiąże się z ryzykiem.

Jakie środki zapobiegawcze przeciw COVID-19 stosują polskie warsztaty? Nasi badani zdecydowanie najczęściej wskazywali na środki dezynfekcyjne dla pracowników oraz klientów. W grupie warsztatów, które w pierwszym pytaniu zaznaczyły odpowiedź twierdzącą, stosuje je ponad 90% badanych. Nieco mniej popularne są czynności takie jak dezynfekcja pojazdów klientów, co zapewne wiąże się z często panującym w warsztatach, deficytem czasu. Spora część warsztatów (ponad 40%) nadal ogranicza kontakt pracowników z klientami. Ponad 40% warsztatów zapewnia też pracownikom podstawowe środki ochronne, takie jak maseczki czy rękawiczki jednorazowe. Wbrew oczekiwaniom z początku pandemii, ranga usługi door2door w warsztatach nie wzrosła znacząco. Na życzenie klienta jest ona wykonywana tylko w ok. 19% warsztatów naszych ankietowanych.

Nadzieja na przywrócenie normalności w obsłudze klienta w branżach usługowych wiązana jest z sukcesem narodowego programu szczepień. Jak wskazują wyniki naszej ankiety, pracownicy warsztatów nie należą do grona osób sceptycznych względem szczepionek. Ponad 90% badanych zamierza się zaszczepić, przy czym jednak co piąty badany chce póki co odwlekać tę decyzję. Niemal co trzeci badany przyjął już jedną lub dwie dawki szczepionki.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!