Inter Cars w 2020 r. z zyskiem większym o 46%

9 marca 2021, 9:01

Grupa Kapitałowa Inter Cars SA podała wstępne wyniki finansowe za rok 2020. Mimo czasu pandemii, zanotowano wzrost przychodów, a także zysku.

Spółka szacuje, że jej przychody w 2020 r. wyniosły 9,162 mld zł (w 2019 r. było to 8,76 mld zł), natomiast zysk netto wyniósł 333 mln zł, co jest wynikiem o 46 proc. wyższym niż w 2019 r.

– W ocenie zarządu spółki rok 2020 należy uznać za pozytywny dla grupy kapitałowej, mimo rozprzestrzeniającej się na całym świecie pandemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2. W efekcie decyzji podjętych przez zarząd, zoptymalizowano koszty działalności operacyjnej, a także ograniczono wydatki w zakresie realizowanych projektów i działalności marketingowej, co wpłynęło na osiągnięte wyniki w całej grupie kapitałowej. – napisano w komunikacie Spółki.

Szacunkowy wskaźnik poziomu zadłużenia Grupy Kapitałowej Spółki na dzień 31 grudnia 2020 roku, określony jako wartość długu netto do EBITDA wyniósł ok. 1,7.
Szacowany poziom zapasów w Grupie Kapitałowej Spółki na dzień 31 grudnia 2020 roku wyniósł 2, 212 mln zł i jest wyższy o ok. 7% w stosunku do stanu na koniec roku 2019.

Jednocześnie Zarząd Spółki poinformował, że szczegółowe informacje na temat ostatecznych wyników osiągniętych przez Spółkę i jej Grupę Kapitałową w roku 2020 zostaną przekazane w skonsolidowanym raporcie okresowym za rok 2020, który zostanie opublikowany 21 kwietnia 2021 roku.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Pomagamy za wasze, 9 marca 2021, 11:22 8 -1

https://motofocus.pl/informacje/nowosci/91526/razem-tworzymy-wspieramy-dostarczamy

Odpowiedz

Anonim, 9 marca 2021, 11:39 19 -2

no cóż brawo dla zarządu. wykorzystał sytuację kryzysu i paniki pandemicznej żeby przycisnąć gdzie tylko się da. ceny w górę, wsparcie i pomoc wstrzymane i nagle kasa została w kieszeni. Tylko tak dalej. Brakuje tekstów o partnerstwie. z kolegami z chorzowa podajcie sobie ręce

Odpowiedz

Anonim, 10 marca 2021, 9:33 11 -2

Jak widać maja się bardzo dobrze, proponuję zatem zwiększyć zakupy u innych dystrybutorów aby ich wspomóc i zachować zdrową równowagę, bo jak konkurencja zmniejszy się dla IC to dopiero przykręcą śrubę.

Odpowiedz

pablo, 10 marca 2021, 13:53 8 -2

i to jest dobry pomysł

Odpowiedz

Mechanik z Podkarpacia, 10 marca 2021, 23:16 14 -2

Każdy niby narzeka na IC, psioczy, stęka, a tak na prawdę każdy tam kupuje. Warsztat prowadzę od 25 lat i powiem Wam, że od paru lat przerzuciłem wszystkie zakupy do nich. Posiłkuję się jedynie innymi gdy nie mam akurat produktu który potrzebuję. Wynegocjowałem bardzo dobre warunki umów (obrotowa, castrol, bosch, umowa na odbiór odpadów) i nie widzę żadnej potrzeby zmiany dostawcy. Raz lub dwa razy do roku jeżdżę na wycieczki z nimi, nagród i gadżetów mam po prostu pełne szafki. A to że kupię czasem kilka zł drożej niż w innych hurtowniach to mam to gdzieś. Klient płaci. W samym lutym zostawiłem w IC około 85 000. Jestem zadowolony. A moi znajomi którzy prowadzą warsztaty to kupują troszkę tu, troszkę tam. I nigdy nie otrzymują z żadnej firmy benefitów. Ja zawsze mogę liczyć na uznaną reklamację. Kilka lat temu miałem sytuację kiedy jeden z moich pracowników popełnił błąd. Kierownik IC zadzwonił do mnie i oznajmił że reklamacja jest odrzucona ale z racji na nasze dobre relacje uznaje mi to handlowo. Polecam czasami popatrzeć na swój biznes przez pryzmat całego roku a nie tylko jednego dnia czy miesiąca.

Odpowiedz

Pracownik Inter Cars, 10 marca 2021, 10:26 15 -3

Inter Cars 31 lat na rynku. Firma ma w ofercie części do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów, motocykli, maszyn rolniczych, maszyn budowlanych i łodzi motorowych (Marine). Ponadto sprzedaje oleje, opony, akumulatory, tłumiki, karoserie, wyposażenie warsztatów, tuning, akcesoria. WSZYSTKO W JEDNYM MIEJSCU, KLIENT DOSTAJE JEDNĄ DOSTAWĄ. Inter Cars jest w 17 krajach, ma obecnie około 600 filii. Programy wsparcia, szkolenia, ciągłe akcje promocyjne. Szeroki asortyment, szeroki wybór towarów spośród różnych półek cenowych, fachowa obsługa, dostępność tego samego dnia, logistyka. Zamówienia można składać przez internet nawet z telefonu z dowolnego miejsca. W pandemii wsparcie 10 000 lojalnych warsztatów – wysłanie bezpłatnych maseczek, płynów dezynfekujących i rękawiczek (gdzie ciężko było coś kupić, a IC podzielił się własnymi zapasami). Kupują w IC, każdy oszczędza czas i pieniądze. Polska firma, która rozwija się i rośnie z roku na rok. Młody Prezes Maciej Oleksowicz z nowoczesną wizją rozwoju i trafnymi decyzjami, jak widać po wynikach. Oby więcej polskich firm tak prężnie działało. Nie ma czego zazdrościć. Latami, zwyczajna, konsekwentna, ciężka praca…

Odpowiedz

SPOKOJNY MECHANIK, 10 marca 2021, 12:14 10 -1

Jakoś nie mogę dostrzec jakichś wielkich korzyści, może garażowiec z kanałem i podnośnikiem ma, ale serwis z 4-5 stanowiskami i ogarniętym kierownikiem większe korzyści ma z korzystania z oferty szerokiego rynku. Np. popularny zestaw rozrządu 530057810 w IC mamy 228 w konkurencji 212, różnica 16 pln, na pompie INA różnica 16 plus oleje filtry i inne rzeczy przy takiej naprawie robi się różnica 50 pln nie mówię o sprzęgłach i innych. Przy 120 takich i podobnych naprawach w miesiącu robi się kwota ponad 6 tysi. To gdzie ta oszczędność dla serwisu. Mając 6 tys miesięcznie mogę podzielić się z mechanikami, klientami kupić maseczki i płyny ( a nie żebrać ) doposażyć warsztat itp. bo mnie stać. A od PH IC słyszę podpisz umowę to damy ci klucz, albo szafkę, albo coś tam, 5 zeta co to za różnica. Dlatego do nas nie przyjeżdżają bo tak naprawdę nie mają nic do zaoferowania, a szkolenia i wsparcia i tzw wartości dodane w mniejszym czy większym stopniu są i w innych firmach. A potem się chwalą mamy 46% wzrostu zysku w pandemii, zapytajcie swoich lojalnych warsztatów jakie mieli wzrosty zysku w zeszłym roku, te warsztaty niech zajrzą do swoich kieszeni i sprawdzą czy też tyle im przyrosło, bo logicznym jest, że skoro współpraca z IC to czysty zysk to powinni mieć w kieszeni forsy jak diabeł liści.

Odpowiedz

Bunnycar, 10 marca 2021, 22:31 8 -4

Nie chciałbym generalizować, ale moim zdaniem warsztat który kupi taniej o 5 czy 10zł nie oszczędza tylko zarabia i to zarabia właśnie na kliencie, jakoś wątpię żeby klient odczuł lepszy zakup warsztatu. Zapewne większość warsztatów liczy klienta w detalu, ewentualnie kilka % poniżej, a to o ile kupi taniej to czysty zarobek a nie oszczędność. Oszczędzić to może klient, który przyjdzie do warsztatu po rzetelną i zgodną ze sztuką poradę co należy naprawić/wymienić po czym wróci z częściami kupionymi na iparts, ucando, autodoc i tego typu internetowych sklepach w cenie zbliżonej do tej którą masz jako mechanik od któregokolwiek dystrybutora. Tak ja to widzę. A tobie kolego życzę wielu lojalnych i zadowolonych klientów.

Odpowiedz

PODKARPACIE, 25 maja 2021, 22:22 0 0

Kolego zobacz jedno :

konkurencja IC np AP i inni mają po 1 czy 2 szt danej cześci w IC masz po 10 lub więcej -

jak chcą konkurować z IC inni niech uzupełnią magazyny w takie ilości jak ma IC i wtedy niech sprzedają po cenach jakie oferują na wabia ...
A nie sztuka i jeszcze przymierzona ze 2x przez Wacka w warsztacie ....

Odpowiedz

szach mat gda, 10 marca 2021, 19:59 10 -4

Tak sobie czytam komentarze i się zastanawiam w czym jest problem. To że IC jest potężną firmą nie budzi wątpliwości. Nie rozumiem żali jakie się tu wylewa. Nikt nikogo nie zmusza do współpracy z tą firmą. Współpracuję z jedną z filii IC. Jak w każdej współpracy handlowej zdarzają się przykre sytuacje - braki towaru, uszkodzenia opakowań itp. Co do cen - IC opiera się na kursie euro i dolara, a zatem ich kurs ma wpływ na wysokość cen. Do tego w katalogu IC klient otrzymuje informację o zmianie cen... Dodam, że w ostatnim czasie drastycznie wzrosły koszty transportu z Chin. Uprzedzę komentarze - nie tylko IC sprowadza rzeczy z Chin :-) Moim zdaniem nie da się współpracować z jedną hurtownią choćby z tego powodu, że nie zawsze ma ona w ofercie to co potrzebujemy. Jednakże lojalność we współpracy przynosi wymierne skutki - sprzęt pod umowę, praktycznie darmowa reklama w Motointegratorze, czy BatteryPoint. Do tego kumaty serwis przyjmie do obsługi pojazdy podpięte pod flotę IC pojazdy. Zdrowa współpraca to 90/95% IC, a 10/5% konkurencja. Co do cen, wspomniany w komentarzach rozrząd INA mogę nabyć w cenie 196,81. Wartość nie wzięła się z powietrza - to jest biznes i tylko biznes. Ceny są robione dla klienta lojalnego, a nie cwaniaka, który kupuje wszędzie, a klienta doi ma maksa :-) Mało tego zadłuży się w jednej firmie, idzie do drugiej itd. A w IC? Masz dług lub problem z płatnością to podpisujesz zobowiązanie spłaty i temat zamknięty. Mimo pandemii firma idzie bardzo na rękę. Reasumując bardzo dobrze oceniam współpracę z IC, choćby z tego prostego powodu, że cenami zeszli poniżej cen Gordona, Auto Land, czy Auto Partner. Tylko tak jak wspomniałem - to idzie w parze z lojalnością. Pandemia już czyści rynek - zamykają się małe warsztaty, które kombinują. Co ciekawe wyszukiwarka Google też robi robotę - warsztat z kiepskimi opiniami ma niskie szanse na przetrwanie. Na koniec stwierdzam, że nie zgadzam się z komentarzem poniżej - oferta CI skierowana jest dla każdego. Duży warsztat - 6 stanowisk, komora lakiernicza i dajemy radę :-)

Odpowiedz

Sunto1, 10 marca 2021, 21:16 6 -5

W końcu ktoś merytorycznie odniósł się do tematu, brawo! szach mat gda

Odpowiedz

SPOKOJNY MECHANIK, 11 marca 2021, 10:06 8 0

Zgadzam się z szach mat, IC to największa firma, ale nie da się kupować tylko w jedne, IC to nie pępek świata, dlatego jako serwis współpracujemy z całym rynkiem, nierzadko z firmami z drugiego końca Polski, bo np. do francuzów są firmy wyspecjalizowane z wielokrotnie większą, lepszą i dostępniejszą ofertą niż IC. Jednak przede wszystkim współpracujemy z firmami, które chcą z nami współpracować, na partnerskich warunkach, a jak widzę to w IC wszystko na umowę, umowa na obrót, umowa na sprzęt, umowa na śmieci, umowa na dług. A pro po niesamowite żeby podpisywać zobowiązanie na dług, to jak to jest w końcu współpracując z IC to się zarabia czy tylko robi od pierwszego do pierwszego. My czasami mamy w częściach na hali po 20 tys. większość kupuję za gotówkę i nie wyobrażam sobie żeby na te części nie mieć. Pewnie dlatego, że prowadząc serwis tak go prowadzę, żeby zarabiać i odkładać, dlatego stać mnie na wszystko o czym tu niektórzy piszą bez żadnych umów.
Nie odnoszę wrażenia, że ktoś specjalnie psioczy na IC tylko przedstawia swoje wrażenia ze współpracy zwłaszcza gdy zewsząd słyszy, że IC jest naj, naj i naj i jeszcze jedno profity, benefity, bonusy, gadżety, wycieczki są również w innych firmach, to tak dla tych co kupują tylko w IC.
Zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość nie tylko w tych wypowiedziach, że jak ktoś prowadzi warsztat nie współpracując z IC przedstawiając jak można zoptymalizować biznes, aby zarabiać wrzucany jest do worka jako ten cwaniak, który oszukuje, doi klientów, robi długi po hurtowniach itp.
Zgodzę się jeszcze z jednym pandemia oczyści rynek i ci kanalarze bez kasy fiskalnej bez podatku odejdą w siną dal. Ostatnio mieliśmy taki przypadek, Berlingo 1.6 HDI coś brzęczy na wysokich obrotach, okazało się, że uszczelka do EGR była niedokręcona i złożona na sillikon. Klientka była na wymianie EGR w innym warsztacie, pytam się co było ostatnio robione i czy ma jakiś rachunek, odpowiada, że wymieniała jakiś zawór za 1200 i podaje rachunek uwaga: kartka papieru z logo IC i długopisem wymiana EGR 400 złotych. Takie życie

Odpowiedz

szach mat gda, 11 marca 2021, 19:44 3 0

Wszystko zależy od PH IC. Proponuję kontakt z kierownikiem filii lub pomęczyć samego PH. Jest taki fajny program współpracy, który polega na umowie dżentelmeńskiej i nie wymaga papierowej formy. Druga rzecz - zasada tej umowy oparta jest na wykonywaniu zakupów. Otrzymujesz od ustalonego planu 3 lub 3,5% zwrotu. Nie zrobisz, nie masz bonusa. Proste, prawda? ;-)
W obecnej sytuacji każda firma z branży tnie koszty. Nie dalej jak miesiąc temu był artykuł tutaj na temat AL, co ciekawie dotyczył również zysku jaki firma wypracowała za rok 2020. Reasumując firma osiąga zysk, a nie stać jej nawet na kalendarze dla choćby tylko lojalnych klientów. Wiem, że IC nie jest idealną firmą. Firmę tworzą ludzie, a każdy ludek to inny charakter.
Pomijam już fakt, że choćby InterTeam, czy Gordon krzywo patrzą na to, że przez podpisaniem jakiejkolwiek umowy chcę jej dokładnie poznać jej treść, czy zanieść do księgowej przed podpisaniem. W IC nie ma tego problemu. Reasumując proszę pomęczyć PH :-)

Odpowiedz

KTOŚ, 12 marca 2021, 15:42 6 0

OJ TAK CENY NAJNIŻSZE I JESZCZE 3% ZWROTU DLA WAS , MOŻE JESZCZE DOPŁACAC ABYŚCIE KUPOWALI , TEN RYNEK JUZ DAWNO ZWARIOWAŁ

Odpowiedz

DWARF, 15 marca 2021, 10:56 4 0

Ale nie ogarnięty jest twoj PH z IC jak nie wierzysz..... Poproś może o zmiane PH? a może poprostu z Tobą jest coś nie tak. Ja jestem człowiekiem ugodowym i z moim każdym klientem jestem w stanie się dogadać. Ale musi to działać w dwie strony, i zawsze klientowi to powtarzam. Ustawiam Ci bardzo dobre warunki daje Ci umowę ale jeśli ty dalej kupujesz za 2-3 tys a masz potencjał na 20 tys to ktoś tu kogoś robi w konia. Przestańcie robić z PH idiotów:)

Odpowiedz

Czytający ten wątek, 26 marca 2021, 13:19 6 0

Ciekawe wszyscy mechanicy czy swoim klientom sprzedajecie te części też z rabatem czy żenicie w detalu skamlając jakie to ciężkie czasy jak to wam ciężko i jakie te części drogie....
Jak nie ma na stanie części gdzie indziej to wtedy ten niedobry Inter Cars jest dobry bo można mieć części szybciej a potem oddać jak już przyjdzie z innej Hurtowni...

Jeszcze się taki nie urodził co by WSZYSTKIM DOGODZIŁ wyniki sprzedaży i zysków mówią za siebie u wszystkich sprzedających w tej branży.

Pamiętajcie INWESTYCJE I ROZWÓJ TEŻ KOSZTUJĄ i firmy nie robią tego dla siebie tylko dla WAS - Ale to trzeba rozumieć

Odpowiedz