Kontrole graniczne mogą zakłócić pracę zakładów motoryzacyjnych

, 17 lutego 2021, 8:58

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części, CLEPA, ostrzega przed utrudnieniami na rynku motoryzacyjnym, które mogą być skutkiem wdrożenia kontroli granicznych na przejściach pomiędzy Niemcami, Czechami i Austrią.

Powodem wdrożenia kontroli granicznych jest trzecia fala pandemii COVID-19. Sekretarz Generalna CLEPA, Sigrid de Vries powiedziała:

– Europejscy dostawcy motoryzacyjni są zaniepokojeni niedawnymi doniesieniami o zamknięciu granic i zintensyfikowanych kontrolach. Środki te powodują zakłócenia na wewnętrznych granicach w Europie i krytyczne opóźnienia w łańcuchach dostaw. Jednolity rynek jest ważnym osiągnięciem Unii Europejskiej. Obrona jego integralności jest priorytetem, szczególnie w odniesieniu do swobodnego przepływu towarów i pracowników. Części motoryzacyjne, które utknęły na granicach, mogą zakłócić nasze łańcuchy dostaw „Just in Time”, przerwać produkcję i zagrozić wydajności sektora.

Zdaniem de Vries, choć zdrowie i bezpieczeństwo mają nadrzędne znaczenie, ważna jest również ochrona integralności rynku wewnętrznego. Zdaniem sekretarz, przemysł podjął liczne, odpowiednie środki w celu utrzymania najwyższych standardów bezpieczeństwa w czasie pandemii.

– Transport towarów powinien być zwolniony kontroli granicznych, a państwa członkowskie powinny wspierać funkcjonowanie jednolitego rynku. Jeżeli kontrole na przejściach granicznych zostaną zintensyfikowane, państwa członkowskie powinny uszanować swoje zobowiązanie do priorytetowego traktowania transportu towarowego, co udało się z powodzeniem podczas pierwszej fali pandemii, poprzez wprowadzenie „zielonych pasów” z łatwo stosowalnymi przepisami. Należy zauważyć, że wymagania dotyczące testów COVID dla zawodowych kierowców ciężarówek mogą zagrozić korytarzom towarowym i zakłóceniem łańcuchów dostaw. Przykładem jest to, co działo się w Dover w grudniu, gdzie długie kolejki do testów spowodowały znaczne zakłócenia, podczas gdy prawie wszyscy kierowcy ciężarówek uzyskali ujemny wynik na obecność wirusa. Tylko dzięki ustanowieniu praktycznej praktyki testowej, która zapewni ochronę pracowników, a jednocześnie zagwarantuje dostawę towarów, możliwe jest utrzymanie sprawnego łańcucha dostaw w branży motoryzacyjnej – dodaje Sigrid de Vries.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

driv3r, 20 lutego 2021, 8:48 2 0

Miała być walka z wirusem w obronie ludzi. Jest walka z ludźmi w obronie wirusa.

Odpowiedz