Green Deal i nowa polityka klimatyczna UE – dyskusja

, 19 listopada 2020, 14:40

Czy europejska motoryzacja ucierpi przez gospodarkę neutralną klimatycznie? Odpowiedzi na to pytanie postanowili poszukać uczestnicy jednej z sesji tematycznych, która odbyła się w ramach XV Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego przez SDCM.

W rozmowie na temat nowej polityki klimatycznej Unii Europejskiej udział wzięli:

  • Michał Dybula – Bank BNP Paribas
  • Leszek Wiwała – Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN)
  • Maciej Mazur – Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA)
  • Tomasz Bęben – Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM)

Uzgodnione niedawno w Unii Europejskiej limity CO² dla samochodów są najbardziej ambitne na świecie, a ich pomysłodawcy spodziewają się, że przyniosą ogromny postęp na drodze do mobilności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. To jednak, co dla polityków, ekologów oraz opinii publicznej, coraz bardziej zaniepokojonej stanem klimatu, jest wspaniałą ideą, dla motoryzacji oznacza tytaniczną pracę do wykonania, bez której nie ma mowy o zrealizowaniu tych celów. Do tego wszystkiego okazuje się, że już niedługo polityka klimatyczna Komisji Europejskiej będzie jeszcze bardziej ambitna i nastąpi zapowiedziana rewizja rozporządzenia w sprawie norm emisji CO². Czy rynek motoryzacyjny jest gotowy na forsowane na szczeblu unijnym zmiany? Zachęcamy do obejrzenia nagrania dyskusji ekspertów:

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!