Apel do rządu o zapewnienie dalszego funkcjonowania warsztatów motoryzacyjnych

, 24 marca 2020, 15:00

W związku z wprowadzonym w Polsce stanem epidemii, który pozwala na szereg ograniczeń, m.in.: wprowadzenie zakazu opuszczania określonych obszarów czy też zamykania instytucji i zakładów pracy, istnieje obawa, że ograniczeniami objęte zostaną działające jeszcze warsztaty motoryzacyjne. Czy jest to możliwe?

Apel branży

Niespotykany kryzys związany z koronawirusem COVID-19 powoduje, że polski rząd pod olbrzymią presją czasu, w dynamicznie zmieniającej się sytuacji, zmuszony jest podejmować trudne decyzje, co oczywiście jest zrozumiałe. Rząd już wprowadził ograniczenia dotyczące przemieszania się i ograniczana może być praca jeszcze szerszego grona firm i branż niż dotychczas, co oczywiście powoduje obawy.

Dlatego w trosce o bezpieczeństwo społeczeństwa, a tym samym należyte funkcjonowanie pojazdów wykorzystywanych przez lekarzy i służby ratunkowe (np. karetki), zaopatrzenia medycznego w tym aptek, jak również pojazdów policji, straży pożarnej i wszelkich służb zaangażowanych w zwalczanie wirusa oraz zaopatrzenia sklepów między innymi w żywność, SDCM zwróciło się z apelem do rządzących, zwracając uwagę na konieczność zapewnienia napraw wskazanych wyżej pojazdów.

– Branża motoryzacyjna zapewnia szybką dostawę części i naprawy samochodów niezbędnych dla ochrony i jak najlepszego funkcjonowania całego społeczeństwa. Zatem jest to sektor, który powinien działać. Z badania przeprowadzonego na zlecenie SDCM wynika jednocześnie, że 20% warsztatów już obecnie w obawie przez wirusem jest zamkniętych, a są to dane na koniec zeszłego tygodnia. Jednocześnie pozostała część wskazuje, na znaczny spadek klientów. Świadczy to o odpowiedzialności społeczeństwa i samo dostosowaniu – mówi Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych

Mniejsza liczba klientów oznacza ograniczony kontakt z osobami trzecimi. Specyfika działalności warsztatów różni się znacznie od innych punktów usługowych, jak na przykład sklepów, gdzie spotkać się może (a co za tym idzie zarazić), nawet kilkadziesiąt osób (obecnie). Znaczna część warsztatów ma zaledwie kilka stanowisk naprawczych co pozwala na jednoczesną naprawę 2-3 samochodów. Również kontakt z klientem ma zupełnie inny charakter niż na przykład u fryzjerów, kosmetyczek etc.

Mając świadomość powagi sytuacji, SDCM zwróciło także uwagę, aby dalsze decyzje podejmowane były ze świadomością potrzeby zagwarantowania stałych dostaw części samochodowych oraz usług naprawczych, dla wyżej wspomnianych pojazdów.

Nierozerwalnie związaną z powyższym postulatem jest kwestia utrzymania przepływu towarów, która jest niezwykle istotna dla producentów eksportujących swoje wyroby jak i dla dystrybutorów części zaopatrujących warsztaty, co także SDCM w apelu podkreśliło.

Właściwie zaopatrzone magazyny dystrybutorów umożliwią zaspokojenie popytu na części motoryzacyjne ze strony warsztatów motoryzacyjnych, które ich potrzebują w celu zachowania ciągłości świadczonych przez siebie usług napraw i serwisowania pojazdów, zwłaszcza tych wykorzystywanych przez służby ratunkowe czy policję, jak i dostawy żywności. Odprawy powinny być usprawnione, tak by jak najbardziej zminimalizować przestoje na granicach. Jest to konieczne w celu utrzymania długiego i skomplikowanego łańcucha dostaw i dystrybucji części motoryzacyjnych w zakresie eksportu i importu towarów.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

anonim, 24 marca 2020, 18:10 4 -3

Jak warsztaty zamkną to hurtownie ............ sami wiecie co.

Odpowiedz

Emilia, 24 marca 2020, 22:25 7 -5

dokończę powyższe zdanie z kopkami: za dwa miesiące zwolnią wszystkich i zostaną zlikwidowane
I dodam zdanie od siebie: ciekawe jak długo pojazdy pogotowania będą jeździć do chorych bez napraw oraz jak długo ciężarówki będą dowozić jedzenie do sklepów.

Odpowiedz

Brocar, 25 marca 2020, 8:45 6 -5

Nie te hurtownie to będą inne nie ma po czym płakać

Odpowiedz

Myślący z warsztatu ., 24 marca 2020, 19:43 10 -7

Co to jest ?????? Tekst typowy dla lobby hurtowni . A co z bezpieczeństwem pracowników warsztatów , to już nie ważne ?????? liczy sio sprzedaż części ????? Jak zamkniemy warsztaty nawet na miesiąc to nic się złego nie stanie ....

Odpowiedz

Adik, 24 marca 2020, 20:43 7 -10

Zaraz pracownicy i hejterzy hurtowni zaczną minusować to typowe, dla nich tylko kasa, kasa ,kasa .....

Odpowiedz

Marek, 24 marca 2020, 21:32 16 -6

Do Adik.
Jak Cię stać to zamykaj warsztat.
Ja to rozumiem, że nikt Ciebie nie zmusza do tego abyś miał otwarte.
Tu gra idzie o to, żebyś nie został zmuszony do zamknięcia, jeżeli nie będzie Ciebie na to stać.

Odpowiedz

Fawo, 25 marca 2020, 9:18 9 -6

Do Marek - jak zrobisz postój na 2 - 3 tygodnie to bedziesz zmuszony do zamknięcia ????? Potem będzie nawał roboty nie ma co panikować ..

Odpowiedz

Cichy, 26 marca 2020, 14:44 3 0

Nie prawda moze sie okazać ze nie bedzie nawału roboty bo ludzie potraca płynnosc finansowa i nie beda naprawiac aut

Odpowiedz