Filtry kabinowe – przegląd polskiego rynku

, 28 maja 2019, 12:12

Filtr kabinowy należy wymieniać przynajmniej raz w roku, o czym mechanicy powinni przypominać swoim klientom, także we własnym interesie. Które filtry warto polecać? Tej kwestii nie rozstrzygniemy – przyjrzeliśmy się za to ofercie producentów, dostępnej na polskim rynku.

Filtry przedstawiamy w kolejności przypadkowej. Osoby zainteresowane uzyskaniem większej ilości informacji zachęcamy do kontaktu z przedstawicielami producentów i/lub dystrybutorów.

MANN-FILTER FreciousPlus

Filtry kabinowe MANN-FILTER FreciousPlus w jakości oryginalnego wyposażenia, niemal w 100% oczyszczają dostające się z zewnątrz powietrze z cząstek i szkodliwych gazów. Filtr prawie całkowicie zatrzymuje drobny pył z cząstkami, których średnica aerodynamiczna wynosi 2,5 mikrometra (PM 2,5) – dla porównania: te cząstki są 30 – 40 razy mniejsze od ludzkiego włosa. Powstaje on między innymi w wyniku ścierania się opon i tarcz hamulcowych. Te drobne cząstki mogą wnikać głęboko do płuc. Najmniejsze z nich dostają się przez pęcherzyki płucne nawet do krwiobiegu i mogą wywoływać choroby dróg oddechowych oraz raka. Ponadto filtr kabinowy FreciousPlus adsorbuje nieprzyjemne zapachy i trujące gazy, takie jak tlenki azotu i ozon. Zapewnia w ten sposób mniejsze stężenie tlenków azotu we wnętrzu samochodu. Dzięki powłoce biofunkcjonalnej o działaniu bakteriobójczym FreciousPlus wiąże ponadto alergeny mogące uwolnić się z pyłków oraz hamuje rozwój bakterii i pleśni.

Sogefi Cabin3Tech+

Innowacyjny filtr kabinowy Cabin3Tech+ posiada 3 warstwy dla optymalnej ochrony:
1. Filtracja wstępna poprzez syntetyczną warstwę przeznaczoną do wychwytywania pyłków roślinnych i innych cząstek zanieczyszczeń;
2. Warstwa węgla aktywnego, pochłaniająca nieprzyjemne zapachy oraz szkodliwe gazy (toluen, n-butan, NO2, SO2), które mogą powodować bóle głowy, podrażnienia dróg oddechowych i kaszel;
3. Warstwa elektrostatyczna w technologii melt-blown, która skutecznie zatrzymuje drobne cząsteczki, takie jak otaczający kurz, pyłki kwiatowe i cząstki okładzin hamulcowych poprzez oddziaływanie elektrostatyczne.
Cząsteczki o wielkości 2,5 mikrona są zatrzymywane w 98,8 procentach. Cząsteczki te mogą dostawać się do płuc powodując podrażnienia. 56 nowych referencji filtra Cabin3Tech+, dostępnych dla rynku części zamiennych pod markami Purflux i FRAM®, obejmuje ponad 150 milionów samochodów w całej Europie, w tym marki: Peugeot, Citroen, Toyota, Renault, FIAT, Volkswagen i wiele innych.

Valeo ClimFilter™ Supreme

ClimFilter™ Supreme to najbardziej zaawansowany stopień ochrony – oprócz spełniania tych samych funkcji dwóch poprzednich rodzajów filtrów Valeo (ClimFilter™ Protect i ClimFilter™ Comfort) dodatkowo chroni przed wnikaniem alergenów wziewnych do kabiny pojazdu, poprzez ich natychmiastową neutralizację na powierzchni filtra dzięki warstwie polifenolu. Testy laboratoryjne wykazały 95% skuteczność filtra Supreme w neutralizacji alergenów charakterystycznych dla obszaru Europy.

UFI FILTERS: Cabin-air filter 53.030.00

Gama filtrów kabinowych marek UFI i SOFIMA w ubiegłym roku zwiększyła się z 418 numerów referencyjnych o kolejnych 50 pozycji, dzięki czemu UFI Filters pokrywa obecnie 98,5% zapotrzebowania europejskiego rynku samochodowego. Ponad 60% produktów to filtry przeciwpyłkowe z syntetycznym medium filtracyjnym z włókniny. Zatrzymują one ponad 90% cząstek o średnicy powyżej 2,5 mikrona (np. pyłki). Przykładem tego typu produktu jest filtr o numerze 53.030.00 wyprodukowany do samochodów Opel model Astra i Zafira. Pozostałe 40% to filtry kabinowe, w których został wykorzystany materiał filtracyjny z włókniny łączonej z węglami aktywnymi. Uniemożliwiają one przedostawanie się do wnętrza nawet mniejszych cząstek o wielkości od 0,01 do 2 mikronów (np. bakterie, grzyby) oraz eliminują nieprzyjemne zapachy i szkodliwe gazy, zapewniając optymalny komfort, zdrowie i dobre samopoczucie w samochodzie.

W ostatnich tygodniach firma UFI poinformowała o wprowadzeniu zupełnie nowej technologii filtrów kabinowych, która już wkrótce trafi na polski rynek. Szczegóły tutaj.

MAHLE CareMetix®

CareMetix® to innowacyjny kabinowy filtr powietrza oferowany przez MAHLE, który z sukcesem podbija rynek filtrów w Polsce. To nie tylko pożeracz kurzu, sadzy, pyłków bakterii i zarodników pleśni, pochłania on również zapachy i toksyczny azot. Pięciokrotnie skuteczniejszy dzięki szerokopasmowej technologii S5, składającej się z:

  • Wysoce skutecznej warstwy filtra cząstek stałych
  • Warstwy cząsteczkowej
  • Syntetycznej warstwy węgla aktywnego
  • Biofunkcyjnej warstwy zawierająca węgiel aktywny
  • Warstwy ochronnej

Możemy zagwarantować takie osiągi dzięki szeroko zakrojonym testom w rzeczywistych warunkach – na ruchliwej, czteropasmowej autostradzie przebiegającej bezpośrednio przy centrum badań i rozwoju MAHLE w „kotle” miasta Stuttgart w Niemczech, wzdłuż świeżo nawożonych naturalnie pól oraz w pobliżu stacji uzdatniania ścieków. Rezultat? Filtry CareMetix® pozwalają naprawdę „poczuć” różnicę! Filtr CareMetix® jest dostępny pod marką MAHLE i KNECHT FILTER! CareMetix® zapewnia niezawodną filtrację na dystansie do 15 000 kilometrów.

Freudenberg Filtration: micronAir blue

micronAir blue daje kierowcy i pasażerowi najskuteczniejszą ochronę we wnętrzu pojazdu. W porównaniu do filtrów cząstek stałych lub filtrów typu „combi” zapobiegających jedynie przenikaniu sadzy, pyłu i brzydkich zapachów przez kanały wentylacyjne, micronAir blue zatrzymuje ponadto trwale do 100% drobnego pyłu, prawie 100% wszystkich alergenów występujących w powietrzu ≥2 µm oraz mikrozarodników i pleśni.

micronAir blue bazuje na nowym wzornictwie materiału, które łączy różne właściwości filtracyjne w jednym systemie. Dzięki temu włókna syntetyczne o różnej wielkości zatrzymują gruboziarniste, a także ultradrobne cząstki pyłu. W warstwie węgla aktywnego zachodzi skuteczna adsorpcja zapachów i gazów. Filtr kabinowy zawiera ponadto warstwę bioaktywną, bardzo skutecznie i trwale eliminującą alergeny. W warstwie tej zastosowano dodatki nie zawierające biocydów i nanocząsteczek srebra o długotrwałej stabilności, które zgodnie z wynikami badań nie są szkodliwe dla człowieka.

Filtr KAMOKA F401601 przeciwpyłkowy

Filtr zatrzymuje cząstki stałe o rozmiarach do 0,5μm, czyli najbardziej szkodliwe dla człowieka składniki smogu. Wysoka jakość wykonania filtra gwarantuje bardzo dobrą jakość uszczelnień, a jego kształt zapewnia dobre dopasowanie do otworu montażowego i niweluje szansę przedostania się niefiltrowanego powietrza do pojazdu.

Wszystkie filtry kabinowe KAMOKA zatrzymują smog. Nawet filtr bez węgla aktywnego zatrzymuje najbardziej szkodliwe dla człowieka cząstki stałe takie jak pm 2,5 i pm 10.

.
Bosch FILTER+

Bosch wprowadził do oferty filtry kabinowe Bosch FILTER+ o działaniu antyalergicznym, antybakteryjnym i antysmogowym. Kluczową rolę pełnią w nim ultracienkie mikrowłókna oraz dodatek srebra. Filtr serii Bosch FILTER+ tworzą 4 warstwy:
1. antybakteryjna – zawiera jony srebra. Zatrzymuje i unieszkodliwia wszelkie bakterie,
2. węgla aktywnego – pochłania nieprzyjemne zapachy i zatrzymuje szkodliwe gazy,
3. mikrowłóknina –zatrzymuje pyłki i alergeny oraz cząstki zanieczyszczeń, m.in. cząstki stałe PM 2,5 μm tworzące smog.
4. włóknina nośna – zapewnia wytrzymałość filtra.

Korzyści z zastosowania filtrów Bosch FILTER+: ochrona przed alergenami, ochrona przed pyłem, pyłkami, bakteriami, smogiem, neutralizacja nieprzyjemnych zapachów, zapobieganie zaparowaniu szyb, ochrona wentylatora klimatyzacji.

Hengst Filter: filtry przeciwpyłkowe z węglem aktywnym (kombi filtr) – oznaczenie LC

Zastosowanie aż 300g/m2 węgla aktywnego oraz jego równomierne rozmieszczenie w materiale filtracyjnym gwarantuje bardzo skuteczne pochłanianie drobnych pyłków (do 99% cząstek PM2,5), filtrację nieprzyjemnych zapachów i niebezpiecznych gazów takich, jak ozon, smog, benzol czy spaliny. Stosowany w filtrach Hengst węgiel, dzięki specjalnej technologii pozyskiwania, posiada niezwykłą strukturę wewnętrzną (1 gram = 1000 m.kw), a jedna łyżeczka tego węgla aktywnego odpowiada powierzchni filtracyjnej boiska piłkarskiego. Filtry te utrzymują równomierną przepuszczalność powietrza na poziomie 1600l / m2/ s na całej powierzchni filtra oraz chronią system klimatyzacji.

MEYLE-ORIGINAL: biofunkcjonalny filtr kabinowy

MEYLE wzmacnia swój asortyment kabinowych filtrów cząstek stałych i filtrów z węglem aktywnym trzecią specyfikacją: dodatkowa warstwa filtracyjna wzbogacona jonami srebra w nowym filtrze kabinowym MEYLE-ORIGINAL ma działanie antybakteryjnie, a tym samym zapewnia czyste powietrze w samochodzie. Chociaż filtry cząstek stałych i filtry z węglem aktywnym MEYLE-ORIGINAL usuwają szkodliwe gazy, sadzę i pyłki, nowy filtr kabinowy dodatkowo chroni aktywnie przed bakteriami, a jego działanie grzybobójcze zapobiega powstawaniu pleśni i grzybów. Nowy filtr składa się z 4 warstw:
1. Warstwa biofunkcjonalna: ma działanie antybakteryjne i zapobiega zagrzybieniu.
2. Warstwa węgla aktywnego: filtruje szkodliwe gazy, a także ozon (O3), dwutlenek siarki (SO2) i tlenki azotu (NOx).
3. Podłoże z włókniny: podstawa dla warstwy węgla aktywnego i warstwy biofunkcyjnej.
4. Warstwa filtra cząstek stałych: usuwa z powietrza kurz, pyłki, sadzę i zanieczyszczenia

Nowy biofunkcjonalny filtr kabinowy MEYLE-ORIGINAL został zaprezentowany na targach Automechanika 2018 i jest już dostępny.

UFI FILTERS: Cabin-air filter 54.146.00

Gama filtrów kabinowych marek UFI i SOFIMA w ubiegłym roku zwiększyła się z 418 numerów referencyjnych o kolejnych 50 pozycji, dzięki czemu UFI Filters pokrywa obecnie 98,5% zapotrzebowania europejskiego rynku samochodowego. Ponad 60% produktów to filtry przeciwpyłkowe z syntetycznym medium filtracyjnym z włókniny. Zatrzymują one ponad 90% cząstek o średnicy powyżej 2,5 mikrona (np. pyłki). Pozostałe 40% to filtry kabinowe, w których został wykorzystany materiał filtracyjny z włókniny łączonej z węglami aktywnymi. Uniemożliwiają one przedostawanie się do wnętrza nawet mniejszych cząstek o wielkości od 0,01 do 2 mikronów (np. bakterie, grzyby) oraz eliminują nieprzyjemne zapachy i szkodliwe gazy, zapewniając optymalny komfort, zdrowie i dobre samopoczucie w samochodzie. Przykładem tego typu produktu jest filtr o numerze 54.146.00 wyprodukowany do samochodów Mercedes-Benz klasy A i klasy B.

Filtry z węglem aktywnym DENSO

Filtry z węglem aktywnym DENSO wykorzystują wszystkie technologie blokowania – elektrostatyczne i oparte na nanowłóknach – stosowane w naszych filtrach standardowych, zatrzymując prawie 100% kurzu, pyłków kwiatowych oraz cząstek stałych i nie dopuszczając, by dostały się do układu oddechowego. Dodatkowa warstwa węgla aktywnego we wkładzie filtra neutralizuje spaliny oraz nieprzyjemne zapachy i zapewnia świeże, przyjemne i zdrowe powietrze w kabinie.

  • zwarta, gęsta włóknina zawiera do pięciu poszczególnych warstw, które wychwytują zanieczyszczenia i cząstki nawet o tak małych rozmiarach, jak 0,01 mikrometra
  • małe cząsteczki o stałym lub tymczasowym ładunku elektrycznym są przyciągane i zatrzymywane w wyniku działania sił elektrostatycznych
  • cząsteczki nieustannie się ze sobą zderzają, zmieniając prędkość i kierunek przepływu, na skutek czego spowalniają i są przechwytywane przez mechanizmy filtrujące
  • porowata powierzchnia filtra wychwytuje cząsteczki substancji, które są w stanie gazowym

Filtry kabinowe Blue Print

W filtrach kabinowych Blue Print materiał filtracyjny wykonany jest z syntetycznej włókniny, która produkowana jest w technologii pneumotermicznej (meltblown) nadającej jej kształt i wytrzymałość. Powierzchnia filtra pokryta jest naturalnym polifenolem. Polifenole to związki aromatyczne, które można znaleźć w skórce winogron, owocach granatu i herbacie. Są one stosowane w celu zapobiegania rozwojowi bakterii i mikroorganizmów oraz w celu wychwytywania z wdychanego powietrza alergenów takich jak pyłki brzozy, zarodniki grzybów i formaldehyd. Podczas przechodzenia powietrza przez włókna filtracyjne generowane są ładunki elektrostatyczne. Ładunki przyciągają cząsteczki o wielkości 0,3 mikrona, a także bakterie i nanocząsteczki sadzy emitowanej przez silniki wysokoprężne. Cząsteczki o wielkości od 0,3 do 0,9 mikrona stanowią ryzyko dla zdrowia człowieka, ponieważ są one zbyt małe, by zostać wychwycone w sposób naturalny przez organizm ludzki. Węgiel aktywny to kolejny czynnik. W materiale filtracyjnym osadzone są malutkie cząsteczki nawęglonej i rozkruszonej skorupy orzecha kokosowego. Te drobniutkie cząsteczki posiadają mikroskopijnej wielkości kanaliki, które zatrzymują szkodliwe gazy takie jak dwutlenek azotu (NOx).

Hengst Filter: 5-warstwowy filtr nowej generacji Blue.care – oznaczenie LB

W porównaniu ze standardowym filtrem z węglem aktywnym, Blue.care dodatkowo neutralizuje alergeny, grzyby pleśniowe i bakterie, hamuje ich rozmnażanie w układzie wentylacyjnym oraz zatrzymuje smog – a to wszystko dzięki dodatkowej warstwie filtracyjnej pokrytej innowacyjną powłoką z pirytionianem cynku.

Budowa filtra Blue.care:

  • Medium elektrostatyczne – zatrzymanie gruboziarnistych cząstek
  • Mikrowłóknina – zatrzymywanie pyłków, absorbcja płynu i elastyczność filtra
  • Warstwa węgla aktywnego – oddzielenie zapachów, oparów i gazów
  • Powłoka Meltblown – zatrzymanie cząstek o średnicy mniejszej niż 2,5 μm
  • Biofunkcjonalna tarcza pokryta innowacyjną niebieską powłoką z formułą z cynku – ma unikalne właściwości neutralizujące bakterie i hamujące ich rozmnażanie w układzie wentylacyjnym.

Valeo ClimFilter™ Protect

Filtr z aktywnym węglem ClimFilter™ Protect nie tylko wychwytuje cząstki stałe, ale także zapewnia ochronę przeciwko szkodliwym gazom takim jak ozon, dwutlenek azotu, toluen, buten, dwutlenek siarki oraz nieprzyjemnym zapachom, dzięki zastosowaniu aktywnego węgla. Ten rodzaj filtra jest rekomendowany w strefach miejskich, ruchu ulicznym oraz na silnie zanieczyszczonych obszarach. Filtry węglowe wykonane są w technologii łączonej: jedna strona filtra jest biała a druga szara ze względu na obecność aktywnego węgla. Na potrzeby swoich filtrów Valeo korzysta z najbardziej wydajnego węgla aktywnego, celem zagwarantowania jakości produktu.

Filtron: filtry z systemem biofunkcjonalnym BIOKNIGHT

Wszystkie filtry kabinowe marki FILTRON (standardowe jak i z węglem aktywnym) posiadają w standardzie system biofunkcjonalny BIOKNIGHT, który:

  • usuwa bakterie i alergeny,
  • zmniejsza ryzyko występowania reakcji alergicznych,
  • zapobiega rozwojowi pleśni i grzybów na filtrze,
  • posiada potwierdzoną laboratoryjnie skuteczność.

Podstawą systemu BIOKNIGHT jest innowacyjna, niewidoczna ludzkim okiem powłoka biofunkcjonalna, która działa dwufazowo. Pierwsza faza to działanie naładowanych elektromagnetycznie długołańcuchowych cząsteczek węgla. Cząsteczki te przyciągają do siebie bakterie i alergeny, a następnie niczym miecze przebijają ich ściany komórkowe. Druga faza to niszczenie bakterii i alergenów poprzez działanie elektromagnetyczne. Skutecznie zapobiega to ich reprodukcji. Decyzja o wdrożeniu systemu biofunkcjonalnego BIOKNIGHT we wszystkich typach filtrów kabinowych marki FILTRON wynika z przekonania, że na ochronę zdrowia i komfortu podróży zasługują  kierowcy i pasażerowie każdego modelu samochodu!

Filtry kabinowe DENCKERMANN

Rodzina filtrów kabinowych Denckermann to ponad 500 produktów filtrów przeciwpyłkowych i filtrów węglowych. Posiadamy filtry do samochodów osobowych i dostawczych, produkowanych w Europie, Azji oraz USA.
Materiały użyte do produkcji filtrów kabinowych Denckermann zatrzymują wszelkie zanieczyszczenia pochodzące z otoczenia, alergeny, najmniejsze cząsteczki kurzu i np. sadzy oraz nieprzyjemne zapachy. Warstwa nośna materiału filtracyjnego oraz konstrukcja bocznych elementów zapewniają odpowiednią sztywność całego filtra, co gwarantuje łatwy montaż i właściwe dopasowanie filtra. Materiały dodatkowe, takie jak ramki czy spoiwa są przyjazne dla środowiska i bezpieczne dla użytkowników pojazdów.

Nie idziemy na skróty. Filtry Denckermann zachowują parametry wymagane przez producentów pojazdów, mają odpowiednią ilość medium filtracyjnego, tak by spełniać parametry użytkowe przez cały okres użytkowania. Kierowca powinien tylko pamiętać aby regularnie wymieniać filtry w swoim aucie.

Filtr KAMOKA F501801 z węglem aktywnym

Filtr zatrzymuje cząstki stałe o rozmiarach do 0,5μm, które są najbardziej szkodliwymi dla człowieka składnikami smogu. Neutralizuje szkodliwe substancje takie jak ozon, węglowodory oraz związki siarki i azotu. Zatrzymuje także bakterie, co chroni zdrowie pasażerów, poprawia koncentrację kierowcy, a dodatkowo niweluje przedostawanie się nieprzyjemnych zapachów do kabiny pojazdu. Charakteryzuje się bardzo dobrą jakością uszczelnień. Kształt filtra zapewnia dobre dopasowanie do otworu montażowego i zmniejsza niefiltrowanego powietrza, które dostaje się do pojazdu.

Magneti Marelli: filtry kabinowe BCF569

Filtr jest jednym z tzw. fast moversów spośród ponad 200 filtrów kabinowych oferowanych przez Magneti Marelli. Jest to filtr cząsteczkowy, w którym oprócz standardowego medium filtracyjnego o dużej gęstości zastosowany jest także wkład z węglem aktywnym mający na celu skuteczniejszą eliminację zanieczyszczeń, pyłków oraz szkodliwych związków. Połączenie klejowe pomiędzy materiałem filtracyjnym a konstrukcyjnymi elementami ramki pozostaje szczelne przez cały okres żywotności filtra. Filtr ma zastosowanie w samochodach Fiat Punto, Fiat Idea oraz Lancia Musa.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!