7,935 mld zł wyniosły wstępne skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Spółki Inter Cars w 2018 roku. Przekłada się to na zysk netto w wysokości 223 mln zł. To wynik o ok. 3% wyższy niż w roku 2017.
Biorąc pod uwagę zestawienie rok do roku, zysk Grupy Inter Cars wzrósł. Warto jednak zauważyć, że w IV kwartale roku 2018 okazał się on niższy o 11,6 proc. niż w analogicznym okresie roku 2017.
Firma w oficjalnym raporcie wskazała kilka czynników, wpływających na rentowność w 2018 r. względem roku poprzedniego. Są to m.in.:
- wysoka dynamika sprzedaży zarówno w kraju jak i zagranicą;
- niższa rentowność w podstawowym segmencie działalności, jakim jest segment części do samochodów osobowych, która była związana ze strategiczną decyzją, by zwiększać udziały w rynku przy akceptacji zwiększonej liczby realizowanych projektów oraz zwiększonych kosztów pracy, przy utrzymaniu zatrudnienia na dotychczasowym poziomie;
- zwiększone wsparcie dla rozwijającej się sieci dystrybucji, co było związane przede wszystkim z inwestycjami w nowe lokalizacje filialne oraz z rosnącymi kosztami transportu;
- zwiększone koszty logistyki związane z obsługą większego wolumenu towarów wskutek pogorszenia rotacji;
- wyższe koszty odsetkowe wynikające z utrzymywania stanów magazynowych towarów wyższych niż optymalne.
Szczegółowe informacje na temat ostatecznych wyników osiągniętych przez Spółkę Inter Cars i jej Grupę Kapitałową w roku 2018 zostaną przekazane w skonsolidowanym i jednostkowym raporcie okresowym za rok 2018, które zostaną opublikowane w kwietniu.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Paweł, 19 marca 2019, 9:34 12 -2
Marża i tak leci w dół na łeb na szyję.Oddają juz każdemu po max rabatach,zresztą AP też już to czyni.Kiedyś mieli fajną politykę jeśli chodzi o rabaty,teraz to historia
Odpowiedz
Nitro, 19 marca 2019, 17:37 5 -3
Możesz rozwinąć swoją myśl? Polityka rabatowa i ewentualne następstwa, które prowadzą do rozdawnictwa są wynikiem czegoś, prawda? Rynek zaczął wymuszać pogłębienie rabatów i ciągłą walkę dystrybutorów o klienta a inaczej mówiąc walka ceną... byłbyś zadowolony z rabatu 30% jeżeli konkurent jest w stanie zaoferować na 40-45% rabatu? Czy powiesz, że drogo i pójdziesz do konkurencji? W ten sposób chcąc konkurować zmuszony jesteś obniżać ceny tracąc jednocześnie marżę... a i tak znajdzie się kolejny dystrybutor który zaoferuje jeszcze taniej i tak w kółko... to jaką politykę rabatową byś zaproponował Auto Partnerowi czy IC?
Odpowiedz
Anonim, 19 marca 2019, 11:15 11 -1
W skali makro to wielkie sumy, ale jest to na czysto tylko około 3% zarobku. Na poziomie sklepu, warsztatu to przy obrocie miesięcznym 100 tys. netto zostaje na czysto 3000. To już żadna rewelacja w dzisiejszych czasach.
Odpowiedz
Loloo, 20 marca 2019, 17:31 4 -2
Auto Partner - szkoda gadać o logistyce nie wspomnę.
Odpowiedz
safo, 20 marca 2019, 22:00 8 0
Auto Partner - bójcie się, całe IC się trzęsie na każdym zebraniu.
Odpowiedz
iglotkz, 20 marca 2019, 22:19 1 0
Ja tam nie mam z nimi problemu
Odpowiedz