UFI Filters stoi na czele walki z handlem podrobionymi częściami zamiennymi tradycyjnymi kanałami sprzedaży i poprzez e-commerce. Aby zwalczać to zjawisko u podstaw, Grupa UFI wdrożyła szereg strategii wraz z firmą Convey z Turynu, zajmującą się przeciwdziałaniem oszustwom w Internecie, aby ograniczyć rozprowadzanie podróbek części zamiennych, które zalewają rynki.
Roczny obrót podróbkami szacuje się na około 1,7 miliarda euro i jest on generowany przez produkty pochodzące głównie z Chin i Dalekiego Wschodu, z krajów takich jak Tajlandia, Indonezja, Indie, a następnie docierające do Europy poprzez Bliski Wschód (Emiraty) i Turcję (źródło: Sistema Informativo Anti-Contraffazione della Guardia di Finanza). Zjawisko to ma negatywne konsekwencje dla całego łańcucha dostaw, od producentów oryginalnych podzespołów, przez dystrybutorów, aż po użytkownika końcowego, czyli kierowcę, który nie zdaje sobie sprawy, jak niebezpieczna jest podrabiana część, nie poddana rygorystycznej kontroli jakości.
Działania Grupy UFI Filters rozpoczynają się od rejestracji marek – UFI Filters i SOFIMA Filter – i własnych patentów na głównych światowych rynkach. Do chwili obecnej firma UFI zarejestrowała 167 patentów i wzorów użytkowych. Jest to punkt wyjścia, który umożliwia UFI współpracę z firmą Convey w działaniach w zakresie kontroli i ochrony w Internecie, na głównych platformach sprzedaży online, w szczególności w Chinach i Turcji.
Walka z podrobionymi produktami nie ogranicza się tylko do fałszerzy, szanse na powodzenie zwiększa także współpraca z pośrednikami – platformami handlu elektronicznego, sieciami społecznościowymi, dostawcami usług internetowych lub hostingowych – którzy nie chcą ponosić odpowiedzialności za obrót fałszywymi produktami. Poprzez procedury usuwania bezprawnych treści w oparciu o roszczenia wobec własności intelektualnej i patentów, nielegalna oferta zostaje natychmiast usunięta, a w przypadku jej ponownego pojawienia się konto oszusta może zostać całkowicie zablokowane. Takie działania są zgodne z międzynarodowymi przepisami w zakresie handlu elektronicznego.
W przypadku tradycyjnych kanałów sprzedaży, UFI Filters oferuje usługi dla sieci dystrybucji obejmujące sesje szkoleniowe, aby pomóc pracownikom odróżnić oryginalne produkty od podróbek, zwłaszcza w przypadku najczęściej kopiowanych części z rodziny „H2O” i „ONE” oraz filtrów o wysokiej zdolności filtracji wody, które powstały na bazie własnej technologii UFI.
Działania UFI Filters przeciwko niewłaściwemu wykorzystaniu marki oraz naruszaniu jej opatentowanych technologii, są dodatkowo wzmocnione przez stosowanie etykietek na opakowaniach produktów, w szczególności sprzedawanych na rynkach podwyższonego ryzyka, jak na przykład na Dalekim Wschodzie. Umieszczony jest na nich kod QR oraz są one drukowane z zastosowaniem technik utrudniających podrobienie.
– Partnerstwo z firmą Convey ma kluczowe znaczenie dla zwalczania rozprowadzania podrabianych produktów u źródła, czyli kanałami dystrybucji internetowej, które są najtrudniejsze do kontrolowania. Nasza współpraca pozwoliła Convey zwiększyć świadomość na rynku, przedstawiając Grupę UFI jako przykład pilotażowego projektu, w który włączą się również inni gracze z tego sektora. UFI Filters oferuje także w swojej sieci sprzedaży Aftermarket natychmiastową pomoc techniczną i obsługę prawną, w przypadku zgłoszeń od Klientów. Dlatego, aby położyć kres temu zjawisku, należy zawsze kontaktować się z naszymi oficjalnymi dystrybutorami w sprawie zakupu produktów marki UFI Filters i SOFIMA Filter – mówi Luca Betti, UFI Group Aftermarket Business Unit Director.
Komentarze