Ile niezarejestrowanych punktów napraw samochodów działa w Twojej okolicy?

13 czerwca 2018, 15:20

Każdego właściciela i pracownika legalnie działającego warsztatu boli nieuczciwa konkurencja ze strony mechaników, którzy naprawiają samochody bez zarejestrowanej działalności, nie płacąc żadnych podatków. 

Nikt nie wie dokładnie jak duża jest skala zjawiska niezarejestrowanych, a więc nielegalnie działających punktów napraw samochodów, ponieważ bardzo trudno jest to zmierzyć. Można powiedzieć, że jest to prawdziwa szara strefa, której nie kontroluje żaden urząd, ponieważ takie punkty nie figurują w żadnej ewidencji.
Właśnie dlatego zapraszamy do wypełnienia ankiety, dzięki której łatwiej nam będzie oszacować dokładniejszą skalę tego problemu. 

Ankieta

Ankieta została zakończona!

Już niedługo przedstawimy wyniki ankiety. Zachęcamy do komentowania i dyskusji na temat tego jak można rozwiązać problem konkurencji ze strony niezarejestrowanych punktów napraw.

Jakie rozwiązania Waszym zdaniem mogą okazać się najlepsze? Czy lepsza okaże się metoda „kija” (np. srogie kary za świadczenie usług bez zarejestrowania działalności), a może metoda „marchewki” (np. zachęty do tego, aby zalegalizowali działalność).

Oczywiście warto zastanowić się także nad tym jak wesprzeć tych, którzy działają zgodnie z prawem płacąc podatki.

Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Chcelegalu, 13 czerwca 2018, 20:00 8 -32

miesięcznie mam około 2800 do 3000 i roboty full.W jaki sposób mam legalnie warsztat prowadzić?Podnieść ceny?To nikt nie przyjedzie.Proszę mi doradzić

Odpowiedz

Edmund, 13 czerwca 2018, 21:25 43 -6

Nie rozumiem, o co Ci chodzi? W końcu naprawiasz nielegalnie czy legalnie? Jak nielegalnie to raczej nie masz się czym chwalić tutaj. Jak ktoś na lewo naprawia i ma 3 tys. na rękę to nawet nie chce mi sie pisać jak to psuje rynek dla tych co chcą w tym kraju pracować i zarabiać uczciwie.

Odpowiedz

Jateżchcęlegalu, 13 czerwca 2018, 21:31 21 -1

Co na Wiejskiej mogą zrobić?
Najlepiej to odciążyć tych co płacą podatki.
Co branża może w tej sprawie zrobić?
Nie wiem.

Odpowiedz

Bartek, 14 czerwca 2018, 9:57 14 -1

Na Wiejskiej mogą wziąć się za Urzędy Gmin. 100 ludzi siedzi w budynku, 20% nosi papiery z pokoju do pokoju, kolejne 20% robi kawę, godziny otwarcia np. kasy 7-13... kto normalnie pracujący ma czas w tych godzinach iść coś załatwić. Reszta kończy o 15stej a jak się wejdzie o 14:30 to Panie mówią: "No już system nie działa". A o 12stej wycieczka krajoznawcza na zakupy żeby czasem po pracy prywatnego czasu nie marnować. Niech ruszą "d...y" i niech zaczną kontrolować. Jak rejestrował znajomy w innym miejscu w Polsce Lakiernię, i trzeba było podać numer, żeby rozszerzyć działalność, to powiedział Pani: "Proszę sprawdzić u Pana X, on ma", Pani szukała i bezczelnie odpowiedziała: "Ale on nie ma lakierni".... taka ich wiedza o tym na co pozwolenia dają.....

Odpowiedz

Tysia, 27 lipca 2022, 11:33 0 0

Jestem za , sąsiad postawił garaż ,wlewka zrobiona pismo o tym żea zamiar postawić przyszło po miesiącu ,tak z perspektywy mogła bym zadzwonić i powiedzieć że ma zastrzeżenia ,ale ma swoich ludzi w gminie ?
Zawsze liczymy się z tym że potem to my będziemy mieć problem by coś załatwić

Odpowiedz

Jack, 13 czerwca 2018, 21:40 33 -2

U mnie w okolicy na trzy warsztaty na legalu mamy jednego naprawiacza na podwórku bez rejestracji.
Ja każdego kontrolującego pytam, czy już odwiedzili tego co tak podwórkowo naprawia.
Oczywiście nikt z nich nigdy nie kontrolował jego, bo nie ma w rozdzielniku.

Odpowiedz

Do Jack, 13 czerwca 2018, 21:51 19 -2

Jest tak jak piszesz, nikt jego nie odwiedza i to norma, a nam nakazują kasy online.

Odpowiedz

TEDI, 14 czerwca 2018, 11:57 7 -3

Jeżeli dobrze rozumiem to masz 2800 do 3000 obrotu, a więc nawet nie zarabiasz na siebie, a nawet dokladasz di interesu, pytanie z czego?
Zostaw ta robotę, zatrudnij się, przynajmniej za 500zł., nie będziesz dokładał będziesz miał chociaż 500zł.
Wiesz co bym zrobił? - kontrolę u ciebie bo coś jest nie tak, komu chcesz wcisnąć ciemnotę - masz "full" roboty i tylko taki malutki obrót - robisz za darmo?, chyba że to obrót dzienny.

Odpowiedz

Robert, 16 czerwca 2018, 7:34 4 -1

Gdybyś nie robił darmo, nie robił dzikiej konkurencji, nie wychowałbyś sobie klienta dla którego wszystko jest drogo, to dzisiaj nie narzekałbyś na marny zarobek, nie musiałbyś podnosić ceny, nie martwiłbyś się o klienta, czyli działałbyś legalnie, miałbyś pieniądze,warsztat i klienta

Odpowiedz

Edmund, 13 czerwca 2018, 21:22 27 -4

U mnie w okolicy 2 legalne warsztaty, w tym mój i 4 "naprawiaczy" co to do do nich stoi kolejka samochodów na chodniku. Każdy wie, ale nikt nie wie, a do kogo przyjdzie kontrola i komu wlepią karę? Mi oczywiście, bo na pewno nie temu, co jest oficjalnie bezrobotny i jeszcze zasiłek bierze...

Odpowiedz

oZUSowany, 13 czerwca 2018, 22:55 12 -1

Zasiłku to raczej nie bierze, bo jak kilka razy odmówi pracy proponowanej przez urząd to mu nie dają już. Ale ubezpieczenie ma za darmo. A my ZUS musimy płacić.

Odpowiedz

Bartek, 15 czerwca 2018, 13:50 2 -1

W urzędach pracy na wsi to znajomi znajomych i po 2 lata trzymają i nie proponują więc...nigdy nie zrozumiem tego systemu jak ofert pracy jest dużo i taki bezrobotny co nic nie robi i mu się nie chce może odmówić przyjęcia pracy bo mu się coś nie podoba... skoro nie chce pracować to czemu mamy my go utrzymywać? Wiadomo że nie każdy taki jest ale niestety większość w tych urzędach to kombinatorzy.

Odpowiedz

Kijem, 14 czerwca 2018, 8:26 26 -3

Ja jestem za kijem. My musimy przestrzegać ochrony środowiska, spełniać wszelki obowiązki związane z bezpieczeństwem pracy, płacić zus, podatki, legalne oprogramowwanie itd.
Państwo teraz będzie walczyć ze smogiem to niech w ramach tej walki skontrolują podwórkowców i zapytają co robią np ze starym olejem itd.

Odpowiedz

Warsztat Lublin, 14 czerwca 2018, 8:45 12 -2

A gdzie dzielnicowy? Za co płacimy policji? Nie wie kto na jego terenie naprawia samochody legalnie a kto ma dziuplę? Nie może zgłosić faktu nielegalnego zakładu? Jak zadzwonili do mnie z dozoru kilkanaście lat temu czy mam podnośniki pod dozorem, powiedział mi że znalazł nr tel w moim ogłoszeniu reklamowym. Ale jak zapytałem czy chodzą i wyszukują w warsztatach legalnych czy mają dozorowane podnośniki to już nie. Ja mam 4 i płacę za dozór, ile legalnych kolegów ma podnośniki niedozorowane?

Odpowiedz

Anonim, 14 czerwca 2018, 9:07 14 -1

Też znam ten ból,mam 6 podniśników zgłoszonych do udt,biora kase na nic.Przyjdzie ,popatrzy i kase zabierze.Chodzi pewnie o to ze jak sie ma uczni,i pracowników to trzeba być na legalu,tak wrazie jak by cos sie stało.I prokurator sie nie doczepił.Ale z checią bym zrezygnował z tego udt.....opłata jest za dużaaaaa ....nie wspominając o sprężarce jeszcze.

Odpowiedz

Kuba, 14 czerwca 2018, 9:35 8 -1

ANONIMIE, nie denerwuj się, przecież ten podwórkowo-ogródkowy mechanik, samochód podpiera kołkiem z drewna, dlatego UDT nie ma co kontrolować. Ewentualnie ktoś z resortu leśnictwa mógłby to skontrolować.

Odpowiedz

Bartek, 14 czerwca 2018, 9:48 7 -1

Dzielnicowy i straż gminna jest od tego żeby podczas targowiska na wsi wystawić mandaty za złe parkowanie.

Odpowiedz

Robert, 16 czerwca 2018, 7:37 5 -1

Dzielnicowy i pozostali urzędnicy są zainteresowani , bo też korzystają z takich dziupli.

Odpowiedz

Acior, 18 stycznia 2022, 16:04 0 0

U nas policjanta i jego rodziny robi

Odpowiedz

aaaga, 14 czerwca 2018, 8:53 13 -2

Jakoś nikt nie mówi o tym,że dobrym sposobem byłoby żeby hurtownie sprzedawały w cenach hurtowych tylko na faktury. Na paragony tylko w cenach detalicznych. Wtedy w jakimś stopniu nielegalne warsztaty miałyby trudniej. Ale warsztaty legalne też biorą na paragony więc w tym temacie cisza......

Odpowiedz

NICK, 14 czerwca 2018, 9:59 3 -1

Do aaaga - to byłoby ekstra gdyby hrtownie na paragon sprzedawały drożej, ale jak sam piszesz "warsztaty legalne też biorą na paragony" i dlatego hurtownie nie mogą sobie pozwolić na taki krok, a poza tym miedzy hurtowaniaami jest tak silna konkurencja, że nikt nie odważy się zrobić pierwszego kroku.

Odpowiedz

domkobylka, 14 czerwca 2018, 14:40 2 -1

Urzędnicy tłumaczą brak reakcji na nielegalne działania w tym i nielegalne, lub zawieszone warsztaty brakiem donosu z podpisem ,bo im się d nie chce ruszyć z krzesełka . Nie będą kasowali tak taniego warsztaciku przecież. A gdzie policja skarbowa , lub Zusowska? .Dzielnicowy też wie kto pracuje po cichu ,ale szanuje mechaniora co u niego naprawia auto i koło się zamyka

Odpowiedz

TEDI, 31 lipca 2018, 10:26 1 0

Prawo, jeszcze raz prawo musi być tak skonstruowane żeby hurtownie nie mogły sprzedawać detalicznie i na paragony - tak jest w normalnych krajach na całym świecie, jakie trzeba mieć wykształcenie żeby to rozumieć?, doktoraty?, czy też może wystarczy aby rządzący byli po prosu mądrzy i pilnowali interesu wszystkich obywateli.

Odpowiedz

Warsztat Lublin, 14 czerwca 2018, 10:05 5 -13

W IC nie kupisz ze zniżką na paragon, tylko faktura

Odpowiedz

WWaa, 14 czerwca 2018, 12:31 6 -1

A od kiedy to? Oczywiście że kupisz jeżeli nie przychodzisz do nich po raz pierwszy...

Odpowiedz

1984, 14 czerwca 2018, 22:17 0 -1

Chyba nie wiesz, co piszesz...

Odpowiedz

Andy, 14 czerwca 2018, 9:15 13 -1

Jeżeli będą mniejsze obciążenia finansowe i prosty sposób rozliczeń to, także ograniczy szarą strefę. Legalny mechanik płaci ZUS + kasa, inspekcja pracy czepia się wszystkiego. Jak sprzeda olej to trzeba być Vatowcem. Do tego jakieś biuro rachunkowe, jeden pracownik
i już jest około 4tys opłat. Za garaż zarejestrowany na działalność trzeba zapłacić wyższy podatek. Przykładowo za nieruchomość na cele mieszkaniowe płaciłem 800zł.Po zmianie na działalność płacę około 6tys. Znam przypadek, gdzie mechanik zatrudniał 14 pracowników, pracował 16 godzin. Zlikwidował działalność. Z kolegą naprawia dalej bez zezwolenia, kontroli i innych opłat i twierdzi, że zarabia więcej mniej pracuje i ma spokój.
Mechanik ten jest dobrym fachowcem, jest drogi, nie wystawia faktur kolejkę ma na zapisy o pracowników się nie martwi. Na urlop wyjeżdża kiedy mu się podoba.

Odpowiedz

Bartek, 14 czerwca 2018, 9:46 9 -2

Dokładnie. My mamy 35k kosztów miesięcznie z kredytami. A nielegalna konkurencja się ładnie rozwija, nowy sprzęt za gotówkę na paragon itp.

Odpowiedz

Scoville, 14 czerwca 2018, 9:29 6 -1

W Myślenicach to już jest katastrofa, legalne zaczynają padać, nikt się tym nie interesuje. Jak zwykle obiecanki tylko.

Odpowiedz

Piotr, 14 czerwca 2018, 9:42 17 -3

Przecież to proste. Hurtownie motoryzacyjne dostają absolutny zakaz sprzedaży części nie mechaniką i tylko na FV. W sklepie można kupić sobie żarówkę i wycieraczki i nic więcej. Niech ktoś na zachodzie kupi sobie części na paragon w cenie hurtowej, jest to nie realne. Skończmy z partyzantką w hurtowniach typu IC to skończy się i szara strefa. I do tego nagrody dla pracowników US za łapanie tych co robią na lewo i wysokie kary. Nam za niewystawienie paragony grożą wysokie kary, to niech lewus też takie płaci a nawet 3 większe.

Odpowiedz

Warsztat Lublin, 14 czerwca 2018, 10:07 5 -13

Piotrze od ponad roku w IC nie kupisz na paragon ze zniżką

Odpowiedz

Piotr, 14 czerwca 2018, 11:05 7 -1

Pokarz mi taki oddział na mapie polski. Dla IC liczy się tylko obrót. Przecież takie mają motto :). Maja w D.... Warsztaty. Każdy sprzedawca ma ustawiany limit sprzedaży jak się nie wyrobi dostaje po premii. Więc sprzedają każdemu kto się nawinie. Skaczmy z mentalnością z czasów młodej demokracji, hurtownia motoryzacyjna powinna być tylko dla mechanika (sklepy motoryzacyjne nie powinny sprzedawać części mechanicznych bo i one także napędzają szarą strefę). Idź do dużej hurtowni budowlanej i kup na paragon w cenie hurtowej np cegły. Jest to nie realne. Ty jako mechanik nawet jak weźmiesz te cegły na firmę to i tak zapłacisz detal. A budowlaniec w IC zapłaci tyle samo co ty lub nawet taniej.

Odpowiedz

Leon, 15 czerwca 2018, 11:38 2 -1

Piotr, masz rację, ale... jesteś bardzo młody lub brakuje Ci wiedzy nt zasad funkcjonowania handlu w motoryzacji.
Jeszcze 15 lat temu była własnie generalna zasada : Hurtownia - sklep- warsztat - detal : taki łańcuszek sprzedaży zapewniał wszystkim godziwy dochód, hurtownie nie martwiły się o klienta, niepotrzebna była rzesza przedstawicieli, nie musieli tracić czasu na wyszukiwanie części dla klientów, bo tym wszystkim zajmowały się właśnie sklepy.
Idąc Twoim tokiem rozumowania mogę mieć pretensje, że zawyżając ceny usług zaniżacie cenę towaru.
Zawsze słyszę pretensje od mechaników , po co otworzyłem warsztat zabierając im chleb , skoro mam sklep? Więc ja się pytam , po co kupujecie w hurtowniach i sprzedajecie detalistom ze swoimi zniżkami? Zabieracie mi chleb !
Mechanik jest od naprawiania, a sklep od sprzedawania.
Sklepy nie tworzą tej szarej strefy tzw.garażowców - to efekt dotacji dla pseudomechaników , którzy po 3 latach zwijają interes i robią na czarno.

Odpowiedz

Białystok, 14 czerwca 2018, 17:37 6 0

Warsztat Lublin, no niestety jesteś w wielkim błędzie. IC , InterTeam, InterParts , te 3 hurtownie mają największą sprzedaż na paragon ze zniżką! Skąd wiem? Od stałych klientów, którzy kupując tam , dostają paragon , mam kilka zeskanowanych - co ciekawe- cena jest taka jak dla hurtownika. Wystarczy, żwe umorusany smarem zajdziesz i poprosisz na paragon ze zniżką .

Odpowiedz

Bartek, 14 czerwca 2018, 9:44 13 -2

Urząd skarbowy na prośbę kontroli nielegalnych placówek odpowiada: "Nie mamy takiego punktu w rejestrze, więc nie możemy wysłać kontroli ponieważ nie widnieje w bazie danych podmiotów gospodarczych". Taką dostałem odpowiedź zarówno po telefonicznej prośbie o kontrolę jak również od Pań które spacerują i sprawdzają kasy fiskalne. Więc o czym tu pisać.... Kontrolę są przeprowadzane tylko na legalnych firmach i tylko nas doją. Jak nielegalnie bierze 100zł to ma wszystko a u nas VAT i dochodowy i połowa zostaje. U nas na 3 legalne warsztaty jest około 10 nielegalnych małych, nie wspominając o lakiernikach.

Odpowiedz

Gonić_ich, 14 czerwca 2018, 10:09 1 -2

OK, ale mafia paliwowa też jest nielegalna i nie zarejestrowana, a jednak ich ścigają. Fakt - w przypadku mafii to jest duża kasa, a tu co z tego jednego mechanika można wycisnąć - tyle co nic

Odpowiedz

Bartek, 15 czerwca 2018, 14:00 2 0

Nie chodzi o jednego, ale jak sukcesywnie miasto po mieście, wieś po wsi, usuną szarą strefę, to legalny warsztat będzie mógł nawet tych samych ludzi zatrudnić, dać im pensje, rozwijać firmę, podnieść trochę ceny i się skończy problem z brakiem mechaników do pracy i walką o cenę ponieważ zostaną na takiej wiosce 2-3 warsztaty a nie 2-3 warsztaty i 10 na czarno, wtedy będzie uczciwa konkurencja zależna od jakości usług i czasu a nie od ceny tylko. Wiadomo, że nie wszędzie ale moim zdaniem to by pomogło. Dla szarej strefy jak zarobi 200zł dziennie to ma wypas, a my minus VAT, minus ZUS, minus dochodowy i jeszcze podatek od gruntu itp księgowe i zostanie ci mniej niż połowa z tego. A jak nie będzie kontroli to dużo się zamknie warsztatów bo po co płacić jak nikt nie kontroluje tego.

Odpowiedz

Yuas, 14 czerwca 2018, 9:51 17 0

W mieście liczącym 12 tys. mieszkańców oraz jego okolicy działa legalnie 16 warsztatów. Nielegalnych zaś jest 93. Klientami tych nielegalnych często są pracownicy policji i Urzędu Skarbowego. Czują się więc bezkarni.

Odpowiedz

Krzysztof, 14 czerwca 2018, 10:00 7 0

Uważam że wszyscy powinni mieć jednakowe możliwości pracy. Nigdy nie popierałem szarej strefy - szkodziła i szkodzi wszystkim

Odpowiedz

Mutek, 14 czerwca 2018, 10:08 8 0

Zgadzam się z Bartkiem .Urzędy Skarbowe i Policja doskonale wiedzą gdzie są dzikie warsztaty. Często sami naprawiają u nich auta i nawet ich chronią . Po co się wysilać,do legalnie pracującego jak się przyjdzie na kontrolę bez wysiłku można zrobić wynik.U nas na lubelszczyżnie dzikie warsztaty to prawdziwa plaga.

Odpowiedz

Warsztat Lublin, 14 czerwca 2018, 10:15 6 -2

A co do paragonów ze zniżkami w hurtowniach - od zawsze wyganiam "siatkowiczów" - przyjdzie z siatką części bo szwagier pracuje w hurtowni (więc kupił na zniżkę pracowniczą) i chciałby je wymienić - wyganiam od razu z progu - niech mu teraz szwagier zamontuje. Po to są zniżki żeby warsztat zarabiał na częściach i robociźnie (udzielam gwarancji na wszystkie sprzedawane i montowane na serwisie części i nie odsyłam klienta tam gdzie je kupiłem) dlatego jest rynek bo hurtownie grają nie fer !!! (nie wszystkie patrz wyżej)

Odpowiedz

Prorok, 14 czerwca 2018, 11:19 2 -4

Spokojnie, niedługo Wasze problemy się skończą. Jest problem z lojalnością warsztatów wobec hurtowni to wreszcie hurtownie zaczną otwierać swoje własne warsztaty, wiec będziecie pracować jako pracownicy u nich. Może wreszcie unormuje to ten rynek.

Odpowiedz

Anonim, 14 czerwca 2018, 11:40 3 0

A może tak w drugą stronę, gdzie jest lojalność wobec warsztatów.

Odpowiedz

Warsztat Lublin, 14 czerwca 2018, 12:11 3 0

Co oznacza lojalności warsztatów wobec hurtowni? Ja kupuję te same rzeczy tam gdzie je taniej sprzedają... chyba na tym polega wolny rynek...

Odpowiedz

Andrrej, 14 czerwca 2018, 12:38 0 0

Drogi Proroku, to ciekawy scenariusz rynkowy.
Może to i dobry pomysł.
Ci co kiedyś prowadzili małe sklepy, dziś prowadzą filie hurtowni.
I jak wiem to dobrze a nawet bardzo dobrze im się wiedzie.

Odpowiedz

Prorok, 14 czerwca 2018, 13:45 5 -1

Drodzy koledzy mechanicy, teraz się oburzacie ale czy to aż takie zle rozwiązanie? Organizator sieci bierze na siebie cześć obowiązków, papierologie a Wy pilnujecie biznesu, naprawiacie samochody :) tylko nie zapominajcie pilnować żeby za mocno Was nie wyzyskali :)

Odpowiedz

Srogi Luśnia, 14 czerwca 2018, 12:29 7 -5

Narzekacze to w większości autorzy tej patologii. Przeszkadza Wam chałturzący za 2-3k/mc, ale gdyby przyszło go zatrudnić jako swój personel to "z przyjemnością" zaproponujecie mu 2100,- brutto+ ew. Pańska Łaska.
Czytajcie Gogola (i nie ważne, że Moskal): " Z kogo się śmiejecie? Z siebie się smiejecie!"

Odpowiedz

aaaga, 14 czerwca 2018, 15:28 4 -1

Znajdz mi dobrego nielegalnego mechanika a dostanie u mnie 4k/mc jako pracownik bo chyba nie wiesz co mówisz startując z tym 2100 brutto :)
a słowo hurtownia mówi samo za siebie jeśli się nie orientujesz

Odpowiedz

Srogi Luśnia, 14 czerwca 2018, 19:13 6 -4

Pracowników niestety musisz szukać sam. Natomiast większość "nielegalnych"(sic!) mechaników, których znam fachowością przewyższa o dwie długości konkurencję. To z reguły osoby, którym znudziła się pańszczyzna u Jaśnie Pana i jego rodziny. Gdyby byli kiepscy "pies z kulawą nogą" by do nich nie zaglądał.

Odpowiedz

aaaga, 15 czerwca 2018, 11:53 4 -2

Znudziła???A to z reguły osoby,które pozwalniano za niefachowość. I tak się składa,że dzięki takim garażowcom mamy więcej roboty na poprawkach.A pracowników nie muszę szukać bo mam i u Jaśnie Pani bo jestem kobietą zarabiają wystarczająco dobrze i wyobraź sobie,że ich szanuję bo może nie zdajesz sobie sprawy że to właśnie pracownicy pracują na właściciela i reprezentują mój warsztat i nazwisko.Może taka niedzisiejsza jestem. Ale wieloletnie tradycje rodzinnej firmy zobowiązują.

Odpowiedz

Bartek, 15 czerwca 2018, 14:08 2 0

Dokładnie. 2100 to na kasie jest w sieciówce. 4k jest za mało niektórym. A chętnie zapłacę więcej ale niech zarobi na siebie i na firmę. Mogę 5k dać ale niech firma też zarabia. Niestety właśnie jest takie pojęcie że właściciel ma majątek a pracownik nic, dobrze by było jakby pracownik zrozumiał też, że pensja nie rośnie na drzewie tyko najpierw musi firma zarobić żeby było z czego pensje płacić. Ale to nie na temat tego artykułu.

Odpowiedz

Piotr, 14 czerwca 2018, 15:58 3 0

Narzekamy bo płacimy podatki, zus i inne opłaty. A taki idiota co chałturzy sobie w domu po godzinach lub w ogóle całkiem tylko na lewo robi niszczy nam rynek. Powiedz jak właściciel warsztatu ma wystawić paragon np za wymianę klocków na 60 zł, bo tyle bierze taki cwaniaczek. Pałowa tego paragonu idzie do państwa a pracownik weźmie więcej za swoją pracę? :)

Odpowiedz

Srogi Luśnia, 14 czerwca 2018, 12:36 10 0

"Hurtownia powinna sprzedawać tylko warsztatom!!!" Hurra! A producenci powinni przekazywać wiedzę tylko do swoich sieci ASO! Żadnych OBD itp. bzdetów, Zadnej tolerancji dla stosowania części innych niż fabryczne. Po pięciu latach nie zostanie kamień na kamieniu!

Odpowiedz

TED, 16 czerwca 2018, 8:36 3 -1

Ty naprawdę jesteś "srogi luśnia", albo głupi luśnia, niezależnie co by to miało znaczyć, - gdzie ty żyjesz,w lesie?, co robisz, pochwal się, może by tak w tym co ty robisz zastosować takie "bzdety", byłbyś zadowolony?, pewnie jesteś złodziejem - tak złodziejem, bo uznajesz tylko złodziejskie metody.
Pokaż jeden kraj cywilizowany gdzie w hurtowni kupisz cokolwiek? i do tego na paragon w cenie hurtowej?
Gdybyś miał chociaż odrobinę rozumu to wiedziałbyś że hurtownie są jak sama nazwa są do sprzedaży hurtowej, a nie detalicznej, w żadnym cywilizowanym kraju w hurtowni nie kupisz nic jeżeli nie jesteś firmą i to z branży, nawet do niej nie wejdziesz, nie może też być w jednym miejscu, tak jak jest to np. w IC sprzedaży detalicznej i hurtowej
Co do podatków i obciążeń, to niestety jeszcze niedawno 40% podmiotów gospodarczych nie płaciło podatków, myślę że dalej tak jest, czyli szara strefa, dlatego też wszyscy legalni niestety muszą płacić za legalnych, inaczej się nie da.
Problem ten nie dotyczy tylko samochodówki - budownictwo, warsztaty stolarskie, ślusarskie, tam jest podobnie, proszę pokazać jednego z nich który podaje cenę brutto, wszyscy netto, jak chcesz fakturę to +VAT, kto bierze fakturę np. za położenie kafelek, jedynie firma, Każdy nauczony że musi być najtaniej,gdzie jest bez podatku, bez VAT-u, ciągła nagonka że jest drogo, więc szuka najtaniej, a państwo nic z tym nie robi, a jeszcze w tym pomaga. Jakoś nie słyszy się żeby któryś z rządzących krytykował że mamy najwyższy VAT, ZUS, najwyższe podatki, najwyższe obciążenia, najniższą zyskowność, o tym jest cisza bo nie byłoby na plusy, co na to MF - jest dobrze, tak ma być.
Najwyższy czas musimy przypilnować lub odsunąć od władzy rządzących, szkoda że nie naszych, nie może być tak że nas się odziera z ciężko zarobionych pieniędzy, musimy płacić całkowicie niepotrzebne haracze, utrzymywać totalnie rozbudowaną i bezkarną biurokrację, utrzymywać szkodliwą dla nas mumię europejską, to jeszcze za nasze pieniądze kupuje się głosy wyborcze rozdając różne + i uczą nierobów jak żyć na cudzy koszt.
Pozdrawiam wszystkich normalnych

Odpowiedz

Srogi Luśnia, 18 czerwca 2018, 13:47 4 -1

Ograniczanie sprzedaży komukolwiek to bolszewizm w czystej postaci. Piszesz "sprzedaż hurtowa" - to ile takich samych części kupujesz na jedną fakturę? Warsztaty w większości to klient detaliczny, lawirujący ( i nie dziwota! ) pomiędzy dostawcami. Na paragony kupują nie tylko klienci z ulicy, ale także warsztaty. Dlaczego? Nie ma częsci - nie ma usługi - nie ma obrotu itd. I to jest przede wszystkim ta Twoja szara strefa a nie różni Słodowi przyrabiający na boku.
Usługi lecą bez faktury ale też bez faktury próbuje się kupować wszystko co się da. Klient i tak pokryje fikcyjny VAT a jeszcze będzie zadowolony że ma taniej.
A głupim czy złodziejem proszę mnie nie nazywać bo to mnie obraża.

Odpowiedz

Srogi Luśnia, 14 czerwca 2018, 12:42 18 -1

Zamiast walczyć z "partyzantką" warsztatową należy się domagać obniżenia kosztów legalnej działalności. W Polsce zaś jak zwykle większość chce większego zamordyzmu. Nalotów na garaże, mikrofonów pod łóżkiem, kamer w toalecie.

Odpowiedz

Legalny, 14 czerwca 2018, 13:48 1 -1

Dobrze mówisz.

Odpowiedz

bialutki, 14 czerwca 2018, 14:57 4 -8

Ludzie opanujcie się ,od kiedy ciężka praca JEST NIELEGALNA??? To chyba w końcu wolny kraj nie???

Odpowiedz

Peter, 14 czerwca 2018, 15:19 15 -1

Co Ty gadasz. Nie może być tak, że jeden ponosi olbrzymie koszty działania i finansuje Państwo, a drugi do tego worka nic nie wkłada, a jedynie chce z niego wyciągać.

Odpowiedz

Srogi Luśnia, 14 czerwca 2018, 19:27 6 0

Gdy tego co chałturzy za 3k wyślesz na zieloną trawę będziesz musiał dodatkowo utrzymymywać jego i rodzinę. Oczywiście nie osobiście tylko w formie zwiększonych danin. A tak naprawdę dochody osobiste do np. 1k Eur/mc nikogo nie powinny interesować (w sensie podatkowym)

Odpowiedz

Srogi Luśnia, 14 czerwca 2018, 19:22 3 -1

Niestety większa część "szarej strefy" jest mocno ulokowana w legalnie działających warsztatach i stąd ta nagła troska państwa o ich rzetelne rozliczanie. Wskazywanie na garaże jest śmiesznym oszukiwaniem samych siebie. Ponieważ nie widać żadnych szans na samooczyszczenie środowiska (skąd my to znamy?) sektor czeka gospodarka żarowa. Kto ocaleje na tych zgliszczach będzie miał szansę na spory kawał tortu.

Odpowiedz

Mechanik, 15 czerwca 2018, 0:41 2 -1

A może niech ludzie w tym kraju zaczną zarabiać tyle żeby było ich stać jechać do legalnego warsztatu i zapłacić kilka razy więcej niż U kogoś w garażu. Problem sam się rozwiąże.

Odpowiedz

Bartek, 15 czerwca 2018, 14:14 4 -1

O to właśnie chodzi. Ale jak warsztat legalny ma zarobić, jak wyżej ktoś napisał, 60zł wymiana klocków brutto, minus vat i dochodowy i masz 39zł około zostaje a na czarno mechanik weźmie 60 to ręki. Jak legalny warsztat może zaproponować takiemu mechanikowi więcej niż on sam na czarno zarobi?? To jest psucie rynku ceną właśnie. Żeby dać więcej mechanikowi tyle samo warsztat musi zrobić 4 razy klocki a mechanik w domu zrobi 2 i ma tyle samo. Jakby nie było szarej strefy to by nie było tematu bo każdy by jechał do legalnej firmy. Firma by zarobiła, mechanik miałby pensje wyższą.

Odpowiedz

Niezależny, 15 czerwca 2018, 7:48 7 0

W narzekaniu ty my jesteśmy dobrzy. I tu mi się pewnie oberwie, ale który z szanownych kolegów złożył zawiadomienie na Policję czy na Prokuraturę o nielegalnie działającym zakładzie w jego okolicy. Sami na to pozwalamy. A może nie wypada, może niech się sprawa sama wyjaśni?

Odpowiedz

Kabel, 15 czerwca 2018, 8:13 5 0

Idzie moda na donoszenie, jak ktoś tu gdzieś napisał.
To niestety chyba właściwy kierunek i ratunek dla tych co muszą spełnić wszystkie obowiązki, przyjmować kontrole (jedna za drugą), ponosić koszty aby legalnie działać.
Od dziś będę kablem. Koniec tego hamowania się.

Odpowiedz

Światłowód, 15 czerwca 2018, 8:20 1 0

Może o to właśnie chodzi władzy. Żeby tak przycisnąć tych legalnie działających, żeby byli zmuszeni donosić na tych co podatków w ogóle nie płacą.

Odpowiedz

Irek, 15 czerwca 2018, 9:17 0 0

To ja proszę nie przyciskajcie mnie już więcej - obiecuję, że będę już donosił

Odpowiedz

Bartek, 15 czerwca 2018, 14:15 0 0

Ja złożyłem i jak wyżej pisałem jest odpowiedź: "nie mamy takiego kogoś w bazie danych czy w ewidencji to nie możemy skontrolować". Śmiech a nie urząd. Kontrolują tylko tych co są zarejestrowani.

Odpowiedz

AMECH, 16 czerwca 2018, 9:37 5 0

Koniec lat 70-tych i początek 80-tych w mojej miejscowości (dzielnicy) chodził urzędnik skarbowy
z milicjantem i jak zobaczyli gdzieś na podwórku czy w garażu naprawiany samochód to wchodzili.
Prosili o dowód rejestracyjny auta i dowód osobisty naprawiającego, jeśli dane były różne to było
wezwanie do skarbowego i nakładana kara (sam zapłaciłem).Od 35 lat mam zarejestrowany
warsztat , kontrole średnio co 8 miesięcy (ZUS,Sanepid,Skarbowy,Inspekcja Pracy,Ochrona
Środowiska) , i Straż Miejska zimą (czym palę).Mam 3 pracowników i kupę papierów do wypełniania. W okolicy jest 2 mechaników którzy nie kryją się z tym, że naprawiają na czarno,
mają wiele lepiej i bez stresu.W Marcu 2018 musiałem zmienić drukarkę fiskalną,zapłaciłem
2350zł (chciałem najnowszą ,która będzie połączona z internetem,ale nie było w ofercie).
Teraz czytam,że w Styczniu 2019 muszę kupić nową i droższą.Szarej strefy to niedotyczy,
przecież ich nie ma w ewidencji.Brakuje mi 5 lat do emerytury , jakoś to przeżyję, ale syn, który
pracuje u mnie zastanawia czy przejąć warsztat.

Odpowiedz

Srogi Luśnia, 16 czerwca 2018, 12:58 2 0

Kasa fiskalna zmieniana raz po raz, durne szkolenia "z niczego" poprzedzajace wydanie bzdurnych świadectw kwalifikacyjnych (przykład: klima) idiotyczne wymogi budowlane, obligatoryjne fundusze i składki - to tylko niektóre przykłady odgórnego podbijania kosztów funkcjonowania warsztatu.
A poza tym kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem! Legalne warsztaty też regularnie robią "na lewo" tylko klient jest tego nieświadomy.

Odpowiedz

Galicy, 16 czerwca 2018, 15:01 0 0

Klient chciałby tanio,ale paragon też mile widziany .jak bierzesz kogoś do remontu domu też chcesz taniej i bez paragonu.Jak to ma wygladać ?

Odpowiedz

Tamir, 17 czerwca 2018, 13:10 3 -1

Jestem osoba prowadząca warsztat płacącą podatki i składki od 8 lat. Nie raz spotkałem się z nieuczciwa konkurencja jaka stwarza niezarejestrowany mechanik wykonujący usługę na tzw fuchę. Dobrze wiadomo ze taka osoba niepodlega żadnemu nadzorowi, żadnej kontroli, nie jest ograniczana żadnymi przepisami. Powinno sie eliminować takich pseudo mechaników karami pieniężnymi bez wyjątków.

Odpowiedz

Zawierciok, 18 czerwca 2018, 11:28 6 -3

A ja się zastanawiam kiedy wezma sie za tych leganie działąjacych partaczy gdzie nawet żarówki nie umieją wymienić a cięzko prowadzi warsztat samochodowy , u nas w Zawierciu takich legalnych partaczy jest multum , nie wspomne o podłaczniu kompa gdzie co 4 wie co oznacza dany błąd , wiecej i lepiej zrobi gosc z podworka niż taki legalny warsztat.

Odpowiedz

jj.bielsko, 18 czerwca 2018, 13:52 2 0

Trzeba wprowadzić ludzkie podatki naprawy ubezpieczeniowe tylko na faktury lakierowanie tylko lakierami wodnymi zgodnie z prawem szara strefa się automatycznie zmniejszy.

Odpowiedz

Edward, 22 czerwca 2018, 12:34 2 0

Panowie normalnie to moze bym i otworzyl legalny warsztat ale po co mam utrzymywac wiejska i spolke ?? Zarobie sobie 2000-3000 i spoko mi wystarczy - kasa to nie wszystko, a nie jak sie miesiac zaczyna to ja jestem juz 1500 do tylu bo zus itp . Co ja murzyn( nikogo nie obrazajac) napisane na czole zeby innych utrzymywac . Nie mam zamiaru harowac po 12 -14 godzin tylko po to zeby miec to samo ale za to legal.

Odpowiedz

Anonim, 29 stycznia 2019, 20:48 0 0

dzielnicowy jako policjant ma prawo do wizyty na kazda posesje i on zna swoje okolice oni powinni byc zoblikowani do kontroli i wylapania tej szarej strefy ale czy to wogule nastapi. Powinna byc obligatoryjnosc pszynaleznosci do cechu lub jzby rzemielsniczej to by tesz zlikwidowalo szarom strefe.

Odpowiedz

Anonim, 3 lutego 2019, 10:02 0 0

Dzielnicowy często jest kumplem ze szkoły nielegalnego warsztatu i koło się zamyka

Odpowiedz

grześ, 3 lutego 2019, 9:58 1 0

Ale w czym problem. Wynajmuje podwójny garaż z kanałem.
Mam wielu znajomych udostępniam im skoro stoi akurat puste. Genelanie cały czas ktoś tam coś robi.Naprawiam auta swoje rodziny i znajomych hobbystycznie nie biore od nich kasy.Ja im auto a oni mi za to np remontują dom. Ostatnio miałem kontrole że prowadze nielegalny warsztat wyśmiałem ich i pokazałem brame. Jakby Państwo tak nie ciemiężyło obywateli to by mechanicy nie wyemigrowali. Bo ci co zostali to nie wiem czy co piąty jest mechanikiem. Sami partacze i barany. Bo co to za mechanicy ide z ewidentnie nierównopracującym silnikiem jeden chce wymieniac cewki drugi wtryskiwacza a trzeci zrzucać głowice silnika. Ręce opadają.To chyba taniej wyjdzie kupić nowe auto niż robić taką naprawe.

Odpowiedz

Anonim, 3 lutego 2019, 11:42 1 0

Dokładnie masz rację, mam podobną historię z nierówną pracą silnika w swoim paserati i znajomy, który naprawia samochody hobbystycznie i się zna powiedział, że wystarczy wymienić kiszkę w oponie i na pewno pomorze. Muszę jeszcze tą kiszkę znaleźć na allegro i jutro wymieniam.

Odpowiedz

siemka, 27 listopada 2019, 23:44 0 0

mówisz naprawiam i jedziesz do mechanika?jesteś uposledzony? A tak na marginesie to trzeba golić leszcza co na forum sie naczytał

Odpowiedz

Anonim, 9 kwietnia 2021, 21:48 1 0

Powinni posprawdzać wszystkie gminy bo tam jest najwięcej nielegalnych warsztatow pochowanych w stodołach i garażach.

Odpowiedz