Grupa Inter Cars podała szacunkowe skonsolidowane wyniki finansowe za rok 2017.
Szacowany zysk netto Grupy Kapitałowej Spółki za rok 2017 wyniósł 216 mln zł i był o ok. 6% niższy od zysku netto odnotowanego w roku 2016. Wstępne skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Spółki wyniosły w 2017 roku 6 mld 908 mln zł.
Szacowany wynik za IV kwartał roku 2017 jest na poziomie wyniku za IV kwartał roku 2016.
Pomimo optymalizacji kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu, w IV kwartale roku 2017 do poziomu 14% przychodów ze sprzedaży, rentowność operacyjna w IV kwartale roku 2017 zmniejszyła się z uwagi na różnice kursowe związane z umocnieniem złotego do euro oraz osłabieniem do euro niektórych walut lokalnych, w szczególności na Ukrainie oraz w Rumunii, na dzień 31 grudnia 2017 r.
Szacunkowy wskaźnik poziomu zadłużenia Grupy Kapitałowej Spółki na dzień 31 grudnia 2017 r., określony jako wartość długu netto do EBITDA na dzień 31 grudnia 2017 r., wyniósł 2,96. Szacowany poziom zapasów w Grupie Kapitałowej Spółki na dzień 31 grudnia 2017 r. wyniósł 1.771 mln zł.
Spółka zwraca uwagę, że szczegółowe informacje na temat ostatecznych wyników osiągniętych przez Spółkę i jej Grupę Kapitałową w roku 2017 zostaną przekazane w skonsolidowanym i jednostkowym raporcie okresowym za rok 2017, które zostaną opublikowane 17 kwietnia 2018 r.
Dobry początek 2018 r.
Jednocześnie Grupa podała wyniki dotyczące pierwszych dwóch miesięcy 2018 r. W styczniu sprzedaż spółek dystrybucyjnych z grupy Inter Cars wyniosła 531 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 15,6 proc. W lutym sprzedaż ta wyniosła 495,7 mln zł przychodów, co oznacza wzrost rok do roku o 10,3 proc.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Marciniak, 12 marca 2018, 21:38 14 -10
Marża w dół?
Czyżby efekt walki rynkowej z AP
Prezes jednego z dystrybutorów od kilku lat nam mówi że IC to kolos na glinianych nogach. Teraz już chyba te nogi wody nabierają
Odpowiedz
Kolololo, 20 marca 2018, 11:05 3 0
Tia, co roku ta sama gadka konkurencji: "kolos na glinianych nogach", "pewnie zaraz upadną" itd. itd. Jeszcze wam nie zbrzydło? Kręci się biznes od tych 28 lat i puki co nic nie zapowiada tego rychłego upadku.
Odpowiedz
briks, 13 marca 2018, 14:02 11 -3
marża na poziomie 3% pewnie jeszcze cit trza oddać, następna wydmuszka która tąpnie jak się "inwestorzy upomną o swoje" koszty coraz większe na poprawę marży na razie szans brak, mniejszej konkurencji starcza życie z bonusów posprzedażnych.
Odpowiedz
czarny olo, 16 marca 2018, 16:26 3 0
Coś chyba nie teges. Rok 2017 to ogólna poprawa koniunktury gospodarczej, motoryzacji również. Sprowadzono rekordową liczbę używanych samochodów, ludzie dzięki 500+ kupowali coraz więcej tanich rzęchów, które od razu wymagały naprawy. Taki spadek rentowności to nie najlepszy sygnał, czyżby wojna między dystrybutorami wkraczała w decydującą fazę. Jeżeli ktoś duży padnie to niechybnie pustkę wypełni ktoś duży z zewnątrz.
Odpowiedz
Mecenas, 17 marca 2018, 20:08 2 0
Chyba że ktoś duży sprzeda się komuś większemu
Odpowiedz
Choosen one, 18 marca 2018, 9:18 0 0
Dziwne ,styczeń i luty to jedne ze słabszych miesięcy w motoryzacji ,a tu 10%.Ciekawe jak czy wyliczenia w poprzednich latach były prowadzone tak samo ??
Odpowiedz
Anonim, 19 marca 2018, 21:03 1 0
Jesteście liderem rynku w poziomie oferty części,tylko wasza marża nie wszystkich fascynuje "nie jesteście sklepem"
Odpowiedz