Nowa turbosprężarka do motosportu w MotoRemo

, 7 lutego 2018, 9:17

Dystrybutor firmy Honeywell Garrett, znanej przede wszystkim osobom związanym z szeroko rozumianym „tuningiem”, MotoRemo wprowadza na rynek nową serię turbosprężarek dedykowanych do motosportu oraz modyfikacji silników.

Seria „G” o której mowa to zupełnie nowy projekt, niezwiązany ze znanymi od lat na rynku seriami GT, GTX I i II generacji. Inżynierowie Honeywella postanowili zastosować zasadę „czystej kartki”, zbudowali urządzenie od podstaw. Dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań na etapie projektowania, udało się zmniejszyć gabaryty turbo, nie tracąc a wręcz zyskując na wydajności. Każdy kto przeprowadzał modyfikację związaną ze zmianą turbosprężarki wie jak istotnym problemem bywa ilość miejsca w komorze sinika. Zaprojektowany jednoczęściowy korpus środkowy ze zintegrowaną płytą tylną zwiększa trwałość i bezpieczeństwo produktu eliminując miejsca powstawania potencjalnych awarii. Zastosowane cztery duże porty wodne ułatwiają proces instalacji oraz zwiększają efektywność chłodzenia. Zaprojektowanie krótszego wkładu łożysk pozwoliło na użycie podwójnych pierścieni uszczelniających po obu stronach układu wirującego, co zmniejsza prawdopodobieństwo wycieków oleju. Nowością jest zastosowanie zintegrowanego restryktora oleju 1 mm/4AN, dzięki któremu można zapewnić właściwe ciśnienie w komorze olejowej.

Do budowy produktów z serii „G” wykorzystano materiały wysokiej jakości. Jednym z nich jest superstop Mar-M, którego użyto do budowy koła turbiny. Pozwala on na pracę w temperaturach sięgających 1050 ° C, a nadana nowa aerodynamika koła zdecydowanie zwiększa przepływ spalin jak również poprawia czas reakcji. Przy projektowaniu koła kompresji zastosowano najnowsze rozwiązania inżynieryjne z zakresu obliczeń przepływów CFD (Computational Fluid Dynamics), dzięki czemu uzyskano nawet o 30% większe przepływy powietrza w przypadku koła o podstawie 67 mm.

Do dyspozycji klientów oddano różne rodzaje korpusów turbosprężarki, wykonane ze stali nierdzewnej odpornej na wysokie temperatury (1050 °C). Dostępne są zarówno w wersji z flanszą T25 wyposażaną w wewnętrzny wastegate jak i uniwersalne podłączenie v-band do zastosowania zewnętrznego zaworu.

Natomiast Korpusy kompresora posiadają przygotowane porty pod nowy czujnik prędkości koła kompresji, który pozwala określić idealne warunki pracy turbosprężarki. Nowe czujniki charakteryzują się łatwością montażu bez konieczności ustalania długości, tak jak to miało miejsce w poprzednich wersjach.

Turbosprężarki G-series będą dostępne w dwóch wersjach uwzględniających rozmiar koła kompresji: G25-550 i G25-660. Podzespoły dedykowane są jednostkom o pojemności silników od 1.4L do 3.0L i pozwalają wygenerować odpowiednio 550 hp oraz 660 hp. Dokładne dane techniczne można znaleźć w katalogu polskiego dystrybutora – firmy MotoRemo: www.performancebyturbo.com

Dzięki dostępności zarówno w standardowej jak i odwrotnej rotacji turbosprężarki są rozwiązaniem w montażu zarówno pojedynczych jak i podwójnych wersji (np. silniki widlaste).

Pierwsze produkty Serii G dostępne będą w II kwartale 2018r.

Komentarze

Brak komentarzy