Plakaty techniczne dla kilkuset szkół – firmy z branży włączyły się w akcję edukacyjną

14 lutego 2024, 8:21

438 szkół o profilu motoryzacyjnym otrzymało przesyłki, zawierające edukacyjne plakaty techniczne, przygotowane przez firmy zajmujące się produkcją części samochodowych. Akcja zorganizowana z inicjatywy platformy Xpertis, spotkała się z szerokim odzewem i będzie kontynuowana w najbliższych miesiącach.

Szkoły techniczne i biznes – potrzeba dialogu!

Podczas ubiegłorocznego Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbyła się specjalna sesja dyskusyjna z udziałem reprezentantów szkół branżowych oraz firm działających na motoryzacyjnym aftermarkecie. Uczestnicy sesji jednoznacznie zidentyfikowali poważny problem, jakim jest brak efektywnej komunikacji pomiędzy szkołami a sektorem motoryzacyjnym.

W wypełnianie tej komunikacyjnej luki postanowili zaangażować się właściciele platformy Xpertis, zawierającej Treningi Wiedzy tworzone z myślą o profesjonalistach, studentach oraz uczniach szkół branżowych i techników. Celem platformy jest popularyzowanie wiedzy technicznej przez Internet, ale tym razem zdecydowano się na projekt wykraczający poza granice świata wirtualnego.

– Jestem głęboko przekonany, że kluczem do stworzenia trwałego i dynamicznego rozwoju technologicznego jest budowanie silnego ekosystemu, który łączy świat edukacji z biznesem. Wysyłka plakatów technicznych do 438 szkół w całej Polsce to nie tylko jednorazowa akcja promująca edukację, ale element większej strategii, mającej na celu budowanie mostów między światem nauki a biznesu. Poprzez współpracę i wspólny wysiłek możemy zapewnić odpowiednie przygotowanie młodych ludzi do wyzwań przyszłości i jednocześnie zapewnić biznesowi dostęp do nowych, utalentowanych pracowników. – powiedział Jan Rychlewski, Prezes Zarządu Xpertis.

Zespół Xpertis postanowił pozyskać plakaty edukacyjne, które mogłyby stanowić materiał dydaktyczny do wykorzystania w szkołach branżowych. W projekt bardzo szybko zaangażowało się kilka firm z branży, a konkretnie marki: Marelli, Clarios, Nissens i Turbotec. Firmy te dostarczyły plakaty, które zostały następnie wysłane do 438 szkół!

To nie koniec projektu, gdyż udziałem w nim są zainteresowane kolejne firmy, które aktualnie przygotowują własne plakaty. Zostaną one wysłane do szkół w kolejnej “turze”.
Akcja spotkała się z bardzo dużym entuzjazmem ze strony placówek edukacyjnych. Jak widać na poniższym zdjęciu, plakaty wiszą już w salach lekcyjnych.

– Marelli Aftermarket od dawna wspiera szkoły i uczelnie dostarczając materiały techniczne, części zamienne, szkolenia czy urządzenia w preferencyjnych cenach lub bezpłatnie. Nasze działania mają na celu poszerzanie wiedzy młodych kadr i przygotowanie ich do pracy w sektorze Automotive. Wiemy, że nie zawsze dysponują odpowiednimi materiałami dlatego jako podmiot staramy się pomagać jak możemy, w końcu w przyszłości to mogą być nasi pracownicy lub klienci. – powiedział Przemysław Treliński z firmy Marelli Aftermarket.

– Jako firma możemy pochwalić się długą tradycją szeroko pojętej edukacji zarówno młodzieży (prelekcje dla uczniów szkół branżowych, organizacja praktyk i staży), jak i czynnych pracowników branży motoryzacyjnej (szkolenia tematyczne dla naszych Klientów). Dołączenie do akcji wysyłki plakatów technicznych do szkół było więc naturalne i oczywiste. Mamy nadzieję, że będą one cennymi pomocami naukowymi i ułatwią proces edukacji. Nie bez znaczenia jest dla nas równoczesne zwrócenie uwagi przyszłych pracowników branży na wymierne korzyści płynące z regeneracji podzespołów samochodowych. – powiedział nam przedstawiciel firmy Turbo-Tec.

Konkurs AUTOFACHMAN – kolejny most pomiędzy branżą a szkołami

autofachmanKolejnym kamieniem milowym dla zawężenia współpracy pomiędzy szkołami a biznesem motoryzacyjnym będzie nowa edycja konkursu wiedzowego AUTOFACHMAN. W tym roku przygotowano osobny segment rywalizacji dla uczniów szkół branżowych i techników samochodowych oraz warsztatów wraz z praktykantami.

Konkurs będzie ogromnym sprawdzianem wiedzy, realizowanym poprzez Treningi Wiedzy, dostępne na platformie Xpertis. Wciąż rozwijana baza merytoryczna zawiera już ponad 3 300 wariantów pytań, z którymi wkrótce zmierzą się uczestnicy konkursu.

Więcej na temat zbliżającej się edycji ogólnopolskiego konkursu AUTOFACHMAN napiszemy już wkrótce.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!