Z początkiem września 2023 roku, firma NTN Europe poszerzyła swoją ofertę, wprowadzając do sprzedaży 40 nowych referencji elektrycznych pomp wody.
– Jesteśmy firmą o 100-letnim doświadczeniu w produkcji części o jakości OE. Mamy więc wszelkie możliwości, aby dynamicznie reagować na trendy rynkowe. Zeszłoroczne wprowadzenie nowej gamy – głównych pomp wody, wchodzących w skład rodziny produktów przeniesienia napędu, było tego najlepszym dowodem. Pięć referencji pomp wody do pojazdów spalinowych i hybrydowych, wprowadzonych w 2022 roku pod marką SNR, stanowiło pierwszą tego typu ofertę na rynku aftermarketowym i pokrywało 60% zapotrzebowania europejskiej floty. W tym roku postanowiliśmy zrobić kolejny krok, dodając do oferty 40 referencji elektrycznych pomp wody – mówi Anna Nowak, Marketing Communication Coordinator firmy NTN-SNR Polska.
Obecnie pompy wody sprzedawane pod marką SNR pokrywają przeszło 75% zapotrzebowania europejskiego parku samochodowego, oferując referencje do 4,5 tysiąca zastosowań dla czołowych europejskich i azjatyckich marek pojazdów spalinowych, hybrydowych i elektrycznych.
Zalety dodatkowych elektrycznych pomp wody
- ułatwiają chłodzenie pojazdu, co wpływa pozytywnie na komfort kierowcy i pasażerów (elektryczne pompy wody przesyłają gorący płyn chłodzący do rdzenia nagrzewnicy niezależenie od liczby obrotów silnika, czyli zapewniają przepływ ciepłego/zimnego powietrza do kabiny nawet gdy silnik pracuje na biegu jałowych lub jest wyłączony;
- oszczędza paliwo;
- zmniejsza emisję spalin;
- skutecznie chłodzi elementy układu napędowego, co wpływa pozytywnie na dłuższą i lepszą ich eksploatację.
Zasady działania dodatkowych elektrycznych pomp wody
W przeciwieństwie do głównej pompy wody, pompa dodatkowa nie pracuje w trybie ciągłym. Jednostka sterująca reguluje jej pracą w zależności od potrzeb.
W odróżnieniu od głównych elektrycznych pomp wody (nie napędzanych paskiem), które umożliwiają chłodzenie oraz utrzymywanie stałej temperatury w silniku spalinowym, dodatkowe pompy wody, odpowiadają za chłodzenie innych komponentów.
- w silnikach spalinowych – chłodzenie turbosprężarki,
- w pojazdach elektrycznych i hybrydowych – chłodzenie akumulatora i elektroniki układu napędowego, oleju przekładni oraz regulacji temperatury w celu zapewniania komfortu kierowcy i pasażerów.
Przyszłość na aftermarketowym rynku elektrycznych pomp wody
Prognozy rynkowe wskazują, iż do 2030 roku, czeka nas gwałtowny wzrost zapotrzebowania na rynku aftermarketowym na jakościowe, elektryczne pompy wody. Szacuje się go na 13-18%.
Pojazdy elektryczne i hybrydowe w rzeczywistości nagrzewają się znacznie mocniej i szybciej niż pojazdy wyposażone w silniki spalinowe. Wymaga to więc niezawodnego i wydajnego układu chłodzenia, który pozwoli wydłużyć bezpieczny okres eksploatacji akumulatora. O wzmożonym nagrzewaniu mówimy również w przypadku korzystania z szybkiego ładowania, które znacznie zwiększa temperaturę pojazdu. W sytuacji, kiedy układ chłodzenia powietrzem wyczerpuje swoje możliwości, układ chłodzenia cieczą napędzany elektryczną pompą wody, okazuje się skuteczniejszy. Dodatkowe pompy wody odgrywają zatem kluczową rolę, albowiem umożliwiają pojazdom elektrycznym korzystanie z szybkiego ładowania, które dzięki swojej mocy i zasięgowi stanowi przyszłość tego rynku.
Aby poradzić sobie z obciążeniami, na jakie narażone są elektryczne pompy wody podczas pracy, muszą być one wytrzymałe. Tylko wtedy zapewnią właścicielom pojazdów efektywne działanie oraz bezpieczeństwo. Zanurzone w chłodziwie elementy pompy są stale nawilżane i muszą być w pełni niezawodne, dlatego tak ważny jest wybór części wysokiej jakości, takich jak te oferowane przez NTN Europe. Będąc producentem oryginalnego wyposażenia, firma dzieli się swoją wiedzą i innowacyjnością na rynku części zamiennych. W 2001 roku Grupa opracowała technologię wykorzystującą żywicę PPS, która redukuje tarcie, a tym samym zużycie łożysk o 30% w stosunku do konkurencyjnych łożysk do głównych pomp wody.
Więcej informacji na temat pomp wody, znajdziesz również w filmach instruktażowych, który przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 9 października 2023, 19:45 0 0
Witam czy CITROEN XARA PICASSO 2006 R 1 6 HDI też macie tylną belkę
Odpowiedz