Po zakończeniu ocen wydajności firma NSK będzie mogła zaoferować szerszą gamę technologii zapobiegających korozji elektrycznej łożysk układów napędowych eAxle wykorzystywanych w pojazdach elektrycznych (EV). Wśród nowych opcji znajduje się nakładka na łożyska wykonana w technologii overmoldingu (obtryskiwanie) i szczotki przewodzące, które mają umożliwić skuteczniejsze spełnianie wymagań producentów OEM z branży motoryzacyjnej.
Przemysł przyspiesza swoje działania ukierunkowane na osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Jedną z kwestii mających umożliwić zapewnienie długiej żywotności pojazdów elektrycznych jest zapobieganie korozji elektrycznej krytycznych elementów eAxle, takich jak łożyska.
Zapobieganie elektro-korozji staje się coraz trudniejsze ze względu na większą moc silników elektrycznych i wyższe napięcia napędowe. W tym przypadku technologie takie jak izolowane łożyska z ceramicznymi elementami tocznymi (łożyska hybrydowe) są najskuteczniejszym sposobem zapewnienia izolacji elektrycznej, ale nie zawsze stanowią optymalne rozwiązanie w zastosowaniach masowych, takich jak pojazdy elektryczne.
Alternatywę stanowią łożyska ze specjalnymi nakładkami z tworzywa sztucznego wykonanymi w technologii overmoldingu, które mają zapewniać odpowiednią izolację elektryczną w układach eAxle. Mają też generować niższy koszt niż łożyska z ceramicznymi elementami tocznymi.
Inną metodą zapobiegania korozji elektrycznej jest wykorzystanie szczotek przewodzących. Jednak w silnikach eAxle coraz częściej stosuje się wysoko wydajne układy chłodzone olejem, w przypadku których standardowe szczotki przewodzące nie sprawdzają się, szczególnie w połączeniu z wysokimi prędkościami pracy. Nowe szczotki NSK mają zapewniać wystarczającą przewodność dla szerokiego zakresu zastosowań e-Axle, włącznie z układami smarowanymi i chłodzonymi olejem. Kolejną korzyścią ma być także możliwość wbudowania szczotki przewodzącej bezpośrednio w wał, czego skutkiem ma być oszczędność przestrzeni.
Firma NSK zakończyła już podstawowe oceny trwałości i może obecnie przedstawić klientom propozycje najnowszych technologii przeciwkorozyjnych do zastosowań praktycznych wraz z danymi ewaluacyjnymi.
Oferowane przez firmę opcje zapobiegania korozji elektrycznej obejmują zarówno rozwiązania izolacyjne, jak i przewodzące, które mają spełniać różnorodny zakres wymagań projektowych dostosowanych do konkretnego zastosowania i skali. Technologie te mają zwiększać niezawodność i ułatwiać zmniejszenie całkowitego rozmiaru zespołu napędowego eAxle, a dodatkowo obniżać zużycie energii elektrycznej i poprawiać zasięg pojazdu na jednym ładowaniu.
Komentarze