Lumag prezentuje nowość na rynku motoryzacyjnym – klocki BRECK Electro

10 października 2022, 13:00

Firma Lumag od kilku miesięcy prowadzi projekt związany z wykorzystywaniem klocków hamulcowych w pojazdach elektrycznych. Efektem wielomiesięcznej pracy jest nowy produkt BRECK Electro. Przeprowadzone do tej pory testy przez specjalistów z Działu Badań i Rozwoju firmy Lumag, pozwoliły na stworzenie materiału ciernego LU 651, który nie zawiera miedzi i jest przyjazny dla środowiska naturalnego.

LU 651 to bezmiedziowy materiał cierny, przyjazny dla środowiska naturalnego.

Ważnym aspektem pozostaje również brak zawartości stali w wyżej wspomnianym materiale oraz jego wysoka odporność na korozję. BRECK Electro to materiał cierny o dobrej charakterystyce wibroakustycznej, charakteryzujący się niskim zużyciem i umożliwiający tym samym niski poziom zużycia klocków i tarcz hamulcowych podczas eksploatacji.

Klocki hamulcowe BRECK Electro charakteryzują się brakiem zawartości stali oraz wysokim poziomem odporności na korozję.

Samochody elektryczne i hybrydowe w odróżnieniu od pojazdów spalinowych, wykorzystują silnik elektryczny do spowolnienia pojazdu, przez co używanie hamulców jest rzadsze. Z kolei niższa eksploatacja materiału ciernego może sprawić, że na powierzchni klocków pojawiać się będą tlenki, zmieniające charakterystykę tarcia. Zadaniem zespołu Breck było przygotowanie klocków hamulcowych do rzadszej eksploatacji, przy minimalizacji ryzyka powstania przedwczesnej awarii układu.

Wykorzystywanie silnika elektrycznego do spowolnienia pojazdu doprowadza do rzadszej eksploatacji hamulców, co w konsekwencji może prowadzić do powstania na powierzchni klocków i tarcz tlenków, zmieniających charakterystykę tarcia.

W niektórych modelach pojazdów elektrycznych, hydraulika hamulców pozostaje aktywowana dopiero w momencie osiągnięcia określonego poziomu opóźnienia. Lekkie naciśnięcie pedału hamulca może wywołać wyłącznie spowolnienie pojazdu poprzez rekuperację energii za pomocą silnika elektrycznego. Samochody elektryczne około 90% codziennego hamowania zawdzięczają w pełni wykorzystywaniu silnika elektrycznego.

Niemniej, klocki hamulcowe BRECK Electro to elementy układu hamulcowego, które doskonale przydadzą się w sytuacjach ekstremalnych, takich jak np. hamowanie z maksymalnej prędkości w pełni załadowanym pojazdem – wówczas uruchomieniu podlega wydajny układ hamulcowy hydrauliczny. Samo hamowanie silnikiem elektrycznym jest niewystarczające i pojazd wykorzystuje hydrauliczny układ hamulcowy.

Podobna sytuacja może mieć miejsce podczas długotrwałego zjazdu górskiego. Wydajność elektrycznego układu napędowego wykorzystywanego jako hamulec okazuje się być niewystarczająca. W skrajnym przypadku bateria może być pełna i niemożliwe pozostaje naładowanie jej poprzez rekuperację. Testy i badania materiału LU 651 oraz klocków BRECK Electro będą prowadzone do końca 2022 roku.

Opublikowane przez: MotoFocus.pl
Artykuł sponsorowany Lumag

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!