HELLA kontynuuje postęp w cyfryzacji technologii oświetlenia samochodowego. Główny nacisk kładziony jest tutaj na rozwój wyrafinowanych systemów reflektorów matrycowych LED opartych na oprogramowaniu, które zapewniają funkcje związane z bezpieczeństwem i komfortem, takie jak adaptacyjne, nieoślepiające światła drogowe dzięki indywidualnie sterowanym elementom świetlnym, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich wymagań designu producentów samochodowych.
HELLA po raz pierwszy wprowadziła adaptacyjne reflektory matrycowe LED do produkcji seryjnej dla BMW Group. Dla wariantu wyposażenia premium HELLA zintegrowała również laserowe źródło światła zapewniające nieoślepiające światła drogowe w nowym BMW serii 5.
Moduł Matrix LED umożliwia dynamiczne funkcje oświetlenia
Sygnatury świetlne znacząco wpływają na wygląd zewnętrzny pojazdu. Na przykład wąskie reflektory zapewniają dynamiczne i sportowe wrażenie. Mając to na uwadze, firma HELLA w najnowszej generacji modeli BMW serii 5 zintegrowała reflektory podstawowe z modułami Bi-LED. Mają światła do jazdy dziennej w kształcie litery U. Z kolei adaptacyjne reflektory LED mają światła do jazdy dziennej w kształcie litery L. Dla tego wariantu firma HELLA opracowała moduł matrycowy LED z dwunastoma kanałami, który umożliwia dynamiczne funkcje oświetlenia.
Precyzyjna emisja światła i nieoślepiające światła drogowe
Indywidualnie sterowane elementy matrycy zapewniają niezwykle precyzyjną i wysoce zmienną emisję światła do oświetlenia drogi, a tym samym zapewniają lepszą widoczność w ciemności. Kolejną funkcją reflektora z technologią matrycową jest umożliwienie maskowania pojazdów jadących z przodu i nadjeżdżających z naprzeciwka. Jest to kontrolowane za pomocą nieoślepiającego asystenta świateł drogowych (BMW Selective Beam). W tym trybie reflektory zapewniają kierowcy światła drogowe nawet wtedy, gdy inne pojazdy znajdują się w zasięgu ich oświetlenia. W ciągu ułamków sekundy pojazdy te zostają zamaskowane.
Wyposażenie Premium z laserowym źródłem światła
W topowym wariancie ze światłem laserowym HELLA, oprócz modułu matrycowego LED, wbudowała również dynamiczny laser w reflektor. Działa to również w przypadku segmentów częściowo przyciemnionych, a następnie rozszerza obszar już oświetlony przez światła mijania. W ten sposób wspomaga typowy zakres oświetlenia świateł mijania i nadal redukuje olśnienie innych użytkowników drogi. Charakterystyczny niebieski element stylizacyjny w reflektorze identyfikuje wyposażenie premium z laserowym źródłem światła. Zarówno w adaptacyjnych reflektorach LED, jak i reflektorach laserowych kierunkowskazy są integralną częścią elementów świateł do jazdy dziennej.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Trap, 15 kwietnia 2021, 15:02 2 -2
Piękne. To kolejne, ważne elementy, które wypadają z możliwości sprzedaży i napraw przez rynek niezależny. BMW nie zgodzi się przecież, żeby Hella dostarczała na IAM reflektor z logo BMW. A kto będzie chciał mieć lewy z logo, a prawy bez ?
Odpowiedz