Automatyczna skrzynia 8HP45, montowana w BMW 520d, posiada tzw. misko-filtr, czyli miskę olejową zintegrowaną z filtrem płynu ATF. Misko-filtr należy wymieniać podczas każdej wymiany oleju w skrzyni biegów. W przypadku zakupu produktów alternatywnych należy zwrócić szczególną uwagę na ich jakość. Znane są przypadki, że nieoryginalny misko-filtr powodował problemy z zasysaniem oleju, niewłaściwą pracę skrzyni biegów, a nawet jej uszkodzenie. Podczas wymiany oleju należy stosować płyn RAVENOL 8HP Fluid.
Ilość oleju użyta podczas wymiany statycznej nie powinna przekroczyć 6 litrów. Przed przystąpieniem do wymiany oleju należy przeanalizować całą procedurę wymiany, która przebiega następująco:
Procedura wymiany oleju w skrzyni 8HP45
1. Zlokalizować otwór spustowy służący do spuszczania oleju – śruba na klucz imbusowy (Rys. 1.).
2. Wykręcić korek spustowy i spuścić stary olej.
3. Zdemontować misko-filtr i zastąpić go nowym.
4. Zlokalizować korek służący do uzupełniania i kontroli poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów (Rys. 2.). Znajduje się on z prawej strony skrzyni biegów, z tyłu.
5. Napełniać skrzynię olejem RAVENOL 8HP Fluid do momentu, aż nadmiar oleju zacznie wypływać przez otwór.
6. Zakręcić korek uzupełniania i kontroli poziomu oleju.
7. Uruchomić silnik, wcisnąć hamulec, wybrać kolejno wszystkie położenia skrzyni biegów „P”, „R”, „N”, „D”, zatrzymując się w każdym na kilka sekund
8. Podłączyć urządzenie diagnostyczne do pojazdu, połączyć się ze sterownikiem skrzyni biegów i w parametrach rzeczywistych obserwować temperaturę płynu ATF.
9. W momencie, gdy temperatura płynu ATF wynosi od 30 do 50°C, pozostawić silnik na biegu jałowym, dźwignię zmiany biegów ustawić w położeniu „P”.
10. Przy włączonym silniku, dźwigni zmiany biegów w położeniu „P” i przy oleju rozgrzanym do temperatury 30 – 50°C odkręcić korek kontrolny (Rys. 2.).
11. Nadmiar płynu ATF powinien się wylać. Jeżeli przez otwór kontrolny (Rys. 2.) nie wylewa się olej, należy uzupełnić jego poziom przy włączonym silniku i wrócić do punktu nr 7.
Procedura zakończona.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Krycha, 14 kwietnia 2021, 20:36 0 -2
To statyczna wymiana gdzie sam RAVENOL zaleca dynamiczną, warto o tym wspomnieć.
Odpowiedz
majster, 17 kwietnia 2023, 8:58 4 0
ale ZF nie zaleca dynamicznej
Odpowiedz