Nowy wziernik, włączony do oferty przez NRF, pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze podczas diagnozowania usterek klimatyzacji. Umożliwia on łatwe sprawdzenie pod kątem wizualnym kondycji układu klimatyzacji. Przy jego pomocy można wykryć: zanieczyszczenia, nieprawidłowe dodatki chemiczne np. uszczelniacz klimatyzacji, jakość i rodzaj oleju kompresorowego, ilość barwnika UV oraz to, czy nadal jest aktywny.
Zastosowanie wziernika (NRF #38807)
- Wytwórz próżnię we wzierniku i wężykach.
- Odpal silnik i włącz klimatyzację.
- Podłącz wężyk HP (High Pressure – wysokie ciśnienie) do zaworu HP w systemie klimatyzacji (czerwony), trzymając wziernik w pozycji pionowej.
- Powoli otwórz port HP i napełnij wziernik do 3/4 pojemności.
- Zamknij port HP i poczekaj kilka minut aż ustabilizuje się poziom płynnego czynnika chłodniczego i oleju.
Po ustabilizowaniu poziomów, efekt powinien być taki:
- Czynnik chłodniczy i olej są jednolitą cieczą.
- Mieszanina jest czysta i przejrzysta.
- Dalsze działania są zbędne.
Zbyt duża ilość barwnika UV:
- Mieszanina jest ciemno zielona/żółta i nie jest przejrzystaPrawdopodobne usterki:
- unieruchomienie sprężarki przez zmianę lepkości i właściwości smarnych oleju kompresorowego.
.
.
Nieprawidłowy rodzaj oleju olej (np. PAO):
- Dwie oddzielne warstwy płynu,
- brak prawidłowej mieszalności czynnika chłodniczego i oleju.
Prawdopodobne usterki:
- unieruchomienie sprężarki z powodu niewystarczającego smarowania.
.
Układ klimatyzacji napełniony róznymi typami oleju (PAG + POE):
- Mieszanina nie jest przejrzysta i ma mleczny kolor,
Prawdopodobne usterki:
- unieruchomienie sprężarki z powodu niewystarczającego smarowania.
.
Mieszanina oleju PAG i PAO (barwnik UV):
- Dwie oddzielne warstwy płynu, brak połączenia czynnika chłodniczego i oleju, mleczno-biały, nieprzejrzysty.
Prawdopodobne usterki:
- unieruchomienie sprężarki, wytworzenie parafiny i zablokowanie przepływu czynnika chłodniczego i oleju.
Komentarze